Skip to main content

Goedendag allemaal ik heb een vraag.

Onze grond grenst aan de grond van KPN opjectnummer 02554.

Nou wil ik graag een dakkapel plaatsen op de vliering van de garage. 

Maar bij welke afdeling moet ik dan zijn.

Ik heb al met KPN infra gebeld deze verwijste mij door naar KPN service. 

Na overleg met zijn collega's werdt mij verteld ga je gang maar met het plaatsen van het dakkapel. 

Dit leek mij een beetje kort door de bocht.

Graag zou ik gaag willen weten bij wie ik beter terecht kan.

Zou ook voor mij fijn zijn als ik dat op papier of email heb staan.

Hoor graag van jullie.

Maar wat wilt u dan vragen?


Hallo @Jet en Gerrit ,

Moet je daarvoor niet gewoon een vergunning aanvragen bij de gemeente? Als je die hebt, heb je van KPN verder geen toestemming meer nodig. 


Dakkapel is aan de achterkant vergunnings vrij.

En blijf binnen de  wettelijke normen daar voor .

Maar omdat het aan de grond van kpn grenst denk ik dat ik ook bij kpn moet melden.

Omdat kpn er eventueel bezwaar tegen kan hebben. 

Zit niet te wachten om het later weer af te moeten breken omdat KPN het niet goed vind.


Nee hoor als het vergunningsvrij is kan er geen bezwaar worden ingediend. Je hebt niets te vrezen. Wil je daar een bevestiging van informeer dan bij de gemeente. 


Oke bedankt voor jullie reacties. 

Ga even bij de gemeente  informeren. 

Hoe of wat.


Als ik het dakkapel plaats.

Kijk ik direct op het perceel van KPN.

Wandt tussen onze garage en het perceel van KPN zit maar een halve meter. 

 


Nogmaals informeer bij de gemeente wat jouw rechten zijn en of je problemen kan verwachten. 


Ga ik doen.


Zit daar een kantoor van kpn waar je met dakkapel zo naar binnen kijkt? Of andersom als het een slaapkamer wordt 😎. Zo nee, dan lijkt me er geen enkel bezwaar wat gemaakt kan worden.


Nee het is een analoge gebouw.

 


Daar kan écht geen bezwaar op komen.


 

Als ik het dakkapel plaats.

Kijk ik direct op het perceel van KPN.

Wandt tussen onze garage en het perceel van KPN zit maar een halve meter. 

Maar...

Nee het is een analoge gebouw.

 

Zo te zien kijk je daar nu ook al op via een dakraam?

Ik denk niet dat KPN medewerkers daar veel in hun naakie rondlopen. Dus ik denk niet dat het een probleem is.


Het lijkt me het beste om een vergunning aan te vragen of  wanneer het vergunningvrij is, het bij de gemeente te melden.

De gemeente zal vervolgens de vergunning of melding publiceren, waarna belanghebbenden eventueel bezwaar of bedenkingen kunnen indienen. 


Bedankt voor alle reacties en suggesties. 

Er mee geholpen.


Nod 1 vraag zijn jullie medewerkers van KPN.

Of gewoon mensen die ander met een eventuele probleem of vraag proberen te helpen.

Geen idee hoe zo'n forum werkt.


Dat laatste!!


Zo juist via de gemeente de vraag gesteld of ons dakkapel vergunnings vrij is en/of meldings vrij is.

Bij het nieuwe omgevingsloket van de overheids kwam ik niet tot een duidelijke antwoord , kon je diverse kanten mee op.

 


Bel even met de gemeente. Dan krijg je vrijwel zeker het juiste antwoord en ben je die onzekerheid kwijt.


U weet dat het vergunningvrij is. Maar u wilt meer zekerheid. Die gaat niemand u geven. Ook medewerkers van de gemeente gaan hun vingers daar niet aan branden. Het is vergunningvrij. Daarmee is het klaar. Gewoon bouwen. Niet verder over nadenken. 


Gemeente zal toch moeten reageren op mijn schriftelijke vragen.

Gedaan via hun web side met DIGID.

Dus zal hoe dan ook een antwoord op komen.

Wacht dat even af wil pas in het najaar gaan bouwen. 


Zo'n reactie van zo'n gemeente is dan waarschijnlijk: "U kunt alle informatie vinden op onze website. <linkje> Nog een prettige dag verder." 😁


Hou je op de hoogte.


Hallo @Jet en Gerrit ,

Moet je daarvoor niet gewoon een vergunning aanvragen bij de gemeente? Als je die hebt, heb je van KPN verder geen toestemming meer nodig. 

Zo juist via de gemeente de vraag gesteld of ons dakkapel vergunnings vrij is en/of meldings vrij is.

Bij het nieuwe omgevingsloket van de overheids kwam ik niet tot een duidelijke antwoord , kon je diverse kanten mee op.

 

Mooi zo @Jet en Gerrit ,

Dan krijg je binnenkort een reactie van de gemeente en dan kun je in het najaar bouwen. KPN gaat echt geen bezwaar indienen. 


Vandaag  gehoord via mail dat het vergunningsvrij is.

Dus kan door gaan met onze plannen. 

Bedankt allemaal voor  jullie feedback. 


Vanuit KPN kan ik het volgende melden;

Dit is nog een actieve hoofdverdeler met een wc, dus collega's welke buiten werken zullen hier zo nu en dan heen gaan voor hun werk of voorzieningen. Ik kan absoluut niet bedenken waarom KPN moeite zou hebben met het plaatsen van een aangrenzende dakkapel en denk dat je nu eerder slapende honden (of poezen) wakker maakt omdat niemand er in bezwaar zou gaan als ze het niet weten.

Ik heb in ieder geval de technische beheerder van dit pand een bericht gestuurd en verwezen naar dit topic. Ik weet niet of hij nog wat wijsheid wilt delen maar dan is er vanuit KPN in ieder geval naar gekeken. 😉

 

Edit; wel een grappige telefooncentrale waar je zo ver ik kan zien met een loopbrug naar toe moet? Vrij uniek volgens mij.