Skip to main content

Mijn mening over de kortingen doet er in dezen niet zoveel toe, daar ga ik dan verder ook niet op in 🙂. Wel heb ik 12 x 12.99 euro vergoed, dat wordt op de volgende factuur in mindering gebracht. Daarnaast wilde ik een Combi huishouden voor je aanmaken, echter zie ik twee verschillende factuuradressen voor mobiel en vast. Welke is daarin correct? Die van mobiel kan je aanpassen via MijnKPN. Daarna kan je je aanmelden voor de Combivoordelen.

Beste @Marcia_ , 

Ik heb dezelfde problematiek op dit moment bij KPN. Tot overmaat van ramp wil niemand helpen. Kort samengevat. In november 2022 is er een nieuw voorstel gedaan met een jaar gratis ESPN. Eerste 6 maanden zou ik 35 euro gaan betalen en tweede 6 maanden 50 euro. Nu wordt er aangegeven dat ik in 2021 al een jaar gratis espn heb gehad. Waardoor ik al meteen 50 euro moet betalen. In de contractsamenvatting staat niets opgenomen hierover.  Kan jij iets voor mij betekenen of ben ik genoodzaakt andere wegen te moeten bewandelen?

 

@wjb Wat is jouw mening hierop?

 

Er is nu inmiddels al 6 maanden 50 euro afgeschreven. Daarop heb ik een blokkade laten plaatsen en 1 bedrag gestorneerd. 

 

 

Graag je reactie


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je berichten aangemaakt

Als jij nu €50,- moet betalen dan betaal je waarschijnlijk dus niet voor ESPN maar ergens anders voor.

Kan jij eens een screenshot posten van het kostenoverzicht op de tweede pagina van de factuur.


Als jij nu €50,- moet betalen dan betaal je waarschijnlijk dus niet voor ESPN maar ergens anders voor.

Kan jij eens een screenshot posten van het kostenoverzicht op de tweede pagina van de factuur.

 


Doordat je €50,- noemde dacht ik dat je die eerste 6 maanden kortingen (samen €15,-) niet kreeg en dus €34,99 + €15,- = €49,99 was gaan betalen. Maar blijkbaar is het dus niet €50,- maar €48,-.

Wat is de einddatum van jouw huidige contract?


Doordat je €50,- noemde dacht ik dat je die eerste 6 maanden kortingen (samen €15,-) niet kreeg en dus €34,99 + €15,- = €49,99 was gaan betalen. Maar blijkbaar is het dus niet €50,- maar €48,-.

Wat is de einddatum van jouw huidige contract?

Dit klopt inderdaad het is 48 euro. De einddatum van het contract is 26-12-2023. 


@Marcia_, Als de einddatum van het contract 26-12-2023 is, dan is de ingangsdatum dus 26-12-2022 en heeft @Marco1985 dus gewoon nog recht op gratis ESPN immers de eerste 12 maanden zou ESPN gratis moeten zijn.


@Marcia_, Als de einddatum van het contract 26-12-2023 is, dan is de ingangsdatum dus 26-12-2022 en heeft @Marco1985 dus gewoon nog recht op gratis ESPN immers de eerste 12 maanden zou ESPN gratis moeten zijn.

Echter houdt KPN dus volhardend vast dat ze dit niet gaan compenseren omdat ik dus een jaar eerder al een jaar gratis heb gehad. Ondanks dat dit dus mondeling is toegezegd en via de de contractsamenvatting is vastgelegd. Ze geven aan dat in een andere mail een datum tussen haakjes stond en dat dit leidend is. Ik zal ook hiervan een printscreen maken. 

Ik heb ook gevraagd om het gesprek terug te luisteren. Dit willen ze niet en ze vinden dat bovenstaande printscreen leidend is. Compensatie is daarom dus niet mogelijk. 


@Marco1985 schreef:

Echter houdt KPN dus volhardend vast dat ze dit niet gaan compenseren omdat ik dus een jaar eerder al een jaar gratis heb gehad. Ondanks dat dit dus mondeling is toegezegd en via de de contractsamenvatting is vastgelegd.

De ingangsdatum van jouw contract is 26-12-2022 en er wordt vermeld dat je de eerste 12 maanden ESPN gratis hebt. Ik kan er dus niets anders van maken dan dat je ESPN gratis hoort te krijgen tot 26-12-2023.


@Marco1985 schreef:

Echter houdt KPN dus volhardend vast dat ze dit niet gaan compenseren omdat ik dus een jaar eerder al een jaar gratis heb gehad. Ondanks dat dit dus mondeling is toegezegd en via de de contractsamenvatting is vastgelegd.

De ingangsdatum van jouw contract is 26-12-2022 en er wordt vermeld dat je de eerste 12 maanden ESPN gratis hebt. Ik kan er dus niets anders van maken dan dat je ESPN gratis hoort te krijgen tot 26-12-2023.

Dank voor je reactie alleen denkt KPN er anders over. In het vorige gesprek begreep @Marcia_ dit ook hopelijk kan ze me verder helpen. Hopelijk komt er een reactie want op dit moment heb ik een blokkade lopen op de afschrijvingen. Ik zit ook niet te wachten op een juridisch getouwtrek maar als dit mijn laatste mogelijkheid is dan moet het maar. 


@Marco1985 schreef:

Echter houdt KPN dus volhardend vast dat ze dit niet gaan compenseren omdat ik dus een jaar eerder al een jaar gratis heb gehad. Ondanks dat dit dus mondeling is toegezegd en via de de contractsamenvatting is vastgelegd.

De ingangsdatum van jouw contract is 26-12-2022 en er wordt vermeld dat je de eerste 12 maanden ESPN gratis hebt. Ik kan er dus niets anders van maken dan dat je ESPN gratis hoort te krijgen tot 26-12-2023.

Dank voor je reactie alleen denkt KPN er anders over. In het vorige gesprek begreep @Marcia_ dit ook hopelijk kan ze me verder helpen. Hopelijk komt er een reactie want op dit moment heb ik een blokkade lopen op de afschrijvingen. Ik zit ook niet te wachten op een juridisch getouwtrek maar als dit mijn laatste mogelijkheid is dan moet het maar. 

 

Beste @Shyrin_ 

Zou je mijn bovenstaande casus eens willen lezen. Ik heb namelijk jouw reactie opgezocht op een identieke casus en dit blijkt bij mij dezelfde situatie te zijn. @Marcia_ heeft in een andere casus ook aangegeven dat dit niet moet kunnen. Intern wordt dit blijkbaar niet begrepen wat zorgt voor ontzettend veel onnodige frustratie zowel bij mij als klant maar ook bij jullie de medewerkers van KPN. Kan jij samen @Marcia_ iets voor mij betekenen. 

 

 


@Marco1985 dit is een forum en geen chat, je zal vanzelf worden geholpen en meestal is dat binnen 1 a 2 dagen. 
Wel las ik in je eerste bericht onderstaande;

Er is nu inmiddels al 6 maanden 50 euro afgeschreven. Daarop heb ik een blokkade laten plaatsen en 1 bedrag gestorneerd. 
 

Als je bij KPN storneert en blokkeert kom je vrijwel direct in het traject met (tijdelijke) afsluitingen, incassokosten en opzeg boete’s terecht. Dit gaat geheel automatisch en mijn advies is dan ook om de facturen gewoon te betalen en het recht te laten zetten door bijvoorbeeld Marcia. Blokkeren en storneren is niet de juiste weg, je hebt immers een contract met KPN.


@Marco1985 dit is een forum en geen chat, je zal vanzelf worden geholpen en meestal is dat binnen 1 a 2 dagen. 
Wel las ik in je eerste bericht onderstaande;

Er is nu inmiddels al 6 maanden 50 euro afgeschreven. Daarop heb ik een blokkade laten plaatsen en 1 bedrag gestorneerd. 
 

Als je bij KPN storneert en blokkeert kom je vrijwel direct in het traject met (tijdelijke) afsluitingen, incassokosten en opzeg boete’s terecht. Dit gaat geheel automatisch en mijn advies is dan ook om de facturen gewoon te betalen en het recht te laten zetten door bijvoorbeeld Marcia. Blokkeren en storneren is niet de juiste weg, je hebt immers een contract met KPN.

Dat klopt dat ik een contract heb. Maar wel tegen de afspraken die zijn gemaakt. Maar ik zal vanavond de blokkades eraf halen als blijk van de juiste intenties. Indien de houding van KPN zo blijft als die nu is zal ik dit toch weer moeten uitvoeren en dan zal het een juridische kwestie gaan worden. Maar ook al is het 120 euro ik vertik het echt om dit zomaar te betalen terwijl er duidelijk afspraken zijn gemaakt. 

 


Hoi @Marco1985, welkom op ons forum! Het kan hier altijd even duren voor je reactie van een van ons hebt. Het forum is ook bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.
Als je liever direct contact hebt kun je altijd met ons bellen op 0800-0402

Dat gezegd hebbende zie ik dat je hierover ook een klacht ingediend, mijn collega's hebben je hier op 1 mei over gebeld om het uit te leggen. Ik maak uit de notities op dat je het daar niet mee eens bent.
Ik kan het helaas niet anders maken.


Hoi @Marco1985, welkom op ons forum! Het kan hier altijd even duren voor je reactie van een van ons hebt. Het forum is ook bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.
Als je liever direct contact hebt kun je altijd met ons bellen op 0800-0402

Dat gezegd hebbende zie ik dat je hierover ook een klacht ingediend, mijn collega's hebben je hier op 1 mei over gebeld om het uit te leggen. Ik maak uit de notities op dat je het daar niet mee eens bent.
Ik kan het helaas niet anders maken.

Ik zou toch graag reactie ontvangen van @marcia en @Shyrin_ omdat blijkbaar in eerder casussen juist ze de klant van KPN juist wel begrijpen. Ik krijg nu het idee dat ik pech heb gehad met de betreffende collega aan de telefoon. @wjb welke mogelijkheden zie jij nu nog verder? Ik voel volledig in mijn recht staan maar blijkbaar geeft KPN niets om afspraken die worden gemaakt. Is de enige mogelijkheid nu om juridisch dit op te moeten pakken voor 120 euro? De betreffende collega van KPN wilde het telefoongesprek met de afspraken ook niet toesturen. Terwijl ze volgens mij wettelijk verplicht zijn volgens autoriteit persoonsgegevens om dit 4 weken toe te sturen. HELP ik ben echt ten einde raad. 


@Marco1985 schreef:

Ik voel volledig in mijn recht staan maar blijkbaar geeft KPN niets om afspraken die worden gemaakt.

Daar geef ik je volledig gelijk in.

wjb schreef:

De ingangsdatum van jouw contract is 26-12-2022 en er wordt vermeld dat je de eerste 12 maanden ESPN gratis hebt. Ik kan er dus niets anders van maken dan dat je ESPN gratis hoort te krijgen tot 26-12-2023.