Skip to main content

hum... Denise ( van KPN) stelde dat het is voor abbo's ouder dan 3 maanden.

 

net hele discussie met klantenservice gehad er over…

mijn abbo is ingegaan 27.01.2023. dus minder dan maand oud... prijs zou zijn 25 euro, maar 26,89 afboeken wegens de correctie... hoe  zit dat dan?

 

zie al dat im auto koop voor 20k en bij aflevering 4 weken later nog ff inflatie correctie van 2500 euro betalen. denk dat ik gek wordt dan.

Hallo @dontwalk, welkom op het KPN Forum!

Ik heb zo'n vermoeden dat het hier niet om inflatiecorrectie gaat. Want die wordt niet in januari doorgevoerd.

De eerste factuur kan hoger uitvallen dan je verwacht. Dit komt doordat een abonnement vaak halverwege een factuurperiode start. Op onze website vind je meer uitleg over de eerste factuur.


dat is toch echt wat er gesteld wordt bij klantenservice, en nu is er het vermoeden dat het met volgende rekening gecorrigeerd wordt. de 26,89 is namelijk de 25+ correctie.

ben zelfs er over teruggebeld, backoffice snapt ook niet waar anders bedrag vandaan komt omdat in contract zelf 25 euro staat.


zie al dat im auto koop voor 20k en bij aflevering 4 weken later nog ff inflatie correctie van 2500 euro betalen. denk dat ik gek wordt dan.

U heeft zeker geen auto gekocht afgelopen jaar? Want momenteel hoor ik zulke verhalen wel.


Hoi @dontwalk , heb je de factuur al bekeken? Plaats pagina 2 van de factuur hier eens. Poets wel persoonlijke informatie zoals telefoonnummers en simkaartnr. weg.


zie al dat im auto koop voor 20k en bij aflevering 4 weken later nog ff inflatie correctie van 2500 euro betalen. denk dat ik gek wordt dan.

U heeft zeker geen auto gekocht afgelopen jaar? Want momenteel hoor ik zulke verhalen wel.

Hallo @Nick83 , even off topic, wij waren laatst bij onze garage om vrijblijvend naar een andere auto te kijken, op de 1e plaats viel de levertijd tegen, je mocht al blij zijn dat deze nog dit jaar geleverd zou worden en de prijs die je moet betalen is de prijs die geldt op de dag van aflevering. Mijn ervaring is dat auto's altijd duurder worden en nooit goedkoper.

Er was 1 pluspunt, als je een melding krijgt dat de auto meer gaat kosten dan oorspronkelijk was afgesproken, je de deal ongedaan kunt laten maken, BOVAG-voorwaarden.

Nu weer on topic.

P.S. we hebben geen andere auto gekocht, maar blijven lekker rijden in waar we nu in rijden.

 

 


hier de factuur. hierna screenshot abbo in mijn kpn

 


aldus 25 euro,

maar misschien wordt het wel in orde gemaakt op volgende factuur...

 


Bijzonder….  Dit lijkt op een factuur van een abonnement dat al langer loopt, met een verbruiks-overzicht van 01.01 - 31.01. Ook de kosten duiden op een langer lopend abonnement waar de inflatiecorrectie al is toegepast. Volgens MijnKPN is het abonnement echter verlengbaar per 09-10-2024, wat wijst op een aanvangsdatum rond 07-02-2023. Maar er staat in MijnKPN ook geen einddatum contract genoemd 🤔

Plaats jouw persoonlijke gegevens in jouw forum profiel (privé, alleen zichtbaar voor jou en KPN), dan kan moderator @Denise_ meekijken en voor jou op onderzoek uit.


ik begon er over omdat de afschrijving gedaan werd, en het contract al zou lopen. ging dit aan en zou direct ingaan per 01.02.23. ( ging om verlenging oude contract)  omdat de klantenservice de inflatie opvoerde als verklaring ( factuur kwam half feb via mail) vond ik dat vreemd.

werd later gebeld door andere afdeling en die denkt aan kruizen van 2 contracten en zou dat in maart herberekend worden dus wacht af.


Ah, je hebt op 1 februari een nieuw contract afgesloten. Maar toen was de factuur voor de periode van 1 tot en met 28 februari voor het oude abonnement al opgemaakt. De inflatiecorrectie die hierop staat is dus nog voor jouw oude abonnement, niet voor het nieuwe.

Mijn collega heeft dus gelijk: er is hier sprake van een kruising van de facturen.

In maart krijg je 2 facturen: 1 overgangsfactuur van het oude naar het nieuwe abonnement en 1 factuur voor het nieuwe abonnement die je vanaf dan iedere maand krijgt. Uitleg over deze 2 facturen vind je hier: