Skip to main content

Ben in mei 2022 (technisch) overgezet van XS4ALL naar KPN en zit daardoor enigszins in een bijzondere ‘contract’ hoek, met soms andere voorwaarden en rechten dan ‘echte’ KPN klanten. 

Nu heb ik al vele jaren twee Sim-Only abonnementen van 1 Gb per maand bij Hollandsnieuwe van E 7,50 (samen E 15,-) die in juli ‘23 aflopen. Deze bundels zijn voor ons ruim voldoende temeer omdat ik als XS4ALL’er ook nog een gratis 1 Gb Data-Only simkaart (0970 xxxx nr. van KPN) heb. 

Nu heb ik via ‘Mijn KPN’ een onderzoekje gedaan om deze twee Sim-Only contracten ook bij KPN onder te brengen. Helaas blijkt bij de berekening dat ik bij KPN 2 keer zo duur uit ben, nl., E 15,- per maand per aansluiting + plus E 50,- aansluitkosten!

Ik had gehoopt dat ik iets fout had gedaan maar ik kom telkens op dezelfde bedragen uit. Doe ik mogelijk toch iets fout of is KPN mobiel echt zó duur? 

De enigste ‘valkuil’ die Simyo heeft, is dat als je databundel op is, c.q. op raakt, je wel bijtijds 2 SNMS'jes krijgt bij 80 en 100% verbruik en het dataverbruik daarna gewoon doorloopt tegen kosten, ...

Dat is wel een hele lelijke valkuil.

Dat vind ik ook. We houden hier nog maar even de oude situatie aan. (Vast Bellen + Prepaid waar we eens per half jaar beltegoed aanvullen met tien euro.) 


Over die 'valkuil’ wordt op de website van Simyo wel heel duidelijk gecommuniceerd, maar niet iedereen neemt de moeite om dat even te lezen en zitten dan later op de blaren, waarvan Simyo dan zo coulant is om dat weer (gedeeltelijk) te vergoeden.

 


 

 

Dat vind ik ook. We houden hier nog maar even de oude situatie aan. (Vast Bellen + Prepaid waar we eens per half jaar beltegoed aanvullen met tien euro.) 

Als ik voldoende had aan een beltegoed van een tientje per half jaar zou ik er niet aan denken om voor een andere vorm te kiezen @Noordzee , ik zou zeggen blijf lekker bij je prepaid!


Ben inmiddels met twee mobiele abonnementen probleemloos overgestapt naar SimyoVoor E14,- p/m 2 x 4Gb en 400 belmin./sms. Bij KPN zelf had dit het dubbele gekost + twee keer aansluitkosten. Voorlopig tevreden. Toestellen staan ingesteld op 'auto stop' bij verbruik van max. aantal Gb's.