Skip to main content

onlangs werd mijn schoonmoeder (91) er op geattendeerd dat ze van koper over moest naar glasvezel voor haar telefoonverbinding. Nu zie ik op de rekening staan dat ze daarvoor ook nog eens 25 euro eenmalige kosten moet betalen. Toch vreemd, hetzelfde abonnement alleen KPN vervangt de achterliggende infrastructuur en de klant betaalt?

Graag uitleg van KPN.

Dat lijkt me een foutje want aan het omzetten zijn geen kosten verbonden.  Een moderater gaat hier reageren.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc. U kunt de gegevens van uw schoonmoeder in het vak persoonlijke gegevens plaatsen. 


Bedankt en heb ik gedaan.

Groet.


Goedenavond @HHo mooi! Welkom op het KPN Forum en goed dat je hier navraag naar doet.

Ik heb de klantgegevens van jouw schoonmoeder erbij gepakt en zie dat er geen sprake is van wijziging van koper naar glasvezel: er is een nieuw BelBudget abonnement (op glasvezel) aangevraagd.

Het is mij onduidelijk hoe zij er op geattendeerd is, maar het abonnement had gewijzigd (of gemigreerd) moeten worden, in plaats van een nieuw abonnement. Bij een nieuw abonnement worden er namelijk eenmalige aansluitkosten berekend en bij een wijziging/ migratie niet. Wat Joep1965 al terecht aangaf: aan een wijziging van koper naar glasvezel zitten geen kosten verbonden.

Ik heb de eenmalige aansluitkosten gecrediteerd: deze worden automatisch verrekend met een volgende factuur.

Nog een andere vraag: op 08 juli jl heeft onze backoffice een brief gestuurd met het verzoek om telefonisch contact op te nemen: is dat ook al gedaan? Zo niet, dan is het vriendelijke verzoek om dat alsnog te doen. Ik vermoed dat dit gaat om het daadwerkelijk overzetten van het vaste telefoonnummer. In de brief is het rechtstreekse nummer + toegangscode van deze afdeling te vinden.


Ik heb het voor haar geregeld en ook de contacten met kpn. In haar (te)huis is overschakeld naar glavezel en koper wordt uitgegaseerd. Het abo is voor ons hetzelfde gebleven, voor kpn kennelijk niet. Aldus is het niet reëel dat we dan aansluitkosten moeten betalen. Dus ik denk dat het in het administratieve procedure is opgenomen, maar dan nog: voor ons geen voordeel alleen meerkosten!


En ja, ik heb nav de brief contact gelgd met kpn; ze wilde een afspraak maken voor monteur hetgeen niet nodig is. Had ik al eerder aangegeven.  Aansluiten is buitengewoon eenvoudig en goed gedocumenteerd.


voor kpn kennelijk niet. 

Nee, klopt: er is een nieuw abonnement aangevraagd, in plaats van een wijziging van koper naar glasvezel. Bij een nieuw abonnement worden er altijd eenmalige aansluitkosten berekend.
 

maar dan nog: voor ons geen voordeel alleen meerkosten!

De kosten zijn bij deze dus gecrediteerd; uiteindelijk onder de streep geen meerkosten 😊.

Fijn dat het aansluiten zonder monteur mogelijk was!


Ook bedankt dat het op deze manier geregeld is!

Groet en koele dag gewenst.

 


Heel graag gedaan en ook zo! 😅