Skip to main content

Ik probeer al een aantal maanden mijn correspondentie email adres te wijzigingen via MijnKPN maar dit is nog niet gelukt, ik krijg steeds de volgende error melding:

“Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.”

Ik vermoed dat het komt door een ‘+’ teken in mijn email adres, maar zou toch echt graag naar dat email adres willen wijzigen. Hoe kan ik dit oplossen?

+tekens in mailadressen worden (nog) niet ondersteunt door KPN @Fealine , dat is dus de oorzaak dat het niet lukt.

De oplossing is dus een mailadres te kiezen waar géén + in voor komt.


Ik had inderdaad begrepen dat de mail servers voor de mailboxen dit niet ondersteund, maar in mijn (ict) ogen is dit een ander probleem en ligt het aan een verkeerder (te simpele) reguliere expressie gebruiken voor het valideren van het correspondentie email adres.


@Fealine Als het een reguliere expressie probleem is, heb je met "\+” in plaats van "+” geprobeerd?


Als gebruiker heb ik alleen controle over de waarde die gecheckt wordt en niet over de reguliere expressie die door het systeem gebruikt wordt. Het invoerveld voor het email adres moet gewoon valide email adressen accepteren en dat is inclusief een ‘+’ teken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Email_address


Zie ook onderstaande uitleg van een moderator 11 maanden geleden @Fealine :

 


Die uitleg had ik inderdaad ook al gevonden, maar nogmaals, dat gaat specifiek om de mailbox functie en het aanmaken van eigen nieuwe mailboxen binnen het KPN platform.

In mijn geval gaat het puur en alleen om een correspondentie adres op mijn profiel, het email adres waar ik nieuwsbrieven wil ontvangen. Dit gaat enkel om een database veld die tekstueel mijn email adres bevat en verder geen + addressing hoeft te ondersteunen. De mailbox die ik gebruik (Proton) ondersteund wel + addressing en daar hoeft KPN helemaal niks voor te doen behalve het juiste email adres van mij op te slaan.


Reageer