Skip to main content

Ik heb mijn eerste factuur ontvangen en die klopt denk ik niet. Mijn abonnement kosten horen 34 euro te zijn.  Ik begrijp dat er aansluitingskosten zijn maar dit komt dan nogsteeds niet uit op 69.20 euro. Mijn abonnement is dus geen 44.20 euro. Verder kan ik deze 34 euro niet terugvinden op het factuur. En lijkt het erop dat eenmalige kosten twee keer word gevraagd. Klopt dot wel? En is dit factuur ook voor de komende maand?

Hallo @Kpngebebruiker05, welkom op het KPN Forum. Leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Ik snap dat je hier vreemd van op kijkt. Maar de factuur klopt helemaal. De eerste factuur is namelijk altijd iets anders dan je verwacht.

 

Je betaalt bij KPN altijd jouw abonnementskosten voor een maand vooruit. Jouw factuurperiode loopt van de 10e tot de 9e van de maand. Op 10 juli betaal je dus abonnementskosten voor de periode van 10 juli tot en met 9 augustus. Jouw abonnementskosten zijn € 19,- per maand. Daarnaast betaal je ook nog € 15,- per maand voor jouw toestel. Hierdoor kom je op € 34,- per maand.

Maar jouw abonnement is gestart op 1 juli. Op 10 juli brengen wij daarom de kosten voor 1 tot en met 9 juli achteraf in rekening. Dit zie je ook op de factuur terug. Dit gaat om een bedrag van € 5,70 voor het abonnement en € 4,50 voor het toestel. In totaal dus € 10,20 voor de periode van 1 tot en met 9 juli.

Als je deze bedragen bij elkaar optelt (€ 34,- + € 10,20) kom je op € 44,20 uit. Tel daarbij op de eenmalige aansluitkosten van € 25,- en je komt op het totaalbedrag van € 69,20.

Dit is eenmalig. Vanaf nu ontvang je op iedere 10e van de maand een nieuwe factuur voor de aankomende periode. De abonnementskosten zullen daarop € 34,- zijn. Tenzij je jouw abonnement aanpast, natuurlijk. Eventueel gebruikskosten worden achteraf berekend en komen hier nog bovenop.

 

Heb ik je zo meer duidelijkheid over je factuur kunnen geven?