Skip to main content

Ik heb vanmiddag 3x gebeld met kpn over mijn meer dan 30 jarig klant zijn. Bij Ziggo, zo hoor ik, is de kwaliteit ook goed maar het abonnement goedkoper.

Ik heb een aanbod dat (zonder de eerste 6 maanden korting) en vergelijkbaar pakket 260 euro goedkoper is, in vergelijking tot de nieuwe prijs (een blijf-bij-ons-korting) van KPN.

Heeft iemand dezelfde ervaring als het gaat om klantentrouw belonen. 

Ik kreeg te horen “dit is het maximale wat we kunnen doen meneer”. Zo kies je voor een ander toch?

In het laatste gesprek werd me de KPN + box voorgeschoteld met een prijs van 75 euro per maand voor de eerste 6 maanden en daarna 85 euro (als ik twee jaar bleef). Ik betaal nu 88.50 per maand. 
Die KPN+ box: heb ik destijds als proefpersoon getest en dat was dramatisch. Ook nu lees ik nog informatie (in de laatste maand gepost) dat die nog veel storingen geeft. Ook geen reden om te blijven dus.

Wat zijn jullie ervaringen Forumleden?

Het basispakket bij Ziggo kost €56 en het vergelijkbare pakket bij KPN €55, dus zelfs goedkoper dan Ziggo @GLR 


Mijn ervaring is goed met KPN, tevreden klant!
Tuurlijk krijg ik ook aanbiedingen van andere providers, als je elk jaar over stapt zit je altijd voor een euro op de eerste rij. Maar ik heb liever gewoon een vaste betrouwbare provider, ik heb geen behoefde om elke keer te switchen voor wat korting. 


Mijn ervaring is goed met KPN, tevreden klant!
Tuurlijk krijg ik ook aanbiedingen van andere providers, als je elk jaar over stapt zit je altijd voor een euro op de eerste rij. Maar ik heb liever gewoon een vaste betrouwbare provider, ik heb geen behoefde om elke keer te switchen voor wat korting. 

Daarbij heb je ook steeds dat je je mail-accounts kwijt bent en je realaties je nieuwe mailadres moet melden @SaltyBart en @GLR , ik heb het niet zo op die alternatieve commerciële mailaccounts zoals GMail en Outlook van MS of Yahoo.


Mijn ervaring: 

Ik heb vorig jaar voor het eerst in ruim 30 jaar gebruik gemaakt van een (vergelijkbaar) verlengaanbod, maar dan voor één jaar met zes maanden korting.

Ik voel niet de behoefte om te switchen naar een andere provider. En wat betreft de KPN TV+ box:  Zelf gebruik ik die niet, maar volgens de berichten op het forum wordt die ontvanger langzamerhand wel steeds beter.  


Het is natuurlijk wel wat zuur dat klanten die een jaar geleden voor een spotprijs (jaarabonnement voor € 35 per maand met gratis TV+) abonnee zijn geworden, een aanbod krijgen om voor het zelfde bedrag nog een jaar te blijven, terwijl voor abonnees die al tientallen jaren klant zijn (en de hoofdprijs betalen) er vaak maar erg weinig mogelijk is. De maandelijkse ‘cadeautjes’ - waar kpn graag mee schermt - staan natuurlijk niet in verhouding met de ‘korting’ die nieuwe klanten ontvangen.

Overstappen lijkt misschien gunstig @GLR, maar na het eerste jaar gelden bij de concurrenten over het algemeen ook de volle prijs. Het meest lonend is jaarlijks van provider te wisselen, maar dat moet je maar net willen. Als je tevreden bent met de kwaliteit en dienstverlening van kpn: pak de korting en probeer het over een jaar weer: jaarlijks pro-actief het abonnement verlengen levert altijd een (beetje) korting op.