Skip to main content

Door een fout van ziggo ,die had moeten annuleren heb ik nu een boete van 278 euro .

ik had mijn opzegging geannuleerd op21 november.

nu weer een nieuw  contract bij kpn. 
kan daar iets aangedaan worden

astrid

Kun je iets duidelijker uitleggen wat er is gebeurd?

Een fout van Ziggo, die had moeten annuleren…?

Jij hebt zelf een opzegging geannuleerd…?

Nu weer een nieuw contract bij KPN?

 

Als je (op hetzelfde leveradres) overgaat van provider A naar B zijn er onderlinge afspraken gemaakt dat je gebruik kunt maken van Overstapservice. Daar moet je toestemming voor geven en daar moet als je dat gedaan hebt een bevestiging van in je contract/opdrachtbevestiging hebben staan. 


Graag iets uitgebreidere uitleg wat er gebeurd is. 
 


 


Ik wilde overstappen naar Ziggo. 
mijn contract liep nog een half jaar door en kreeg daardoor een boete . 278 euro.

dus ik heb het geannuleerd in november dat is ook bekend bij de KPN,

Ziggo had dat ook moeten doen maar is in gebreken gebleven. 
Nu heb ik een nieuw contract bij de KPN omdat het oude niet meer kon.

Een week zonder internet en een boete van 278 euro

die wil ik graag kwijt gescholden worden

 

 


maar dan moet je toch aankloppen bij Ziggo? Daar is blijkbaar een fout gemaakt. 


Je zat dus bij KPN.

Je sluit een abonnement bij Ziggo af (zonder overstapservice want dat wordt onderling gecommuniceerd en had je bericht moeten hebben van Ziggo dat dat niet mogelijk was). 

Je kwam er ondertussen achter dat je niet weg kon bij KPN ivm contract en heb je bij KPN de opzegging geannuleerd.

Lijkt me terecht dat KPN je er op wijst dat je niet weg kunt. 

Blijft de vraag op welk moment je bij Ziggo hebt aangegeven dat je geen gebruik van hun wilt maken. 


Ik had mijn overstap service geregeld met een verkoper van Ziggo. 
Op 21 november kreeg ik bericht van de KPN dat mijn contract nog een half jaar door liep.vandaar die boete.

Die zelfde dag nog de overstap geannuleerd bij de KPN.

Ook op 21 november een mail dat mijn bestelling is gewijzigd van Ziggo

Op 17 december van Ziggo bericht dat ze op 11 juni een contract willen aangaan.

Op 28 december heb ik dat geannuleerd.

Nu weer 2 jaar een contract bij de KPN.

Maar bij wie kan  ik die boete nu verhalen?


U krijgt de afkoopsom dus van KPN ondanks het nieuwe 2 jarige contract? 

Ziggo heeft KPN bericht dat ze een  bestelling hebben gekregen daarom dat bericht vanuit KPN betreffende de afkoopsom. U heeft de boel geannuleerd en daarom vanuit Ziggo het bericht gekregen dat ze vanaf 11 juni kunnen leveren dan was uw oorspronkelijke contract bij KPN afgelopen, dit heeft u dus ook heeft geannuleerd en daarmee is alles gestopt ook de overstapservice.

KPN had uw abonnement moeten herstellen en geen nieuw contract aan bieden. Mogelijk was u al buiten de 14 dagen herroeping periode met het annuleren, wezenlijk is KPN degene waarmee u dit verder moet afhandelen.


Beetje lastig als buitenstaander te kunnen beoordelen. Ik vermoed dat er bij het eerste contract een (financieel) welkomstkado betrokken is en nu weer voor de 2e een nieuw kado. En dat kan misschien een reden zijn dat KPN een gedeelte van het welkomstkado terug wil. 
Hier kan beter een Moderator naar kijken. Succes


Ik hoop dat het opgelost wordt door de Moderator


Hoi @Catootjes, welkom op ons forum en welkom terug bij ons. Wat rot dat je nu ineens met deze boete komt te zitten.

Ik kijk graag even mee naar wat ik hier aan kan doen. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je naam, adresgegevens en klantnummer? Als je daarna hier een seintje geeft, weet ik dat je ze ingevuld hebt.


Hi Alexandra

ik heb mijn profiel ingevuld 

 


@Catootjes Dankjewel, ik heb ze erbij gepakt. Ik zie in onze systemen geen boete door opzeggen. Wel een verrekening in januari waarbij je geld terug gekregen hebt, van iets meer dan 19 euro, zodat je niet dubbel betaald hebt.

Heb je bericht over deze boete van KPN of van Ziggo ontvangen? En hoe heb je hier bericht over ontvangen? Heb je ook al een factuur met kenmerk of factuurnummer ontvangen? 


Mail heb ik op 20 november gehad van de kpn . Afkoopsom ongeveer 276 euro wordt berekend bij de volgende  fact.

ik heb meteen gebeld op 21 november en daar weten ze van .


@Catootjes Ah, ik heb de mail gevonden die je bedoelt. Ik zie in de notities in het systeem ook dat de opzegging geannuleerd zou worden. Het lijkt erop dat die boete daardoor nu niet berekend wordt, anders was dat al gebeurd. Je bent uiteindelijk eigenlijk gewoon gebleven.

Dus mijn voorstel is, hou je volgende factuur nog even in de gaten. Ik verwacht niets geks meer, maar zie je toch iets onverwachts, trek dan gerust hier aan de bel.


Dank je wel .ik hou het in de gaten