Skip to main content

Mijn contract is ZONDER mijn toestemming omgezet van Xs4All naar KPN. In een bezoek aan de winkel in Middelburg heb ik alleen gevraagd wanneer er op onze postcode glasvezel wordt aangelegd. Dat ze daar mijn postcode en huisnummer voor nodig hadden begrijp ik. Maar dan zonder mijn uitdrukkelijke toestemming mijn contract met Xs4all omgezet wordt naar KPN heb ik GEEN toestemming voor gegeven. Toen ik dus daarvan via mail bericht kreeg heb ik met KPN gebeld en gevraagd waarom mijn contract is omgezet. Van KPN kreeg ik te horen dat ons bekend was dat alle contracten over gingen naar KPN, dus dat dit normaal was. 

Vandaag werd mij duidelijk dat dit niet normaal was en dat de winkel in Middelburg dit alleen maar heeft gedaan om omzet te scoren. Overigens kon die medewerker dit niet zelf doen en heeft dit gespeeld via de winkel in Vlissingen. Naar maanden vragen en doorduwen en medewerking van Xs4all zelf kwam dit aan het ligt. Ik wil mijn contract met Xs4all terug ! Heb NIET getekend voor dit nieuwe KPN contract ! 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @Carin Vdm zoals je moet weten is XS4ALL opgegaan in KPN en is KPN bezig alle xs4all klanten om te zetten naar KPN met behoud van de xs4all-voorwaarden, net zoals eind 2020 gedaan is bij Telfort (TFT) naar KPN met behoud van de xs4all-voorwaarden.

Als TFT-klanten nu van alle voordelen van KPN gebruik willen maken moeten ze letterlijk overstappen naar het echte KPN en vallen dan onder de voorwaarden van KPN met eventueel verlies van TFT-voordelen.

Volgens mij werkt dat bij XS4ALL net zo, maar dat kun je teruglezen op de website van XS4ALL.

 


@JanD , dat is allemaal bekend en ouwe koek. We zijn hier als klant van Xs4All keurig over geïnformeerd. Ik heb met Xs4all gebeld gisteren. Het technisch gedeelte van Xs4All werd omgezet naar KPN maar de Xs4all klanten zouden hun contract behouden. 


Ik heb met Xs4all gebeld. Het technisch gedeelte werd omgezet naar KPN maar de Xs4all klanten zouden hun contract behouden. 

@Carin Vdm . Alleen de techniek gaat via een andere route en andere systemen, verder blijven alle XS4ALL voorwaarden van kracht. Tot dat je zelf aangeeft over te willen stappen naar KPN en dat is wat vragensteller @EdwinWM overweegt (verwoog, de vraag is inmiddels 4 maand oud)

Als iemand met een XS4ALL abonnement overgezet wordt van ADSL/VDSL op Glasvezel van KPN veranderd alleen de verbindingstechniek. In je abonnementsgegevens verschijnt de toevoeging ‘Glasvezel Upgrade’. Verder veranderd er helemaal niets!


Hallo @Carin Vdm dus als ik het goed lees, heeft de KPN-winkel jou overgezet naar het echte KPN zonder jouw toestemming.

Kan XS4ALL hierin niets voor je betekenen om e.e.a. terug te draaien?

Als het ook via de KPN-winkel of via 0800 0402 en xs4all niet lukt, geef dan in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer(s) en laatste 4 cijfers IBAN in, dan kan een moderator er naar kijken.

 


Hallo @Carin Vdm dus als ik het goed lees, heeft de KPN-winkel jou overgezet naar het echte KPN zonder jouw toestemming.

 

In protest gaan @Carin Vdm , dit kan en mag niet zo maar!

Waarschijnlijk kreeg de winkelmedewerker weer een streepje achter z’n naam omdat hij/zij weer een abonnement verkocht heeft. 


Hallo @Carin Vdm dus als ik het goed lees, heeft de KPN-winkel jou overgezet naar het echte KPN zonder jouw toestemming.

Kan XS4ALL hierin niets voor je betekenen om e.e.a. terug te draaien?

Als het ook via de KPN-winkel of via 0800 0402 en xs4all niet lukt, geef dan in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer(s) en laatste 4 cijfers IBAN in, dan kan een moderator er naar kijken.

 

Precies dat ! We zijn alleen gaan vragen wanneer glasvezel naar onze wijk kwam. Met de gegevens die hij vroeg in de winkel - onze postcode en huisnummer - heeft hij dus waarschijnlijk het contract omgezet. 


Hallo @Carin Vdm dus als ik het goed lees, heeft de KPN-winkel jou overgezet naar het echte KPN zonder jouw toestemming.

Kan XS4ALL hierin niets voor je betekenen om e.e.a. terug te draaien?

Als het ook via de KPN-winkel of via 0800 0402 en xs4all niet lukt, geef dan in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer(s) en laatste 4 cijfers IBAN in, dan kan een moderator er naar kijken.

 

Precies dat ! We zijn alleen gaan vragen wanneer glasvezel naar onze wijk kwam. Met de gegevens die hij vroeg in de winkel - onze postcode en huisnummer - heeft hij dus waarschijnlijk het contract omgezet. 

Hallo @Carin Vdm als dat inderdaad zo zou zijn moet je daar per mail of anderszins ook een bevestiging van hebben gehad, vrijwel direct na de zogenaamde wijziging, anders in ieder geval dezelfde dag nog.

Kun je in MijnKPN, als je die hebt, ook iets zien van een lopende order?


Hallo @Carin Vdm dus als ik het goed lees, heeft de KPN-winkel jou overgezet naar het echte KPN zonder jouw toestemming.

Kan XS4ALL hierin niets voor je betekenen om e.e.a. terug te draaien?

Als het ook via de KPN-winkel of via 0800 0402 en xs4all niet lukt, geef dan in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer(s) en laatste 4 cijfers IBAN in, dan kan een moderator er naar kijken.

 

Precies dat ! We zijn alleen gaan vragen wanneer glasvezel naar onze wijk kwam. Met de gegevens die hij vroeg in de winkel - onze postcode en huisnummer - heeft hij dus waarschijnlijk het contract omgezet. 

Hallo @Carin Vdm als dat inderdaad zo zou zijn moet je daar per mail of anderszins ook een bevestiging van hebben gehad, vrijwel direct na de zogenaamde wijziging, anders in ieder geval dezelfde dag nog.

Kun je in MijnKPN, als je die hebt, ook iets zien van een lopende order?

Die mail is er dus wel geweest, getuige deze tekst van @Carin Vdm : Toen ik dus daarvan via mail bericht kreeg heb ik met KPN gebeld en gevraagd waarom mijn contract is omgezet. Van KPN kreeg ik te horen dat ons bekend was dat alle contracten over gingen naar KPN, dus dat dit normaal was. 

In het laatste deel van deze weergave geeft de KPN informant pertinent onjuiste informatie!


Hallo @Carin Vdm dus als ik het goed lees, heeft de KPN-winkel jou overgezet naar het echte KPN zonder jouw toestemming.

Kan XS4ALL hierin niets voor je betekenen om e.e.a. terug te draaien?

Als het ook via de KPN-winkel of via 0800 0402 en xs4all niet lukt, geef dan in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer(s) en laatste 4 cijfers IBAN in, dan kan een moderator er naar kijken.

 

Precies dat ! We zijn alleen gaan vragen wanneer glasvezel naar onze wijk kwam. Met de gegevens die hij vroeg in de winkel - onze postcode en huisnummer - heeft hij dus waarschijnlijk het contract omgezet. 

Hallo @Carin Vdm als dat inderdaad zo zou zijn moet je daar per mail of anderszins ook een bevestiging van hebben gehad, vrijwel direct na de zogenaamde wijziging, anders in ieder geval dezelfde dag nog.

Kun je in MijnKPN, als je die hebt, ook iets zien van een lopende order?

Die mail is er dus wel geweest, getuige deze tekst van @Carin Vdm : Toen ik dus daarvan via mail bericht kreeg heb ik met KPN gebeld en gevraagd waarom mijn contract is omgezet. Van KPN kreeg ik te horen dat ons bekend was dat alle contracten over gingen naar KPN, dus dat dit normaal was. 

In het laatste deel van deze weergave geeft de KPN informant pertinent onjuiste informatie!

Ja precies ...staat ook in mijn eerste bericht .Ik heb daar meteen op gereageerd en ben inmiddels ruim 7 mnd verder en wordt nog. steeds van het kastje naar de muur gestuurd. We hebben nergens voor getekend, en zijn vanmiddag terug gegaan naar de KPN winkel. Daar hebben een van de medewerkers gevraagd naar een nieuw contract en die zei dat die altijd getekend moesten worden. 

Wij hebben niks ondertekend , maar ons contract is wel "gewijzigd ". Hoe kan in godsnaam iets wijzigen terwijl wij officieel geen klant zijn van KPN maar van Xs4all.  Ook hebben wij van Xs4all ook nooit een opzegbevestiging ontvangen, dus zij tasten ook in het duister  en vinden dit allemaal maar een vreemde zaak. Ben het nu meer dan beu na 7 mnd smoesjes aanhoren. Het is onrechtmatig, niks getekend en denk erover om stappen te ondernemen.


Nogmaals @Carin Vdm wacht s.v.p. de reactie van de moderator af.


@Carin Vdm Welkom op het forum. 

Wat een ontzettend vreemde en vervelende situatie zit je in. 

Ik zie dat je zelf al veel stappen hebt ondernomen, maar nog niet verder bent gekomen. 

Ik durf niet te zeggen of ik nog mogelijkheden heb om iets aan deze situatie te doen. 

Wel zou ik graag uitzoeken hoe dit zit en of er toch nog iets is dat ik voor je zou kunnen betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Het technisch gedeelte van Xs4All werd omgezet naar KPN maar de Xs4all klanten zouden hun contract behouden. 

Is er dan iets veranderd aan jouw contract?


Ja precies ...staat ook in mijn eerste bericht .Ik heb daar meteen op gereageerd en ben inmiddels ruim 7 mnd verder ...

Dus dit is 7 maanden geleden al gebeurd? Welk abonnement heeft u nu? Welke naam staat er op de factuur 2de pagina?


Het technisch gedeelte van Xs4All werd omgezet naar KPN maar de Xs4all klanten zouden hun contract behouden. 

Is er dan iets veranderd aan jouw contract?

Ik heb niet eens een contract! Heb ook geen opzegging van Xs4all. 


Het technisch gedeelte van Xs4All werd omgezet naar KPN maar de Xs4all klanten zouden hun contract behouden. 

Is er dan iets veranderd aan jouw contract?

Ik heb niet eens een contract! Heb ook geen opzegging van Xs4all. 

Als je geen contract hebt, hoe kan jouw contract dan omgezet zijn?

Mijn contract is ZONDER mijn toestemming omgezet van Xs4All naar KPN.

Dan heb je toch een contract of niet?


Ja precies ...staat ook in mijn eerste bericht .Ik heb daar meteen op gereageerd en ben inmiddels ruim 7 mnd verder ...

Dus dit is 7 maanden geleden al gebeurd? Welk abonnement heeft u nu? Welke naam staat er op de factuur 2de pagina?

Ja 7 mnd geleden en ben er al zo net lang mee bezig. Wordt er tureluurs van. 
Zoals ik zei, en ik blijf niet herhalen……mijn man is op 17 januari naar de kpn winkel gegaan om te vragen wanneer er in onze wijk glasvezel wordt aangelegd. Een paar dagen later kreeg ik allerlei mails dat ons xs4all abo omgezet was naar een kpn hussel. Ben gelijk gaan bellen en kpn zei dat dit normaal is omdat elke xs4all klant naar kpn wordt overgezet . Ja de techniek zei ik toen, maar niet de contracten . 

Ze weigeren om dit op te lossen terug te zetten. Dit is een onrechtmatige daad waar ik of mijn man niet voor getekend hebben, noch hebben wij een contract. 


Het technisch gedeelte van Xs4All werd omgezet naar KPN maar de Xs4all klanten zouden hun contract behouden. 

Is er dan iets veranderd aan jouw contract?

Ik heb niet eens een contract! Heb ook geen opzegging van Xs4all. 

Als je geen contract hebt, hoe kan jouw contract dan omgezet zijn?

Mijn contract is ZONDER mijn toestemming omgezet van Xs4All naar KPN.

Dan heb je toch een contract of niet?

Slaap maar door. Ik heb een contract van xs4all ja, maar geen van kpn.


Ik heb een contract van xs4all ja, maar geen van kpn.

Precies en dat contract heb je vandaag de dag nog steeds alleen heet XS4ALL tegenwoordig KPN. Als het goed is heb jij precies dezelfde services tegen precies dezelfde voorwaarden (kosten) uitgezonderd een paar services waarvan KPN de ex XS4ALL abonnees op de hoogte gesteld heeft deze te beëindigen.


@Carin Vdm Ik heb je gegevens er bij gepakt en ik zie een aantal dingen. 

Ik zie inderdaad dat in januari een omzetting van XS4ALL naar KPN Hussel is gedaan.

Ik vind het erg vreemd om te lezen dat je aangeeft hier geen toestemming voor te hebben gegeven. Hoe dit is wel is gebeurt durf ik niet zeggen, hier ben ik niet bij geweest. 

Maar omdat dit al 7 maanden geleden is zal ik dit helaas ook niet meer kunnen terugdraaien. 

Mag ik vragen wat de reden is dat je graag terug zou willen naar je XS4ALL abonnement? Los van het feit dat je niet om de omzetting gevraagd hebt natuurlijk. 

Ik zie namelijk dat het nieuwe abonnement goedkoper is, met dezelfde diensten. 


@Carin Vdm Ik heb je gegevens er bij gepakt en ik zie een aantal dingen. 

Ik zie inderdaad dat in januari een omzetting van XS4ALL naar KPN Hussel is gedaan.

Ik vind het erg vreemd om te lezen dat je aangeeft hier geen toestemming voor te hebben gegeven. Hoe dit is wel is gebeurt durf ik niet zeggen, hier ben ik niet bij geweest. 

Maar omdat dit al 7 maanden geleden is zal ik dit helaas ook niet meer kunnen terugdraaien. 

Mag ik vragen wat de reden is dat je graag terug zou willen naar je XS4ALL abonnement? Los van het feit dat je niet om de omzetting gevraagd hebt natuurlijk. 

Ik zie namelijk dat het nieuwe abonnement goedkoper is, met dezelfde diensten. 

Ik ben al 7 mnd bezig om het te corrigeren, dus zelfs na 1 dag werd dit al geweigerd om op te lossen.  Je kunt het vreemd vinden zoveel je wil. Er is nergens voor getekend, noch hebben wij kpn toestemming gegeven om ons xs4all abo op te zeggen . Hoe ze het ook draaien of keren ik wil mij. Abo terug van xs4all. Goedkoper of niet, toestemming was en is er tot op de dag van vandaag nog steeds niet.

Dat xs4all over ging naar kpn was duidelijk gecommuniceerd door xs4all, maar de contracten blijven. Alleen de techniek wijzigt , niet de contracten . 

 


Allen, nog éénmaal ter verduidelijking, eigenlijk is alles helder en simpel:

 - XS4ALL klanten zijn vanaf ‘21 - ‘22 technisch omgezet naar KPN, alleen dat!

 - XS4ALL klanten behouden hun apparatuur en, op enkele zaken na, dezelfde mogelijkheden, programma’s en ondersteuning via  020 398 7666

 - XS4ALL klanten behouden hun XS voorzieningen middels een “XS4ALL contract” binnen de KPN organisatie. 

 - Een  XS4ALL contact kan op verzoek aangepast worden (meer/minder snelheid) en extra opties.  

 - Een “XS4ALL contract” is een autonoom contract dat niet omgezet kan worden in/naar een KPN contract. 

 - Wil een XS4ALL klant toch over naar KPN dan moet eerst het XS4ALL contract beëindigd worden.  

 - Nieuwe XS4ALL contracten worden niet meer afgesloten. 

 - Een XS4ALL klant blijft dat zolang hij/zij dat wil, men kan NIET gedwongen om contractueel overgezet te worden naar een KPN contract.

Hieronder mijn “XS4ALL contract” binnen de KPN organisatie, alle opties bij “Uw extra opties” zijn meegenomen uit mijn XS4ALL tijd. Alleen KPN Service Plus en KPN veilig zijn bij de technische overgang toegevoegd omdat de Fritz!Box KPN eigendom werd en F- Secure werd omgezet naar KPN veilig. 

Dit alles heeft toch één nadeel: wil ik een eigen Modem/Router gebruiken en de FB  en de Service Plus terug geven dan kan dat niet. Op dat moment moet je over naar een KPN overeenkomst. 

 @Carin Vdm , veel succes met het ‘terug zetten’, dat moet lukken, je hebt er recht op!  

 


Er is nergens voor getekend

Dat hoeft tegenwoordig ook niet meer. Ik denk dat zelfs een nieuwe klant geen handtekening meer hoeft te zetten tegenwoordig.