Skip to main content

2 maanden geleden een hoop moeite moeten doen om Netflix bij jullie eraf te halen en rechtstreeks bij hen af te nemen vanwege het toevoegen van meer huishoudens wat via jullie niet kan en rechtstreeks bij Netflix wel. Tessa gaf mij toen aan dat de entertainment korting van 5 euro ook bij Videoland van toepassing was dus dat we daarvoor niet persé Netflix hoefde te behouden, vandaar alles in werking gezet om Netflix rechtstreeks af te sluiten. Nu blijkt dat wij ineens bij Videoland de entertainmentkorting niet krijgen via jullie dus dan had ik wel 2x nagedacht om Netflix eraf te halen en dan zie ik het nu van Videoland bij jullie behouden niet? Ik vind het als jarenlange vaste klanten een kwalijke zaak dat wij verkeerd geïnformeerd worden want het scheelt toch €5,- per maand. Ik verwacht dan ook dat er toch nog iets gedaan kan worden om onze maandelijkse lasten in mindering te brengen aangezien wij vanaf volgende factuur ook niet meer genieten van de 50% korting. Je wordt als vaste klant alleen maar bestraft, zo werkt het niet toch?

Hallo @Boeijke Videoland valt niet onder het aanbod van entertainment korting, andere pakketten wel.


Dat heb ik inmiddels begrepen maar dit is mij wel toegezegd en dat is ook de reden dat ik Netflix heb stopgezet omdat ik ook Videoland had.


Als je van die korting gebruik wilt maken, zou je een ander pakket kunnen kiezen.

Toezeggingen heb je niets aan, kun je niet op terugvallen. Probeer altijd iets zwart-op-wit te krijgen. @Boeijke 


Hoi @Boeijke, welkom bij ons op het forum. De Entertainmentkorting is inderdaad niet mogelijk bij Videoland. Die korting is beschikbaar bij 8 pakketten, waaronder Netflix. Hier kan je alle opties zien staan: KPN entertainmentkorting en voordelen.

Het is spijtig dat verteld is dat de korting daarbij zou gelden, maar dat is niet het geval. Daar kunnen we niets aan veranderen.


Wat is de reden dat de entertainment korting niet voor Videoland en Ziggo Sport geldt? 


Er zijn een hoop factoren die daarin meespelen, en ze zijn niet allemaal aan onze kant. Als de zender/dienst bijvoorbeeld zelf niet wil dat er een korting op hun dienst wordt gegeven, dan mogen we dat niet. Ik weet niet of dat bij deze voorbeelden ook het specifiek geval is, maar het is niet zo simpel om een korting erop te bieden.


Er zijn een hoop factoren die daarin meespelen, en ze zijn niet allemaal aan onze kant. Als de zender/dienst bijvoorbeeld zelf niet wil dat er een korting op hun dienst wordt gegeven, dan mogen we dat niet. Ik weet niet of dat bij deze voorbeelden ook het specifiek geval is, maar het is niet zo simpel om een korting erop te bieden.

Ik heb iemand van Videoland gesproken, Videoland biedt de service aan voor een vaste prijs aan KPN. Als KPN dat wil mogen jullie gewoon korting hierop geven.

Dus waarom wil KPN geen entertainment korting geven op Videoland? 


Er zijn zoals gezegd meerdere factoren die meespelen, en ik noemde daarna een voorbeeld. Het is voor ons niet bekend wat de precieze reden is. Feit blijft dat het er niet is, daar kan ik niets aan veranderen.


Er zijn zoals gezegd meerdere factoren die meespelen, en ik noemde daarna een voorbeeld. Het is voor ons niet bekend wat de precieze reden is. Feit blijft dat het er niet is, daar kan ik niets aan veranderen.

Je kan toch de moeite doen om dit na te vragen? Wat zijn die meerdere factoren dan? Is wel makkelijk om het af te schuiven op Videoland terwijl jullie daar gewoon vrij in zijn, en Videoland jullie daarin geen beperkingen op legt.

Waarom is KPN niet gewoon open, transparant en eerlijk over zulke zaken? Dan is het voorde klant ook makkelijker te begrijpen. Of moeten wij als dik betalende klant zomaar alles slikken? 

Zal waarschijnlijk wel weer met een verdienmodel te maken hebben waarin de klant weer pech heeft. 


Hallo @j3roentje KPN heeft er voor gekozen om bij bepaalde tv-producten entertainmentkorting te geven en op andere tv-produkten niet. Dat is toch transparant genoeg. Gewoon een beleidskeuze.

Â