Skip to main content

Ook hier, eerste factuur ontvangen en al automatisch betaald. Totaal geen rekening gehouden met het ondertekende contract dat ik van jullie heb ontvangen met een korting over de eerste 9 maanden.

Er is geen e-mailadres waar ik mijn contract naar toe kan sturen, zodat jullie factiir aan kunnen passen volgens afspraak. Telefonisch klantenservice zogenaamd bereikbaar van ma-vr tot 20.00 uur 's avonds, maar met het antwoordapparaat kom je echt niet verder.

Ik lees hier in dit forum dat veel nieuwe klanten verkeerde facturen krijgen. Misschien gewoon het contract koppelen aan de facturen voordat je ze verstuurt en incasseert?

 

Met vriendelijke groet, Bob

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo @Bob R, je hebt dus de specificatie bekeken van de eerste factuur. Zou je jouw profiel eens willen invullen en mij dan hier in het topic een seintje kunnen geven? Dan kijk ik ook eens naar de specificatie om te zien wat er aan de hand is. 


In februari werd bekend dat hier glasvezel van KPN zou komen, toen viel er ook een aanbieding van KPN op de mat. Kies voor KPN glasvezel 9 maanden voor € 35,- per maand of 2 gratis WiFi boosters. Ik wil me online aanmelden maar de optie van € 35,- per maand staat er opeens niet meer tussen. Toch aangemeld. Ik krijg de bevestiging en heb inmiddels de kaart met de aanbieding opnieuw gelezen. Er staat toch echt een optie 9 maanden voor € 35,- per maand. Ik bel meteen met klantenservice dat ik niet de 2 gratis WiFi boosters wil, maar wel de 9 maanden voor € 35,-. Klantenservice zegt dat het geen probleem is, ze passen het contract aan en sturen me een e-mail zodat ik kan zien dat het abonnement naar wens is aangepast. dat hebben ze ook gedaan. Vorige week kwamen ze hier alles aansluiten. Alles werkt prima, maar wat blijkt? Ze hebben 2 WiFi versterkers  geïnstalleerd (viel mij pas op toen ik rekening zag) en ik krijg niet de 9 maanden korting op het abonnement. Vervolgens maak ik een afspraak in de KPN winkel. De winkelmedewerker wilde mij niet helpen. De winkel is er alleen voor kleine probleempjes, ik had blijkbaar een groot probleem? Dan toch maar weer gebeld met klantenservice. Ja dat duurt best lang, medewerker moet diverse keren een ander bellen (is doorschakelen handiger? dan kan ik meteen het verhaal zelf vertellen) en komt een keer terug, de tweede keer kwam hij na een kwartier nog niet terug. Of hij heeft opgehangen, is mij vergeten of is nog steeds iemand anders aan het bellen? 's Avonds heb ik maar gebeld naar abonnement opzeggen, dan krijg je snel iemand aan telefoon. De medewerker vroeg mij nog of hij mij kon helpen. Ik zou akkoord zijn gegaan met de oplossing terugsturen WiFi versterkers en betalen van 9 maanden € 35 zoals in mijn contract staat. In plaats daarvan ging hij uitleggen wat zijn collega's fout hadden gedaan (alsof het mijn fout was). Tevens voegde hij eraan toe dat hij het abonnement niet meer aan kon passen naar de 9 maanden € 35,-. Toen heb ik gevraagd om alles maar te beëindigen. Nu kon er opeens heel snel geluisterd worden. Binnen 5 minuten had ik geen TV of internet meer. Mijn dank. Doe er iets mee.

 

Wat ik ervan vind?

Ik vind dat als KPN een fout maakt en in plaats van het aangepaste contract toch het eerste contract per ongeluk in rekening brengt je als KPN je verantwoording neemt en gewoon zegt: “Sorry voor het ongemak en de gemaakte fout, we lossen het op.” En niet, sorry, maar nu kunnen we er niets meer aan doen, want natuurlijk kan dat wel. Bijna net zo gemakkelijk als iemand afsluiten. En dan heb je een tevreden klant in plaats van iemand die je hebt weggejaagd. En geloof me, ik vertel dit verder.

 

Met vriendelijke groet,

Bob