Skip to main content

Graag zou ik willen weten welke online aankoop van 9,99 euro is gedaan op laatste factuur? 

 

Hallo @FAMVANHOEVE ,

Dit gaat ongetwijfeld over een aankoop van/in een app. Zie je niets staan op de specificatie bij de factuur? Op de tweede pagina. Je kunt jouw factuur terugvinden in Mijn KPN. 

 

Er is een kans dat je last hebt van oplichters. 

Ik heb drie tips die helpen om dit soort ellende te voorkomen. 

 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

 

Twee extra tips in verband met oplichting:  

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde sms-diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Ben je opgelicht via instagram? Dat gebeurt de laatste tijd ook geregeld. : 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 


Hi @FAMVANHOEVE, welkom hier. 

Is het gelukt om te achterhalen waar het bedrag vandaan komt met de tips van Noordzee? 


Nee helaas is dit niet gelukt. Als er volgende maand nog een keer dit bedrag wordt mee afgeboekt zonder dat wij dit weten zal ik genoodzaakt zijn om mijn abonnement bij u op te zeggen.

 

M.vr.gr. Fam.van Hoeve


@FAMVANHOEVE 

Dit al gecheckt ? : 

 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.


Het staat je uiteraard vrij om je abonnement op te zeggen, het lijkt me echter handiger om te achterhalen waar dit vandaan komt. Anders zal je dit probleem ook bij je nieuwe aanbieder meemaken. Zie nogmaals de links die Noordzee eerder heeft gedeeld. 


Dit is iets wat niet de klant maar de aanbieder moet regelen. Geen rollen omdraaien nu aangezien er nog meerdere mensen zijn met dit probleem.

Ik heb zelf een bedrijf en sta altijd voor mijn klanten klaar. Jullie zijn hierin veel te laks en proberen via simpele reacties te geven het probleem bij iemand anders neer te leggen.

Doe er je eigen conclusie uit trekken maar dit krijgt zeker een vervolg.

 

M.vr.gr.Rodney van Hoeve 


Heb jij een abonnement op Spotify via KPN lopen?


Ja premium, hoezo?


Omdat Spotify Premium ook precies 9,99 kost en dat kun je via KPN betalen:

https://www.kpn.com/spotify.htm


En omdat zo'n Spotify Premium door KPN regelmatig als "online aankoop" op de factuur geplaatst wordt.

Het verklaart dus precies die €9,99 op jouw factuur.


Kleine toevoeging. Als het om Spotify gaat staat dit ook aangegeven onderaan op de factuur bij de specificaties, de factuur openen en naar beneden scrollen. Het ziet er dan zo uit:
 

 


Kleine toevoeging. Als het om Spotify gaat staat dit ook aangegeven onderaan op de factuur bij de specificaties, de factuur openen en naar beneden scrollen. Het ziet er dan zo uit:
 

 

Waarom wordt Spotify Premium bij de éne abonnee op de factuur als online aankoop getoond terwijl bij de andere abonnee (zoals bij mij) deze gewoon als onderdeel van het abonnement getoond wordt.

 


Dat gebeurt bij de KleinZakelijk Hussel abonnementen, en ik vermoed dat dit ook het geval is gebaseerd op de opmerking van de topic starter over een eigen onderneming. 


@FAMVANHOEVE

Dit al gecheckt ? : 

 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

En omdat zo'n Spotify Premium door KPN regelmatig als "online aankoop" op de factuur geplaatst wordt.

Het verklaart dus precies die €9,99 op jouw factuur.

@FAMVANHOEVE 

Is het inmiddels duidelijk? Betreft het Spotify of gaat het om een aankoop via een App Store?  


@FAMVANHOEVE

Is het inmiddels duidelijk? Betreft het Spotify of gaat het om een aankoop via een App Store?  

 @FAMVANHOEVE ?