Skip to main content

Goedemiddag, heeft een van jullie (Michiel, Douwe, SH) al reactie mogen ontvangen over verrekende kortingen? Ik heb afgelopen week mijn contact verlengd en loop tegen hetzelfde probleem aan waarbij dus een hoger bedrag in rekening is gebracht dan op het besteloverzicht wordt gepresenteerd. Net als jullie vind ik de situatie erg misleidend en wil ik graag dat mijn contract aangepast wordt naar de juiste prijs MET de zoals in de verlengshop gepresenteerde korting.

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

@Lisa38 als je afgelopen week het abonnement hebt verlengd kan je daar nog geen factuur van hebben. Plaats eventueel even een screenshot van de betreffende factuur. Wel je persoonlijke gegevens wegpoetsen. 


Excuus, de verlenging was twee weken terug (2-9) en ontvangen factuur was van vorige week (8-9).
Echter mijn hoofd vraag gaat over de misleidende presentatie van de kortingen in de verlengshop. In het besteloverzicht stond duidelijk dat de prijs de eerste 3 maanden €56,99 zou bedragen. Na 3 maanden vervalt de verleng korting en bedraagt het abonnement €61,99 en dan pas na een jaar komen de maandelijkse kosten op €74,98.
De korting voor het ESPN abonnement is nu opeens vervallen. Graag zie ik dit gecorrigeerd worden.

Hieronder de screenshot van de eerste factuur.

 


Hmm, kan het wellicht zijn dat je ESPN het afgelopen jaar al met korting hebt ontvangen @Lisa38? Zou je anders de bestelbevestiging ook kunnen plaatsen hier? Ik ben heel benieuwd hoe die ESPN korting daar precies op benoemd wordt, heb het idee dat dit is waar het mis gaat!


@Maja van KPN Dank voor de vlotte reactie. Het klopt dat wij afgelopen jaar ook korting op ESPN hebben ontvangen. Dit verklaart echter niet waarom in de verlengshop de maandbedragen zoals omschreven in mijn vorige bericht gepresenteerd worden. De korting is voor mij de reden geweest om het contract te verlengen, anders was ik naar een andere aanbieder gegaan. Bovendien is dit een issue wat al langer speelt en gemeld is, vandaar dat ik mijn reactie oorspronkelijk onder dit topic had geplaatst.
Looptijd actiekortingen in de verlengshop misleidend | KPN Community

 

Ik heb hieronder een screenshot van mijn prijsoverzicht na verlenging toegevoegd. Hierop staat een ESPN korting met datum van 2023 vermeld. Buiten dat ik moet toegeven dat die datum mij in eerste instantie niet was opgevallen, is het ook wel vreemd om een korting te benoemen welke al is gestopt voordat het nieuwe contract ingaat. Bovendien ga ik er gewoon van uit dat ik het maandbedrag ga betalen wat mij bij het afsluiten in de verlengshop gepresenteerd wordt, wat ook overeen komt met het eerst getoonde bedrag op het overzicht.

Na ontvangst van de eerste factuur heb ik ook direct contact gezocht met de klantenservice. De mevrouw die ik daar te spreken kreeg begreep mijn verhaal, maar had geen bevoegdheid om contracten aan te passen. De afdeling waarnaar ze mij verwees had helaas een erg lange wachttijd, vandaar dat ik daarna via de community ten raden ben gegaan.

Graag zie ik daarom dat mijn vorige factuur gecorrigeerd wordt, alsmede een bevestiging van het maandbedrag met ESPN korting wat ik het komende jaar ga betalen.

 


Hmm, als je tijdens het plaatsen van de bestelling niet te zien hebt gekregen dat een nog lopende ‘oude’ korting óók mee werd genomen, dan snap ik dat het bedrag nu toch wel tegenvalt @Lisa38 😕

Zelf heb ik ook geen mogelijkheden om iets aan de situatie te veranderen, daarom wil ik je aanraden om hier een klacht voor in te dienen, zodat onze klachtenafdeling de situatie goed kan bekijken en je hier verder mee kan helpen. Het is mogelijk om bijlagen mee te sturen, dus je kunt eventueel screenshots van de bestelbevestiging/je contract delen zodat de collega's van de klachtenafdeling direct alle benodigde informatie hebben om dit goed te kunnen onderzoeken!

 


Reageer