Skip to main content

Ik heb 2 TV ontvangers - standaard bij een TV all in abbonement-. Ik wilde er 1 inleveren, want die wordt al tijden niet meer gebruikt, en is toch 5 euro per maand. Na zoeken vond ik dat je dit in het abbonement moet aanpassen van 2 naar 1 om de zaak in gang te zetten. In de bevestigingsmail zie ik dan staan: 

Verwijderde dienst(en) of apparatuur

- Opnemen Pakket
- Extra tv-ontvanger

dat het opnemen pakket ook wordt verwijderd bij aanpassen vind je nergens terug als je het abbonement aanpast. Dat zie je dus alleen in de mail, en in eerste instantie over het hoofd gezien, omdat je de bijlage controleert (voor de prijswijziging). Dus ik heb de wijziging teruggedraaid. Pas als je je abbonement weer bekijkt staat er '’gratis opnemen pakket bij 2e ontvanger'’. Zo is die lekker. Het kost beiden dus 5 euro, separaat of combi, dan maar de combi. .Maar vind dat KPN dit wel DUIDELIJKER moet aangeven op het moment dat je wil wijzigen. 

Mee eens. Bij het nemen van een abonnement is wel duidelijk (n.m.m.) dat opnemen gratis inbegrepen is vanaf 2de ontvanger.

Je hebt nu Hussel, neem ik aan. 

Bij alle abonnementen is/was het opnemen gratis inbegrepen vanaf 2 ontvangers. Ook bij Alles in één uitgezonderd ‘Instap'. Alles in één Instap, met één ontvanger, heeft ook geen opnemen inclusief. Bij dat abonnement zelfs niet vanaf 2 ontvangers….

Ben je niet goedkoper uit met het nieuwe abonnement? Je krijgt dan overigens wel de nieuwe tv ontvangers, die vind niet iedereen in eerste instantie prettig.

Dan:

Internet 100 Mb/s = € 42,50 + 2 x TV+ incl opnemen = 17,50. Totaal € 60,--*

*Vaste telefoon à € 2 exclusief gesprekskosten heb ik hier niet bij inbegrepen.

Opbouw schema huidige abonnement:

 


Beste Peter, mijn bedoeling was dat KPN duidelijker moet aangeven wat de consequenties zijn als je iets in je abbonement aanpast. En niet dat je dit achteraf pas ziet. Destijds werd ook niet aangegeven dat opnemen gratis was als je een tweede ontvanger nam. (nu wel). Maar dat is dan weer achteraf. 

Heb laatst mijn abbonement al aangepast. Dus het gaat mij niet om een goedkoper abbonement (in jouw voorbeeld ontbrak ook het mobiel gebruik dus… ) en ik ben geenzins van plan om nog iets te wijzigen. 


Hi @HH11! Duidelijk signaal! Het is wel zo dat je tijdens het wijzigen van je diensten in het scherm waar je op akkoord klikt een overzicht moet zien. Dit overzicht geeft alle wijzigingen weer. Heb je deze nog wel gezien?

Wat ik in ieder geval ga doen is dit signaal hier afgeven. Ik kan niet beloven dat daarmee ook het besluit wordt genomen dit proces te veranderen. Vooral ook omdat er dus al een overzicht wordt weergegeven. 

Ik zet het topic voor nu op beantwoord. Omdat ik niet meer kan doen dan het doorgeven. Als het proces wel wordt veranderd update ik dit topic en het beste antwoord.Â