Skip to main content

Afgelopen maandag avond wilde ik mijn abonnement opzeggen (ivm een super aanbieding van  ziggo). 
Medewerker Rianne haalde mij over om te blijven. Ze moest het oude contract dan stoppen en een nieuwe afsluiten, en alles bleef dan hetzelfde, maar wel een stuk minder betalen. 
Vlak daarna kreeg ik bevestigings e-mails. 
Ik zag dat niet alles hetzelfde was gebleven, maar het was al 20:00 uur geweest en kpn gesloten. Gelijk de volgende ochtend gebeld en er zou een bericht naar deze medewerker gestuurd worden om mij terug te bellen. Dit nog 3x  gedaan en deze medewerkers zeiden zelfs dat ze mij sowieso terug gingen bellen. 
De laatste ging er een een klacht van maken. En inderdaad binnen 3 werkdagen teruggebeld. Vreemd genoeg het kortste kpn gesprek.

“ het is jammer voor u maar de medewerker zal hier wat van horen, maar wij kunnen niet terug naar uw oude abonnement “ ( deze mevrouw was ook niet bepaald klantvriendelijk)

Het is toch absurd dat

 1) 3 verschillende kpn medewerkers zeggen terug te bellen en het niet doen. 

2) een fout van een kpn medewerker niet te herstellen is en dat ik daar de dupe van ben.

U heeft 14 dagen de tijd om het nieuwe contract te annuleren. Dat is uw wettelijk recht. Dat is dan hetzelfde als opzeggen, aangezien terug naar het oude abbonement dus niet kan. Vervolgens kunt u naar Ziggo.


Ja dat begrijp ik maar bij Ziggo liep de aanbieding tot de maandagavond dat ik belde. 
Jammer dat u niet reageert op de manier van werken binnen kpn mbt het niet nakomen van afspraken en het belangrijker vindt om een klant te verliezen. 


Ik wil er wel op ingaan, maar je vertelt niet wat er niet hetzelfde blijft.

Verder. Als je nu naar Ziggo gaat krijg je daar gewoon de nieuwe-klanten-korting. Misschien net niet wat je aangeboden kreeg maar dat is vaak toch een fikse korting de eerste maanden.


Nu

vaste lijn

opnemen pakket

100/100 internet

betaalde spotify

op 2 tvs kijken

espn compleet

 

was ( contract uit 2016)

vaste lijn met onbeperkt bellen

200/200 internet

gratis spotify

op 2 tvs kijken

espn compleet

plus pakket


Dit was mij ook beloofd door de medewerker dat alles hetzelfde zou blijven  

maar in de e-mail bleek dus van niet en weer terug naar oude abb kon niet kreeg ik te horen.
Medewerker zou hier van de kpn klachten afdeling wat van horen maar ik kon verder niet meer geholpen worden 

Maar het door verschillende medewerkers niet terug bellen is toch echt niet klantvriendelijk  

Heb nu ook 2 pakketten thuis gekregen. Ik wacht nog maar even wat ik hiermee moet


Nu

vaste lijn

opnemen pakket

100/100 internet

betaalde spotify

op 2 tvs kijken

espn compleet

 

was ( contract uit 2016)

vaste lijn met onbeperkt bellen

200/200 internet

gratis spotify

op 2 tvs kijken

espn compleet

plus pakket

De lagere internet snelheid is niet in overleg? En onbeperkt bellen had u ook willen behouden? 

Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur van een paar maanden geleden? Oude situatie dus?


Hallo Nick. Omzetting ( voor zelfde pakket, alleen zou ik Spotify nu apart op mijn factuur zien )zou dan zijn eerste 6 mnd 63,48

daarna 84,98. 
Daar was ik blij mee. 
Dit speelde vorige week maandagavond tegen 20:00 ( jullie sluitingstijd) daarna e-mail gehad en ik ben gelijk andere morgen gaan bellen toen dat weer kon 

 

de rest staat in verhaal hierboven

 bedankt alvast voor de reactie

 


Hallo @Hebiki ,

Dit zijn de huidige prijzen: 

 

Internet 200 MB : 50,00

Twee TV-ontvangers : 17,50

Pluspakket gratis (zolang je een mobiel abonnement hebt bij KPN) 

ESPN : 12,95 - 5,00 Entertainmentkorting : 7,95 

Opnemenpakket : gratis 

KPN Veilig : gratis 

Spotify Premium : 9,99

Vaste Telefoon : 2,00

Bel onbeperkt Altijd : 16,50

 

Totaal : 103,94 

Zonder Spotify : 93,95

 

Er is dan nog een verschil van 8,97 per maand met het door jou genoemde 84,98.


Ik betaalde altijd 103,51. 
( vanaf 2016 nooit enige extra korting gevraagd)

Maar omdat de medewerker mij wilde behouden zou ik een leuke korting krijgen voor 6 maanden. 
 

maar zit nu ( wel met de 6 maanden korting en daarna ander maandbedrag) met een heel ander contract


Hè, wat jammer dat nou net het totaalbedrag, helemaal onderaan, pleite is.

✅De nieuwe propositie zou zéker goedkoper zijn dan het peperdure Alles in 1 Premium. Overigens was Spotify ook in Ai1 Premium nooit gratis. Eigenlijk bij de prijs inbegrepen met 2 euro korting t.o.v. de prijs bij Spotify zelf. De laatste 2 jaar echter betaalde je wel het volle pond voor Spotify bij Premium. En als je het dan niet gebruikt….

Heb je er nu geen onbeperkt bellen bij? Onbeperkt Nederland 24/7 is 9,99.

Heb je geen mobiel abonnement bij kpn? Dan is pluspakket gratis.
Verder kun je met een mobiel abonnement beter daarbij onbeperkt bellen nemen. Voor maar 1 euro is dat voor en in heel de EU. (feitelijk EER + Zwitserland). En vast nummer laten vervallen, want dat is best prijzig in vergelijk met gebruik mobiel abonnement.

Met 2 tv's is opnemen pakket gratis.

Exact 1 : 1 kan een nieuwe propositie niet zijn t.o.v. een oude.

De huidige propositie kun je zo samenstellen dat je hetzelfde hebt als met Ai1 Premium. Alleen zal het totaal bedrag wat lager zijn dan met je oude abonnement.

 daarna ander maandbedrag) met een heel ander contract

Dat is natuurlijk het geval. Want je Premium kan niet goedkoper dan die 103,51 aangeboden worden. De inhoud van het nieuwe abonnement hoeft niet anders te zijn dan Premium zoals ik al vermeldde. Wel de totaal prijs, die is … lager.

Met het nieuwe abonnement betaal je na de korting periode 84,98. Dat is een stuk lager dan wat je tot nu betaalde! Ik zie het punt niet.


Hè, wat jammer dat nou net het totaalbedrag, helemaal onderaan, pleite is.

Ja... alle bedragen zijn weg. Die staan er precies niet op. Niet zo handig zo.


De nieuwe propositie zou zéker goedkoper zijn dan het peperdure Alles in 1 Premium. 

Dat is in dit geval moeilijk te zeggen. Zo weten we niet wat die upgrade naar 200 mbit kost. En er staat gratis onbeperkt bellen. Bij een aanpassing van het abonnement zal hier voor betaalt moeten worden. Daardoor word het heel moeilijk om goedkoper uit te komen.


Wist niet dat het belangrijk was. Maar bij deze alsnog de totaal prijs. 
 

Je ziet mijn punt niet,jammer  

mijn punt is dat ik nu toch een heel minder contract heb dan ik had. Het is wel een lagere prijs. Maar nogmaals de avond dat ik belde zou oude contact met alle voorzieningen overgenomen worden ( 1 op 1) in een nieuw contract wat voor mij goedkoper werd  

en is absoluut niet 1 op 1 hetzelfde  

oa onbeperkt bellen is er uit

 200/200 internet naar 100/100

 geen pluspakket

 en volgens de medewerker van de klachten afdeling was dit ook een zeer goed contact wat niet meer aangeboden werd??

 

 

 

 

 

 

 

 


Hallo @Hebiki ,

Dit zijn de huidige prijzen: 

 

Internet 200 MB : 50,00

Twee TV-ontvangers : 17,50

Pluspakket gratis 

ESPN : 12,95 

Opnemenpakket : gratis 

KPN Veilig : gratis 

Vaste Telefoon : 2,00

Bel onbeperkt Altijd : 16,50

 

Totaal : 103,94 

Zonder Spotify : 93,95

 

Er is dan nog een verschil van 8,97 per maand met het door jou genoemde 84,98.

 

 

en is absoluut niet 1 op 1 hetzelfde  

oa onbeperkt bellen is er uit

 200/200 internet naar 100/100

 geen pluspakket

 

 

 

Dan wordt het : 

Internet 100 MB : 42,50

Twee TV-ontvangers : 17,50

ESPN : 12,99

Opnemenpakket : gratis 

KPN Veilig : gratis 

Spotify : 9,99

Vaste Telefoon : 2,00

 

Totaal : 84,98 


 

Correctie: (Ik had eerst 12,95 geschreven voor ESPN)


nu toch een heel minder contract heb dan ik had. 

Zoals al eerder vermeld. Je kunt met het nieuwe abonnement precies hetzelfde afnemen als met je oude hoor. Alleen kom je dan geen 19 euro goedkoper uit, maar wel een paar euro.

Maar gebruik je het allemaal?

Onbeperkt bellen kun je gewoon erbij nemen ( Alleen Nederland 24/7 € 9,99 of 83 landen 24/7 à € 16,99 )
https://www.kpn.com/bellen/opties/onbeperkt-bellen.htm

200/200 is gewoon mogelijk. Leuk voor een gezin met 3 stevig internet gebruikende tieners.

Pluspakket à 6,99 en gratis in combinatie met mobiel abonnement bij kpn.

Ook Spotify, indien gebruikt, kan er gewoon bij.

Het nieuwe abonnement is precies samen te stellen als Ai1 Premium en dan kom je nog ietsje goedkoper uit ook. 

Oh ja, Belonbeperkt Altijd, 2 tv ontvangers e.d. was dan wel gespecificeerd voor 0,00 euro (zie boven) maar dat betekent nog niet dat je dat allemaal gratis had. Anders was Ai1 niet veel duurder (geweest) dan Ai1 Instap of Standaard natuurlijk.

 

Dit is natuurlijk een merkwaardige bewering. Alleen de nieuwe propositie kan nog worden aangeboden.

en volgens de medewerker van de klachten afdeling was dit ook een zeer goed contact wat niet meer aangeboden werd??

Vul je gegevens in in je forumprofiel indien nog niet gedaan. Dan kan de KPN Moderator, die hier ook nog komt, er eens even naar kijken.

https://forum.kpn.com/settings/profile .


Dat bedrag staat ook in d e-mail. Zie bijlage
 

kan ik de nieuwe apparatuur installeren en de oude retourneren want ziet er naar uit dat ik dit jaar dan vol maak bij kpn. Zie foto
 


Forum profiel heb ik aangevuld. 
 

kijk of ik het allemaal gebruik is een tweede. 
als je wat beloofd moet je het nakomen

 dus alles gaat 1op1 over een je gaat minder betalen dan mag je van KPN verwachten dat dat ook daadwerkelijk zo is. 
als er dan fout gedaan wordt door de medewerker waar ik de dupe van ben lijkt mij dat dit snel opgelost moet worden. 
ik hoor alleen maar :

 

  • Ik stuur e-mail naar de medewerker dat die je gaat terug bellen 
  • ook ik bel u terug hoor want heb de leidinggevende in cc gezet

 Kan ik die oude apparaten vervangen door de nieuwe die op de foto staan in vorige chat  


Eerst maar eens het nieuwe installeren zou ik zeggen. Je zult nog een verzoek ontvangen om de oude ontvangers te retourneren. Wacht dat even af.

En nogmaals: je kunt onder het nieuwe abonnement gewoon hetzelfde afnemen als onder je oude en dan ben je zo'n 3 euro minder kwijt dan met hetzelfde binnen Ai1 Premium. Nu met wat downgrading (wat waarschijnlijk best kan op Onbeperkt bellen na misschien) toch écht een hap goedkoper uit!

Pluspakket is 6,99. Dus dat kun je nog toevoegen als je dat wilt. Ben je nog steeds goedkoper uit dan met Ai1 Premium! Zelfs met Belonbeperkt Nederland erbij. Maar ik heb vaste telefoon eruit (nou ja, ik bel er nooit meer mee) en onbeperkt bellen op mijn mobiel (die heb je toch).

De vraag is of je 200/200 nodig hebt. Probeer het eerst met 100/100. (waarom betalen voor iets dat je niet gebruikt?).

En Spotify kan er ook weer bij. à 9,99. Daarvoor zat het er ook bij in bij Ai1 Premium. Maar ja, als je het niet gebruikt betaalde je bij Premium dus al te veel.

Belonbeperkt kun je ook (weer) toevoegen. 

Er is alleen nog Belonbeperkt Nederland, maar dan wel ook overdag geldig.

Verder nog Belonbeperkt Altijd. Dat is voor bellen naar 83 landen (inclusief Nederland). Maar als je nooit naar het buitenland belt…. NOTA BENE landen van de Europese Unie zitten in je mobiele belbundel (mits dat een abonnement is).


Ik zal in de app eens kijken wat ik ga aanzetten. 

en zal morgen het nieuwe installeren. 
bedankt en fijn weekend


Zit nu in de app te kijken en zie ik heel bedrag. 
vraag me af of dit nu klopt

 


Dat is zeer waarschijnlijk de basisprijs zonder extra's (die je wel hebt). En ook zonder de korting v.d. eerste maanden.

Een moderator komt hier nog. Die kan a.d.h.v. je gegevens (profiel) het allemaal exact(er) aangeven.

Maar links- of rechtsom is het veel minder duur dan je oude abonnement.


 

Maar links- of rechtsom is het veel minder duur dan je oude abonnement.

 

Dat is ook logisch als niet alles er meer in zit (pluspakket, onbeperkt bellen en lagere snelheid). Tuurlijk kun je alles weer aanzetten, maar volgens mij  was de vraag waarom eerst telefonisch hetzelfde wordt geboden voor lagere kosten en de praktijk dus blijkt te zijn dat je niet hetzelfde krijgt. 

Tel je die missende onderdelen er weer bij op, komt er nog 24,48 bij. Dan ben je helemaal niet goedkoper na de actieperiode. (Er vanuit gaande dat er geen mobiel abonnement is bij kpn,  dat lees ik namelijk nergens terug.  


Hi Peter,

Dat dacht ik ook en probeer ik met print screens etc uit te leggen. 
Wat ik na vandaag begrijp gaat een moderator hier nog naar kijken  

heb inderdaad niet aangegeven over een mobiel abonnement want dat heb ik ook niet. 
 ( zakelijk heb ik dit van Kpn maar hoort hier niet bij)

 


@Hebiki , Heb je echt deze TV ontvangers nieuw ontvangen?

Zo ja, dan vraag ik me af waar KPN mee bezig is.

Dit zijn geen TV+ Boxen maar VIP5202's.


Ja deze doos en geprobeerd vandaag maar mijn pincode werkt niet. 
 

heb ook nog een kleine doos gehad. Die heb ik nog maar ingepakt gelaten. Ben er beetje klaar mee vandaag


Ja deze doos en geprobeerd vandaag maar mijn pincode werkt niet. 

Er zijn mensen die er heel veel voor over zouden hebben om die 5202's te krijgen i.p.v. TV+ Boxen.

Ik zou die TV ontvangers dus maar koesteren al vraag ik me wel af of ze op jouw nieuwe TV+ abonnement geactiveerd kunnen worden.