Skip to main content

In februari heb ik, naar aanleiding van een door mij doorgegeven verhuizing, contact gehad (telefonisch) met een medewerker. Met haar heb ik een uur aan de lijn gezeten, zodat ze alles correct kon invoeren. Dit in verband met het feit dat er toch geen glasvezel aangesloten kon worden op mijn nieuwe adres. Aan het eind van dit gesprek was er een afspraak met een monteur ingepland en wenste ze mij een prettige verhuizing toe. Alles was geregeld en mijn contract zou per 28/2 overgaan van mijn oude naar mijn nieuwe adres. 
 

Hierop volgde een drukke tijd van verhuizen en klussen. Waarna ik afgelopen dinsdag zag dat er een bedrag voor kpn was afgeschreven. Dit vond ik opmerkelijk, want ik wist dat een week eerder hetzelfde bedrag al eens was afgeschreven. Na het te hebben bekeken, zag ik dat per eind februari de factuur dubbel geïncasseerd werd. Waarna ik contact op heb genomen met de klantenservice. 
 

Hierop werd ik teruggebeld door een medewerker die eerst niet wist dat haar microfoon niet geactiveerd was en die hierna begon te vloeken en schelden omdat ze een fout had gemaakt in het doorverbinden. Een fout kunnen we allemaal maken, maar ik vond deze houding niet zo fijn als klant. 
 

de collega met wie ik werd doorverbonden heeft alles geregeld. Ze heeft direct een retour doos naar mijn huidige adres laten verzenden en ze gaf te kennen dat ik eind juni of in juli mijn teveel betaalde geld terug zou krijgen. Ze kon hierover enkel geen bevestiging sturen. Maar, ik moest vertrouwen dat hierover een aantekening was gemaakt. 
 

Vanmorgen werd ik terug gebeld door de eerste medewerker. Ze gaf aan dat ze het nogmaals had nagevraagd en dat zij, vanwege de hoogte van het bedrag, mij niets retour kon betalen. Maar, dat dit via een andere lijn betaald moest worden. Ik snapte niet waarom zij dit nogmaals doorgaf. Hierop gaf ze aan dat ik een gedeelte van het geld terug ontvang en niet alles. Ik vond de toon en de houding zwaar ongepast. Ze gaf aan dat ze mij eerder op de dag al had gemaild, terwijl ik niets heb ontvangen en dat het mijn eigen schuld is, want ik moest het maar eerder melden. Ik heb aan haar nogmaals aangegeven dat ik geen reden had om te twijfelen aan de collega in februari. Dat ik door mijn werk, zorg voor kind en andere verplichtingen niet dagdagelijks op mijn internet bankieren kan kijken en het niet heb gezien tot dinsdag. 

de houding van deze collega is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. Eerder deze week mocht ik genieten van haar gescheld en gevloek. Nu was ik de lakse klant die pech heeft gehad. Mijn beeld van KPN is door haar flink naar beneden gehaald. Waarbij ik als klant ruim 300 euro teveel mag betalen, voor een fout van een medewerker. En er niet eens een excuses aan te pas kan komen of een datum gecommuniceerd kan worden waarop ik mijn geld retour kan ontvangen. 


mijn vraag is, kan ik hierover geholpen worden en mijn geld retour ontvangen? 

Vul je forumprofiel aan met je adres,naam en klantnummer dan ziet een moderator wie je bent  zodra je topic aan de beurt is 


Goedemiddag @MECBakx, welkom op ons forum!
Bedankt voor je bericht en je feedback. Ik zal dit intern ook meenemen!

Ik heb ook meteen even meegekeken naar je dossier.
Het abonnement is ook al opgezegd zie ik en in de notitie van mijn collega vorige week staat dat je ook het geld terug krijgt.
De vergoeding zelf zie ik zo nog niet staan dus daar heb ik nog even achteraan gemaild, zodra ik reactie heb kom ik daar op terug.


De vergoeding is ingediend, dit wordt binnen een paar weken teruggestort!


Dankjewel voor het regelen en voor het antwoord Thomas. 


Ik heb vandaag een correspondentie ontvangen, waarin een vergoeding van 3 maal de maandbetaling wordt verrekend. Maar, waar een betaling van de maand juli vanaf gaat. Ik betaal hierdoor voor de maand juli terwijl het contract al beëindigd is. 
 

eind februari zou deze overeenkomst overgaan naar mijn huidige adres. Een medewerker van de klantenservice heeft dit abusievelijk geannuleerd. Waardoor ik voor de maanden maart, april, mei, juni en nu ook juli heb betaald. Ik krijg nu zonder redengeving slechts 2 maanden vergoed. 
 

Waarom wordt de maand juli hierin afgehaald en niet vergoed? Waarom ontvang ik een gedeelte van de maanden en niet de gehele periode? Dit is een fout die niet door mij is gemaakt. Maar, door een nieuwe medewerker. Moet ik, als klant, daar de dupe van worden? 


@Thomas er gaat helaas weer iets fout.
 

Doch het contract nu daadwerkelijk beëindigd is, de retourbox zelfs al retour is gestuurd, wordt er nog een factuur ingehouden op de terugbetaling. Kan hier naar gekeken worden, want ik vind het echt niet leuk.

Hiernaast heb ik niet de aangegeven periode retour gekregen, namelijk per 27 februari. Maar, slechts een periode van 3 maanden, waar dus nu nog eens een factuur voor juli vanaf is gehaald. Kan dit gecontroleerd worden? 

 

Alvast bedankt 


Hoi @MECBakx, ik zie de factuur, het abonnement is op 30-05 opgezegd per 29-06. Dit was dus nog deels een reguliere factuur maar deze abonnementskosten zijn meegenomen in de berekening. De periode vanaf 29-06 krijg je nog met een slotfactuur terug, die zul je rond 22-07 krijgen


@Thomas de opzegdatum is niet correct. Eind februari is deze omgezet naar mijn huidige contract. Waarbij, zo bleek achteraf, mijn verhuizing van het contract, die ik had aangevraagd, was geannuleerd door een collega vd klantenservice. Zij heeft de oude laten voortbestaan en zij heeft daarnaast een tweede overeenkomst geopend.

 Waardoor ik nu tevens tegen het feit aanloopt dat ik mijn overeenkomst niet kan stoppen. Ik zit hierdoor langer vast en heb, door haar fout de maanden: maart en april ook betaald. Waarbij ook dubbel: Viaplay is betaald. Ik vind het enorm vreemd dat ik financieel op moet draaien voor een fout die niet door mij is gemaakt. Het is al duur genoeg, waarbij ik door een fout buiten mijn toedoen 144 euro teveel moet betalen. 
 

ik wens hiernaast graag dat de datum van mijn overeenkomst wordt teruggezet naar de startdatum van mijn eerste overeenkomst. 


Het aanpassen van de opzegdatum is dus technisch niet mogelijk net als de maand opzegtermijn, daarom is ook de vergoeding ingediend, voor de volledige periode dat je dubbel betaald hebt.


@Thomas dat is helder. Maar, de vergoeding, zoals deze naar mij is verzonden, betreft 3 maanden. De periode dat ik dubbel betaald heb betreft de periode van eind februari tot aan de huidige periode. 
 

Met andere woorden krijg ik nu een vergoeding van 216 euro, minus de huidige periode. Oftewel 144 euro netto. Terwijl ik in totaal, met de huidige maand erbij gerekend, 360 euro teveel heb betaald. Dat is een verschil van 216 euro. Mijn vraag betreft hoe en wanneer ik dit/deze bedragen retour ontvang. 


Ah ik zie hem, sorry ik had het ook even verkeerd begrepen.
Ik reken hieronder even zonder de slotfactuur(€51) want daarmee krijg je de kosten van 29-06 t/m 21-07 automatisch weer terug

De opzegging is 122 dagen te laat uitgevoerd, de totale abonnementskosten daarvoor zijn €287 Hiervan heb je nu €219 terug gehad van mijn collega's omdat zij maar drie maanden in het verleden kunnen vergoeden. 

Ik ga voor je het verzoek indienen dat laatste stuk van €68 ook vergoed wordt, dit zal dan samen met de slotfactuur (€51) terug komen en samen op iets van €119 uit komen.

Kan je je daarin vinden?


@Thomas deze heb ik niet te laat ingevoerd, in februari heb ik aan de hand van mijn digitaal doorgegeven verhuizing (met behoud van overeenkomst) telefonisch contact gehad met een collega. Zij heeft aan mij aangegeven dat alles geregeld was en dat mijn overeenkomst per eind februari was omgezet naar mijn huidige adres. Ze wenste mij een fijne verhuizing en feliciteerde mij met mijn nieuwe woning. 
 

Ervan uitgaande dat alles geregeld was heb ik daarna, los van de monteursafspraak hier verder niet meer naar om gekeken. Pas toen ik zag dat de bedragen dubbel gefactureerd werden merkte ik op dat er iets fout was gegaan. Ik had daarbij de verhuizing digitaal aangevraagd die blijkbaar door de collega is geannuleerd. 
 

ik vind het zeer betreurenswaardig dat ik constant aangesproken word op het ‘te laat indienen van een einde contract’. Terwijl ik ruim een uur aan de telefoon heb gezeten en ervan uit ging dat alles voor mijn verhuizing was geregeld. 


@Thomas met de voorgestelde oplossing ga ik wel akkoord. Kun je aangeven wanneer de bedragen overgemaakt worden. Ik heb nog geen betaling ontvangen. 


Oh excuus, ik bedoelde jou hier ook niet van te beschuldigen, ik ging er ook vanuit dat er aan onze kant iets fout ging waardoor de opzegging niet op tijd was verwerkt.
Ik dien de vergoeding nu in, dus komt hij met de slotfactuur mee rond 22-07

Sorry voor het ongemak!


@Thomas bedankt voor het indienen en voor de informatie. Ik wacht de betaling af.Â