Skip to main content

Hallo,

 

Ik sta onder bewind en er staat nog 1 factuur open. Ze hebben 9 januari en 24 januari betaald dat kan ik zien namelijk.

 

Waarom krijg ik nu een brief wat naar de bewindvoerder moet over dat het geblokkeerd gaat worden. De brief is van 18 januari en ik heb hem net binnen gekregen op 27 januari als ik voor 25 Jan niet betaald wordt het afgesloten? Ik sta onder bewind en toch dit krijgen. Daar wordt ik zenuwachtig van en kijk op mijn KPN en er staat maar 1 factuur open ipv 2 die in de brief staat.

Even met de bewindvoerder contact opnemen @Biancakruidhof , want hij/zij is verantwoordelijk voor de financiële afwikkeling van jouw zaken. Jouw medeforumkleden en het moderatieteam kunnen hier helaas niets mee.

 


Ja dat snap ik zelf ook nog wel maar heb een post stop en ik krijg deze brief. Ik behoor geen brieven hierover te krijgen zolang ik nog onder bewind sta.

 


Hoi @Biancakruidhof 

Welkom op het forum van KPN.

Als je onderbewindvoering staat, is er inderdaad een postblokkade op jouw adres en naam, en gaat alle post (behalve tijdschriften zoals een omroepgids) naar je bewindvoerder.
Dit is een opdracht vanuit jouw bewindvoerder naar PostNL, die dit ook verplicht moet uitvoeren.

Toch gaat dat helaas wel eens fout, en krijg jij onterecht de brief in de brievenbus.
Doordat tijdens het sorteertraject bij PostNL de brief van KPN over het hoofd is gezien, en niet voorzien is van het adres van jouw bewindvoerder.

Hier kan KPN als provider niets aan doen, omdat de opdracht bij PostNL ligt.
Wel zou je bewindvoerder opdracht kunnen geven aan KPN, om zolang je onderbewindvoering staat, een doorstuur adres op te geven, zodat de post vanuit KPN direct naar het adres van je bewindvoerder gaat.

Je bewindvoerder kan dat doen via deze speciale pagina: Financiële Hulpverlening

Daarnaast heeft deze brief een reeds betaalde betaling gekruist, aangezien de betaling al op 24 januari 2024 al is voldaan door je bewindvoerder.
Dus ik denk niet dat je zorgen hoeft te maken, dat je binnenkort geblokkeerd gaat worden.

De brief die je nu hebt ontvangen, zal jezelf even moeten doorsturen naar je bewindvoerder, zodat deze het in jouw dossier kan doen.

 


Maar even voor mn eigen gerustelling als je nog 1 factuur open hebt staan wordt je toch niet gelijk geblokkeerd of wel? De rest wat je zegt had ik al gedaan.


Hoi @Biancakruidhof 


Je wordt niet gelijk geblokkeerd/afgesloten op de diensten van KPN, daar zitten eerst nog twee stappen voor.
 

Het betaalproces bij KPN is als volgt:

  • Automatisch incasso mislukt

    Soms gaat het mis met betalen. We hopen natuurlijk dat het niet voorkomt. Maar het kan gebeuren. We doen eerst een tweede poging, binnen twee weken na mislukken.
    In jouw geval zal de bewindvoerder het handmatig of per iDeal aan KPN betalen.
     

  • Eerste betaalherinnering

    Als je na 14 dagen nog niet hebt betaald, krijg je van ons een betaalherinnering.
    Deze krijgt je bewindvoerder per e-mail of per post.

    We vragen je om de openstaande factuur zo snel mogelijk te betalen.
    Gebruik hiervoor de iDEAL-link uit de herinneringsmail.

    Betaal direct het openstaande bedrag om herinneringskosten of afsluiting te voorkomen. Je hebt 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen.
     

  • Tweede betalingsherinnering

    Betaal je niet gelijk? Dan ontvang je opnieuw na 14 dagen een betaalherinnering.
    We sturen deze betaalherinnering naar je bewindvoerder per e-mail of per post.
    Deze betaalherinnering kost € 20,-.
    Dit brengen we op de volgende factuur in rekening.

    We vragen je de betaling zo snel mogelijk te voldoen.
    Gebruik hiervoor de iDEAL-link in de herinneringsmail.
    Doe je dit niet? Dan volgt afsluiting.

Dus er zit ongeveer 6 weken tussen de eerste betaalopdracht en het daadwerkelijk afsluiten.
Maar ik ga ervan uit, dat je bewindvoerder de rekeningen van KPN netjes en op tijd betaald.
Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken!!
Gewoon doorgaan met je leven, en het financiële deel overlaten aan je bewindvoerder.