Skip to main content

Bij de overstap van Ziggo naar KPN heeft de medewerker van KPN mij niets verteld over een overstapservice.

Nu blijkt dat Ziggo niet is opgezegd door KPN.

Krijg ik een dubbel factuur voor de maand mei en ook voor juni omdat opzeggen 1 maand duurt + de kosten voor opzegging 3 maanden voor afloop contract.

Geeft kpn medewerker aan: Wij kunnen niets doen voor u. Heeft u niet gebruikt gemaakt van de overstap service..??
Dat is mij toch niet verteld. Normaal wordt de overstap geregeld toch?

 

Het is niet normaal/standaard, er wordt niets geregeld. De overstapservice moet je zélf aanvinken/doorgeven ten tijde van de aanvraag van het abonnement. Dit gaat niet automatisch! Achteraf gebruikmaken van de overstapservice helaas is niet mogelijk. 

Dat het je niet van tevoren is verteld, is niet relevant. Aangezien de verantwoording bij de klant zelf ligt, jij gaat immers overstappen. Zaak is nu dus om zelf op te zeggen bij Ziggo, mocht je dit nog niet gedaan hebben. 


Yes dat was ook verteld door de medewerker van kpn.

Hoe moet x persoon dit weten die ook wel eens in zijn leven een andere telefoon en/of internet provider heeft gehad en toen alles werd geregeld?

is een medewerker van kpn niet verplicht of getraind om te vertellen: LET OP, wij doen niets automatisch. Dit moet u zelf doen. 


Nee, daar gaan we weer, een medewerker is niets verplicht! De KPN medewerker heeft in dit geval gelijk. Je hoort het als klant zijnde zélf aan te geven. Er zijn medewerkers die het wel vragen of je gebruik wilt maken van de overstapservice, maar is géén verplichting. Heb je dan ook zelf alle Algemene Voorwaarden doorgenomen van KPN? Aangezien het je nieuwe provider is. 

Persoonlijk zou ik zelf nooit gebruikmaken van de overstapservice. Maar zelf regelen/opzeggen. 


Werk jij toevallig bij de kpn? Je klant goed informeren is een stukje van je werkzaamheden goed uitvoeren.

Best vanzelfsprekend dat er bij de inwerktrainingen dit wel wordt verteld hoop ik.

je wilt ten slotte een 100% tevreden klant en geen verassingen voor iemand die na jaaaren overstapt naar een andere provider.

Geen goeie inkopper dit.
En dus: Daar ‘gaan’ we weer. Letterlijk. 

Zit gelukkig nog in de 14 wettelijke dagen.

 


Krijg ik een dubbel factuur voor de maand mei en ook voor juni omdat opzeggen 1 maand duurt + de kosten voor opzegging 3 maanden voor afloop contract.

U had ook zelf kunnen weten dat uw contract bij Ziggo helemaal nog niet afgelopen was toch? 


@Tahsin Burak Aha, reactie bevalt je niet, omdat ik je niet naar de mond praat. Dus dat betekent dat ik automatisch bij KPN zo werken 😎

Zucht...Al zou ik werken bij KPN, wat dus niet zo is, dit zijn gewoon feiten. Ik ben gewoon een klant van KPN. Inderdaad, nee, het is geen verplichting, daar gaan we weer. Dan maar gebruikmaken van de wettelijke bedenktijd en de boel maar intrekken en bij Ziggo blijven 😊


Dat wist ik ook zeker! 
Bent u wel eens overgestapt 3 maanden voor afloop contract naar een andere provider?

of een verlenging 3 maanden voor afloop contract?

Die dingen kunnen namelijk gewoon zonder problemen.


... dan de boel maar intrekken en bij Ziggo blijven

Dat lijkt me voor die 3 maanden dat het contract bij Ziggo nog loopt sowieso verstandig ja.

Ik vraag me af of het überhaupt mogelijk is om gebruik te maken van de overstapservice als het contract bij een andere provider nog 3 maanden loopt.


@Raspberry het is niet dat u reactie mij niet bevalt. Vond je reactie daar gaan we weer vreemd. Alsof je een medewerker bent bij kpn en dus blijkbaar deze ‘overstapservice onwetendheid’ veel vaker tegen komt.


Dat wist ik ook zeker! 
Bent u wel eens overgestapt 3 maanden voor afloop contract naar een andere provider?

of een verlenging 3 maanden voor afloop contract?

Die dingen kunnen namelijk gewoon zonder problemen.

Ja, zeker ben ik weleens overgestapt, maar heb nooit gebruik gemaakt van de overstapservice. Regel mijn zaken zelf. Als jij dat had gewild, had je dit zélf moeten aangeven. 


@Raspberry het is niet dat u reactie mij niet bevalt. Vond je reactie daar gaan we weer vreemd. Alsof je een medewerker bent bij kpn en dus blijkbaar deze ‘overstapservice onwetendheid’ veel vaker tegen komt.

Dat snap ik een beetje, maar wel jammer dat je denkt dat ik bij KPN zou werken. Daar word ik kriegelig van 🙂 Ik ben tevreden met KPN. Anders was ik er geen klant. 

Het moet ook niets uit maken waar ik wel of niet werk, ik hou mezelf gewoon bij de feiten. En of het onwetendheid is of niet, dat kan, maar is geen verplichting. 


Ik hoor voor het eerst dat een overstapservice bestaat. Andere providers zijn meestal blij met een nieuwe klant.
Die zeggen ‘ u hoeft niets te doen wij regelen de overstap voor u’ 

je doet alsof mijn reactie super vreemd is. En daarom krijg je de vraag of je een medewerker bent.


Ja, die zeggen u hoeft niets te doen, maar in welk context van het verhaal? Jij als klant moet dan wel eerst aangeven van de overstapservice gebruik te willen maken. Dan is het logisch dat je niets hoeft te doen. Wat niet helemaal waar is, aangezien de klant wel de gegevens van de huidige provider moet doorgeven aangezien bepaalde informatie nodig is om de overstap in gang te zetten. Zonder die informatie wordt er niet eens een verzoek ingediend. En zul je het dus zelf moeten opzeggen. 


Maar goed, je zit nog binnen de bedenktijd, zeg je. 


Ik hoor voor het eerst dat een overstapservice bestaat.

Wat is dan eigenlijk het probleem? U wist dat uw abonnement bij Ziggo nog 3 maanden liep. Althans... dat zou u horen te te weten. En dus dat u ook voor 3 maanden nog moest betalen bij Ziggo. Door toch bij KPN een abonnement af te sluiten ging u daar mee dus accoord. Toch?

Hoe had u anders gewild dat het had gelopen dan? Nu een abonnement afsluiten bij KPN en dat over 3 maanden pas laten starten? Waarom zou u dat doen? Wat is het nut daarvan?

Besef even heel goed dat KPN uw abonnement bij Ziggo helemaal niet kan stopzetten als u nog binnen de contracttermijn zit.


Hoi @Tahsin Burak. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je tegen dubbel kosten aanloopt. Zoals hierboven al wordt aangegeven kunnen we hier helaas op dit moment niets meer aan doen. Wanneer je tijdens het bestellen van je nieuwe abonnement voor de gratis overstapservice kiest zegt KPN het oude abonnement voor je op. In het topic hieronder lees je meer over onze overstapservice.

 

 


Wanneer je tijdens het bestellen van je nieuwe abonnement voor de gratis overstapservice kiest zegt KPN het oude abonnement voor je op.

Dan moet dat oude abonnement wel contractvrij zijn. En dat is bij @Tahsin Burak niet het geval. Dat loopt nog 3 maanden zoals ik het begrijp.


Bedankt @Vikash van KPN 😊


Reageer