Skip to main content

Beste Forum,

Donderdag een aanvraag gedaan voor glasvezel super snel + netflix en mobiel. In de prijs bevestiging stond netflix korting + entertainment korting vanwege combi met mobiel. super.

Nu krijg ik mijn contract binnen en daar staat de supersnel +netflix korting niet op, maar alleen de entertainment korting vanwege een mobiel nummer dat geporteerd wordt.

Ik heb de helpdesk gebeld, na veel uitleg zagen ze wat ik bedoelde, maar bij navraag van de leidinggevende vertelde ze me dat het altijd zo was en straks bij de berekening van de factuur het wel goed berekend zou worden. Toen ik vroeg of ze dat op mail konden zetten, ging dat niet, maar verder hepen konden ze me ook niet. Ik ben bang dat ze verwijzen naar het * in het contract betreffende entertainment korting bij mobiel abonnement, maar die staat er al wel netjes op.

Ik heb er een beetje moeite mee dit zo maar te geloven. Ik wil voorkomen dat ik straks in december bij de eerste factuur deze discussie weer krijg. Op het contract staat namelijk niet dat ik supersnel + netflix heb voor 41,99 of 46,99 ivm premium netflix. Ik hou er eigenlijk wel van dat het contract beschrijft hoe het moet zijn en niet een stukje geloof ons maar erin zit. Na de bedenktijd staat het vast zoals beschreven lijkt me.

Kan iemand advies geven wat te doen of kijken waarom het verkeerd staat in mijn contract en waarom het niet anders kan? Liever dat ik nu dit rechtzet dan wanneer het contract vast staat.

 

Hoor het graag

Bestelling
Contract

 

Welkom op het forum van KPN @Arrowman 

En uiteraard welkom bij de “groenste provider” van Nederland!!
Al is de start qua kortingen niet helemaal vlekkeloos verlopen.

Toch denk ik de oorzaak hierin te weten, waarom die extra korting 1 Gbits/s + Netflix niet meer op het prijsoverzicht wordt vermeld.
Sinds de introductie van het nieuwe 4 Gbits/s abonnement, is KPN gestopt met het abonnement 
1 Gbits/s + Netflix, en is daardoor ook niet meer te bestellen voor nieuwe en bestaande klanten.

Dit abonnement staat inmiddels ook niet meer op de tarieven pagina voor internet, TV en overige opties , als ik nu zelf een nieuw abonnement zou willen afsluiten, dan staat dat abonnement er ook niet meer tussen als optie.

Dus ergens wonderlijk, dat jij afgelopen donderdag nog wel deze optie had tijdens de bestelprocedure.
Want zoals het nu op het prijsoverzicht staat vermeld (waar kopie doorheen staat), klopt het in de nieuwe situatie dus wel, aangezien die korting van 5,- euro extra bij 1 Gbits/s + Netflix is komen te vervallen.
Het was dus een tijdelijk abonnement, die KPN in samenwerking met Netflix heeft aangeboden.

Maar wie weet, kan een moderator (eventueel in samenspraak met een achterliggende afdeling) die 5,- extra korting alsnog voor je toevoegen aan je abonnement, omdat het namelijk nog wel werd vermeld tijdens het bestellen, en je er dus recht op hebt.

Vul daarom je forum profiel volledig in, en denk hierbij aan je klantnummer (thuis als mobiel), 06-nummer, geboortedatum, postcode & huisnummer en in het veld “persoonlijke opmerkingen” de laatste vier cijfers van je IBAN Bankrekening.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk!
Deze gegevens heeft de moderator ook nodig, aangezien hij of zij anders niets kan doen.

Hou er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren voordat een moderator jouw vraag gaat behandelen.


Hoi Michel,

Ik heb mijn profiel aangevuld, mobiel klantnummer heb ik nog niet, is nog onderweg denk ik. Zodra die bekend is vul ik hem aan. Ik hoop dat een moderator mij kan helpen. Ik heb de printscreen van de bestelling zaterdag nog eens ingevuld en staat er echt nog steeds. Zelfs als ik het nu opnieuw aanvraag staat er nog steeds de 2 zelfde korting items bij. Ik weet dus niet hoe jij je aanvraag doet? Ik vraag deze aan via zelf samenstellen en dan internet en mobiel, dan krijg ik nog steeds de superfiber + netflix optie. Ik heb ook de 4gb optie niet. Ik heb volgens mij AON aansluiting en kan die 4gb optie niet kiezen. Misschien zit daar het verschil in dat mijn mijn postcode ****XX, ****  ik andere opties krijg dan jij?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Hoi @Arrowman 

Super 👍🏻!
Want met een volledig ingevuld forum profiel, kan de de moderator direct voor je aan de slag.

Daarnaast weet ik niet via welke browser jij die bestelling hebt ingevuld, want ik heb verschillende wegen bewandeld op de website van KPN, maar het abonnement met 1 Gbit/s + Netflix komt echt niet meer als optie bij een bestelling naar voren.

Ik heb trouwens ook een AON aansluiting voor de duidelijkheid, en krijg dus net zoals jouw de optie om te kunnen kiezen voor de 4 Gbit/s snelheid niet te zien, na invoer van mijn eigen postcode & huisnummer.

Ik heb ook zonder mijn postcode & huisnummer in te voeren gekeken, met hetzelfde resultaat als hier boven.
De website van KPN is voor iedereen gelijk, dus het is niet zo dat je op elke postcode van Nederland weer aan ander rijtje van internet opties te zien krijgt, die is voor iedereen gelijk!!

Deze opties voor internetsnelheid krijg je momenteel te zien, als je wilt bestellen bij KPN:
(De SuperFiber 4 Gbit/s is uiteraard niet zichtbaar op een postcode waar deze snelheid (nog) niet wordt aangeboden)

 

Snel

42,50/mnd

 

100 Mbit/s download - 100 Mbit/s upload

  • Maandelijks aanpasbaar

Sneller

50,00/mnd

 

200 Mbit/s download - 200 Mbit/s upload

  • Maandelijks aanpasbaar

Meest gekozen

SuperFiber 1

52,50/mnd

 

1 Gbit/s download - 1 Gbit/s upload

  • Maandelijks aanpasbaar

Snelste internet op jouw adres

SuperFiber 4

67,50/mnd

 

4 Gbit/s download - 4 Gbit/s upload

  • Maandelijks aanpasbaar

 

Maar het belangrijkste is nog steeds binnen dit verhaal, dat jij de 5,- euro extra korting gaat krijgen!!
 


Ik heb ook nog even meegekeken. Ik zie inderdaad dat er een korting mist van 5 euro. De Netflix + 1 Gbit/s korting. Ik kan dit contract alleen niet aanpassen. Heb je deze winkelmand ook besteld? Want ik zie een screenshot van voor de bestelling. De bevestiging geeft wat anders aan. 


Hoi Bart,

 

Ja ik heb dat screenshot ook zo besteld. Ik heb het betreffende screenshot een dag later opnieuw gemaakt toen het mis ging. Maar het overzicht was exact gelijk. Zag de noodzaak niet toen al een screenshot te maken. Na de mails wel natuurlijk. Helaas heb ik nooit de details ontvangen van de bestelling, Pas toen het mis ging ben ik na gegaan waar het zat en de screenshot gemaakt.

 

In de bedankt voor je bestelling mail stonden helaas verder geen details. het overzicht wat een dag later volgde zag ik dat het niet goed stond. Daarop ben ik gaan bellen en uiteindelijk een form item aangemaakt, omdat de helpdesk niks kon doen naar mijn tevredenheid dan beloven dat het vaak goed komt bij de factuur.

Feit dat ik meteen belde na de bevestiging zegt toch genoeg dat ik het met de 2 kortingen heb aangevraagd.

 

Wat moet ik nu doen, ik zit nog in de 14 dagen bedenk tijd, maar alles loopt al, Wil liever niet opnieuw beginnen met alle risico's dat het mis gaat tussen alle partijen…. Dat zie ik als een nog groter risico

 

Hoor graag wat de beste stappen zijn voor me om te nemen zonder weer een nieuwe aanvraag te moeten doen en de oude te cancelen. 

 

P.S. Ik kan nog steeds dezelfde actie bestellen


Ik heb hetzelfde probleem en iedereen zegt alleen dat het niet aan te passen is. Ik durf wel te stellen dat het niet een kwestie is van kunnen maar van willen. Het is toch echt al 2023 en in deze verschuilen achter een IT systeem is heel zwak. KPN wordt relevant luister naar je klanten en je toekomstige klanten en druk de concurrentie eruit door relevant te zijn en het verschil te maken door aan echte klantenservice te doen. Kom afspraken na erken fouten en corrigeer gemaakte fouten snel, dan krijg je echte promoters en hoef je minder geld te besteden aan dure reclamecampagnes en gaat KPN van mond tot mond en duw je de concurrentie naar de achtergrond. Met deze commodity maak je het verschil met je klantenservice! 


Hoi Bart,

 

Ja ik heb dat screenshot ook zo besteld. Ik heb het betreffende screenshot een dag later opnieuw gemaakt toen het mis ging. Maar het overzicht was exact gelijk. Zag de noodzaak niet toen al een screenshot te maken. Na de mails wel natuurlijk. Helaas heb ik nooit de details ontvangen van de bestelling, Pas toen het mis ging ben ik na gegaan waar het zat en de screenshot gemaakt.

 

In de bedankt voor je bestelling mail stonden helaas verder geen details. het overzicht wat een dag later volgde zag ik dat het niet goed stond. Daarop ben ik gaan bellen en uiteindelijk een form item aangemaakt, omdat de helpdesk niks kon doen naar mijn tevredenheid dan beloven dat het vaak goed komt bij de factuur.

Feit dat ik meteen belde na de bevestiging zegt toch genoeg dat ik het met de 2 kortingen heb aangevraagd.

 

Wat moet ik nu doen, ik zit nog in de 14 dagen bedenk tijd, maar alles loopt al, Wil liever niet opnieuw beginnen met alle risico's dat het mis gaat tussen alle partijen…. Dat zie ik als een nog groter risico

 

Hoor graag wat de beste stappen zijn voor me om te nemen zonder weer een nieuwe aanvraag te moeten doen en de oude te cancelen. 

 

P.S. Ik kan nog steeds dezelfde actie bestellen

Bellen met 0800 0402 en vragen naar retentie. Ik denk dat dat het verstandigst is


Beste Forum,

Ik wordt nu toch wel pissig en begin sterk het vertrouwen te verliezen van de klantafhandeling van de eerste lijns helpdesk. De vraag op retentie kan niet. Hij kon alleen de aanvraag stoppen. Dan zet hij hem opnieuw in en houdt hem speciaal voor mij in de gaten. Als het dan niet klopt kan hij wel de 5 euro korting geven…..

In mijn oren klinkt dat als volgt: Stoppen, dus risico dat alle lopende zaken mis gaan. niet bij KPN, maar wel bij oude providers, installatie afspraken, dus geen internet…. Nieuwe bestelling inzetten dus verkoop voor deze jongeman, misschien bonus voor hem… Waarom kan er dan wel korting worden gegeven, wat is er dan anders als dat ik nu opnieuw de bestelling zou inzetten, waarom zou het dan wel goed gaan met het nieuwe contract. Waarom kon hij niks vinden in het systeem van mijn vorige contact moment met de helpdesk, waar ze aangeven een notitie te maken in mijn dossier….

Uiteindelijk heb ik het hem uitgelegd gekregen, gevraagd om iemand die wel iets kon doen aan de lopende zaken. Hij zei: dan zal ik een melding registeren dan zou ik worden terug gebeld. Ik zou dan een melding krijgen van de terugbel actie. Ik vroeg staat daar dan ook het verhaal in wat we hebben besproken. Ja was het antwoord. Ik vond dat belangrijk, want ik zou na vandaag geen 14 dagen bedenk tijd meer hebben, dan was de lopende kwestie tenminste vast gelegd en kon ik daarop terugvallen als ik teruggebeld ging worden.

Nou terugbel mail kreeg, maar zonder ook maar enig info waar het over ging… Helaas weer met een no-reply email adres…..

Ik voel me dus afgewimpeld door de helpdesk, er viel niks te halen en ik had een lastige vraag die KPN zelf heeft veroorzaakt door het contract verkeerd in te zetten. Ik ben zelfs een beetje bang dat ik wordt terug gebeld door dezelfde helpdesk, aangezien er geen info is vast gelegd en die kunnen ook nisk voor me doen. Maar goed laten we maar hoop houden.

Ik vind het een groot gemis dat je geen mail kan sturen naar de KPN (helpdesk). Op die manier kan je ook zaken vastleggen en een papertrail maken van dit soort zaken om op terug te kunnen vallen.

Is er een andere manier om bij de juiste mensen terecht te komen die wel iets kunnen betekenen. Ik gebruik dit forum omdat ik zie dat er ook moderators op zitten in de hoop dat die iets verder kunnen komen er is niks anders voor klanten dan dit forum lijkt wel. Er is toch wel ergens een afdeling contracten oid?

Het meest vervelend vind ik dat KPN zelf de fout heeft gemaakt, ik vraag niks bijzonders alleen wat ik besteld hebt dat dat ook het contract staat voor de juiste prijs. Ik krijg dit dus niet rechtgezet, omdat ik niet door de helpdesk heen kom.

Mocht iemand nog tips hebben of wel kunnen helpen laat het aub weten. Ik heb nu het risico maar genomen dat het wel gaat goed komen want de bedenktijd is na vandaag voorbij. Jammer dat ik vanaf dag 1 dit heb gemeld, maar 14 dagen later niet ben opgeschoten….

 

HELP


Erik


Wat balen dat het nog niet gelukt is. Nu is je bedenktijd ook nog voorbij. Enkel mis je nu de korting nog toch? Hou komende factuur even in de gaten. Mist daar de korting, dan hoor ik het van je en ga ik kijken wat ik kan betekenen.