Skip to main content

Op 23 juni om 11:46 uur heb ik met KPN gebeld om een verhuizing te plannen. Ik had al gezien, dat het Isra-punt niet in order was en heb daarom aangegeven, dat er een monteur nodig was om de verhuizing af te ronden. De mevrouw die ik aan de telefoon had, begreep het probleem en gaf aan dat zij een monteur zou regelen en dat daar geen kosten voor in rekening zouden worden gebracht, omdat er sowieso een monteur langs moest komen om het Isra-punt te vervangen. Ook de monteur gaf aan, dat hij terecht was ingeschakeld, ordernummer: 0010000005344506 . Nu wordt er toch € 75,00 in rekening gebracht omdat ik eerst zelf aan de slag had moeten gaan, zelf had moeten constateren dat er een monteur nodig was, dan had ik een afspraak met een monteur moeten maken (dan had ik het hele weekend zonder tv, internet en telefoon gezeten) en dan zouden er geen kosten in rekening worden gebracht. Met andere woorden, omdat ik assertief was en op voorhand kon inschatten dat er een monteur nodig was, word ik nu gestraft, omdat de regel nu eenmaal is, dat als je vooraf een monteur besteld, je daarvoor moet betalen, ook al zou die monteur op een later tijdstip alsnog moeten komen.

Bij de klachtafhandeling ben ik door verwezen naar de geschillen commissie, lijkt mij niet de juiste manier, KPN moet gewoon toegeven dat men zich heeft vergist en de € 75,00 gewoon crediteren op mijn volgende nota.

 

Heeft u uw forumprofiel al ingevuld? 

https://forum.kpn.com/settings/profile


Hoi @Factuur i.v.m. monteur, welkom op ons forum!
Ik heb meteen even meegekeken naar de klacht met de gegevens uit je profiel.
De klachtenafdeling schrijft dat ze de monteurskosten niet kunnen vergoeden omdat de monteur op voorhand besteld is waar je akkoord gaat met de voorijkosten.

Helaas kan ik deze kosten ook niet vergoeden


Beste Thomas,

Dan moeten jullie intern en onderling toch betere informatie aan elkaar doorgeven.

Tijdens het telefoongesprek ben ik er nóóit op gewezen, dat als ik vooraf een monteur bestel,  daar kosten aan zijn verbonden, anders had ik de verhuizing wel een week eerder gepland, dan had ik alsnog kunnen bellen voor een monteur, die dan op 25 augustus had kunnen langskomen, maar goed, laten we de discussie maar sluiten.


Dat kan zeker beter, ik neem de feedback ook mee de organisatie in.
Sorry voor het ongemak!