Skip to main content

Vraag: 18-8-2023 eindigde mijn 2jarige kpn mobiele contract. En was weer verlengbaar.

14-9-2023 ben ik overgestapt naar Ben., met nummerbehoud. Toch betaal ik een afkoopsom klopt dat?

Zou het kunnen dat je abonnement wel verlengbaar was per 18-8-2023, maar eigenlijk nog doorliep tot 18-12-2023?

Want je kunt normaliter 4 maand tevoren verlengen. Maar niet zomaar overstappen.


Hoi @MichaD , werd dat zo benoemd “afkoopsom” op de factuur?

Na afloop van je vaste contractperiode (was dat 18-8-2023?) kan je zonder afkoopsom overstappen naar een andere provider. Je moet alleen rekening houden met een opzegtermijn van een maand. Waarschijnlijk heb je nog een maand vooruit betaald (voorbij het overstapmoment). Het teveel betaalde deel zal dan terugbetaald worden via een slotfactuur, waarop ook de eventuele gebruikskosten in rekening gebracht worden. Deze slotfactuur moet je kennelijk nog ontvangen.


Factuur september + factuur oktober heb ik ontvangen

In factuur oktober is de afkoopsom als eenmalige kosten berekend.

Vandaar mijn vraag.

 


Zoals ik al zei, kan je na de vaste contractperiode kosteloos overstappen. Alleen moet je rekening houden met één maand opzegtermijn. Heb je wellicht een optie “zo snel mogelijk” gekozen waardoor je de opzegtermijn hebt overgeslagen? Ik weet niet eens of (en hoe) dat kan maar dat gevoel krijg ik. Dan heeft KPN je daarvoor waarschijnlijk kosten in rekening gebracht.

Als klant heb ik uiteraard geen inzage in jouw details. Daarvoor moet je bellen met 0800-0402 (klantenservice) of hier wachten op de reactie van een KPN moderator. Dat laatste duurt 4-5 dagen. Vul dan alvast jouw forum profiel in, daar kunnen (alleen) zij met je meekijken.


Hoi @MichaD, de screenshot ziet eruit alsof je contract inderdaad nog niet was afgelopen. Als je wilt zoek ik de datum voor je op, zodat we duidelijkheid hebben over wat er aan de hand is. Wil je daarvoor je profiel invullen en een reactie plaatsen in dit topic? Dan kom ik weer bij je terug.