Skip to main content

Ik wil graag mijn mobiel abonnement overnemen die momenteel nog steeds op naam van mijn vader staat. Dit contract is ook al meer dan een jaar verlengbaar en de wens is dan ook om een nieuw toestel te bestellen onder de verlenging van dit abonnement. Als ik nu een contractovername ga indienen, gaat deze ‘verlengbaar’ status dan mee? Of zou ik/mijn vader beter eerst het contract kunnen verlengen, een toestel naar wens erbij bestellen en dán pas contract overnemen?

Hallo @PieperA 

Ik zie dat er “een toestel naar wens erbij” in het spel is. Van een abonnement met toestel (lening) kan het contract niet worden overgenomen. Het toestelkrediet moet eerst afgelost zijn.

Bij contractovername geldt: “Het contract wordt precies overgenomen zoals 't is.

Dus eerst contractovername en dan pas contract verlengen (met toestel erbij).

bronContractovername doorgeven, abonnement overzetten | KPN bij de veelgestelde vragen.


Hallo @PieperA 

Ik zie dat er “een toestel naar wens erbij” in het spel is. Van een abonnement met toestel (lening) kan het contract niet worden overgenomen. Het toestelkrediet moet eerst afgelost zijn.

Bij contractovername geldt: “Het contract wordt precies overgenomen zoals 't is.

Dus eerst contractovername en dan pas contract verlengen (met toestel erbij).

bronContractovername doorgeven, abonnement overzetten | KPN bij de veelgestelde vragen.

Bedankt voor je reactie! ik heb nog een vervolgvraag op je reactie:
Dus het zal niet voorkomen dat wanneer het ‘verlengbare’ abonnement overgezet wordt, deze de ‘verlengbaar’ status verliest en het dus slecht een sim-only abonnement (zonder toestel optie dus)?


Bedankt voor je reactie! ik heb nog een vervolgvraag op je reactie:
Dus het zal niet voorkomen dat wanneer het ‘verlengbare’ abonnement overgezet wordt, deze de ‘verlengbaar’ status verliest en het dus slecht een sim-only abonnement (zonder toestel optie dus)?
 

Als klant (net als jij) kan ik alleen herhalen: “Het contract wordt precies overgenomen zoals 't is

Dus “verlengbaar” blijft “verlengbaar". Het enige wat verandert is de contracthouder. Dat word jij.

Verder kan je sowieso niet eerst verlengen met toestel. Die lening kan niet overgenomen worden.

Van een abonnement met toestel (lening) kan het contract niet worden overgenomen.
Het toestelkrediet moet eerst afgelost zijn.

 


Reageer