Skip to main content

Hallo,

Ik belde met de servicedienst om een vraag te stellen over in rekening gebrachte kosten van bellen naar een vast nummer, dat gratis zou zijn.

De medewerker kon of wilde daar niets aan doen, maar zo stelde hij, ik kon mijn contract wijzigen waarmee ik hetzelfde pakket zou houden aangevuld met gratis bellen voor € 4,00 lager bedrag.
Hij noemde dat een husselcontract.

Thuis kon ik het nog wel nalezen want hij stuurde alles op een mail.

Enige tijd later kreeg ik die mail en wat bleek? Het bedrag was inderdaad € 4,00 lager, maar in plaats van de 200Mbits internetverbinding had ik nu maar 50Mbits verbinding.

Dus weer contact gezocht met de servicedienst en kreeg nu een dame aan de lijn. Zij was het met me eens dat het nu een ander contract was, maar ze kon deze wijziging niet terugdraaien daar de vorige medewerker het direct had laten ingaan, dus zonder mijn bevestiging.

Normaal heb je 14 dagen bedenktijd, maar nu blijkbaar niet omdat het direct is gestart.

Als ik nu 200Mbits wil moet ik € 8,00 extra gaan betalen, dus duurder dan ik had.

Is dat niet vreemd?

Ik voel me nu door KPN behoorlijk verneukt (sorry), maar zo voel ik me wel.

Zo'n wijziging moet toch teruggedraaid kunnen worden.

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Alvast bedankt, Wim

Nee. Dat kan niet terug gedraaid worden. Waarschijnlijk is er geen nieuw jaarcontract afgesloten. En kunt u dus gewoon opzeggen wanneer u wilt. Maar terug naar de oude situatie kan niet meer.


Er is wel een jaarcontract afgesloten.

Dus een fout van een KPN-medewerker kost mij geld en kan niet worden gecorrigeerd?

Dat is toch van de gekke!


Hoi @snel0026, helaas is het zoals Nick hierboven niet mogelijk je abonnement terugzetten als hij overgezet is naar de nieuwe abonnementsvormen maar het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat dit zo zonder jouw toestemming gebeurt
Ik kan er helaas weinig aan veranderen maar mijn advies is hierover toch even telefonisch contact op te nemen met 0800-0402


Ik kan er helaas weinig aan veranderen maar mijn advies is hierover toch even telefonisch contact op te nemen met 0800-0402

En dan weer in de wacht staan en weer iemand die mij hetzelfde vertelt.

Ik blijf het van de gekke vinden dat een fout van een medewerker niet kan worden teruggedraaid.
Voor KPN geldt maar één ding en dat is het systeem en niet de klant.


Contact gehad via het klachtenportal.

En dan komt het gekke: de medewerkster hield vol dat mijn nieuwe contract beter was dan wat ik had.
Ze noemde bijvoorbeeld dat ik nu het opnamepakket had.
Ik vertelde dat ik dat pakket al jaren gratis had. Ik had dat op de factuur staan die zij voor zich had liggen, zoals ze zei. Zij bleef ontkennen dat ik dat pakket had. Dat ik vertelde dat ik het op de factuur had staan maakte niets uit. Ik sprak tegen een muur. 

Haar reactie maakte mij kwaad en zelfs agressief. Wat ik ook vertelde zelfs dat ik al jaren het opnemen pakket gebruikte en dat ik zelfs op dat moment aan het opnemen was maakte niets uit. Volgens haar was het opnemen pakket een voordeel ten opzichte van mijn oude.

Ik weet niet meer wat ik hier mee moet. Volgende keer neem ik zo'n gesprek op en ga desnoods zelf naar Amsterdam om daar de directie dit te laten horen.

 


Kunt u eens een schermafdruk van een oude factuur pagina 2 plaatsen? En van een factuur waarbij het nieuwe abonnement is i gegaan? 


Ik heb nog geen factuur van het nieuwe contract.