Skip to main content
Beantwoord

Er staan gesprekken op de factuur van mijn vaste nummer die ik niet gemaakt heb

  • 5 September 2024
  • 9 reacties
  • 138 keer bekeken

Bij KPN is mijn vaste telefoonnummer gekraakt. Qua mijn factuur 'Verbruik Periode t/m 02 sep. 2024'  is niet goed. Er is mijn vast telefoonnummer bij KPN gekraakt en het betreft "Bellen naar service nummers". Ik heb nooit gebeld die Servicenummers Servicenummer 0900-1534 Benin (mobiel) / Servicenummer 0900-1536 Dominica (mobiel) / Servicenummer 0900-1818  Anguilla (vast)] maar er is in rekening gebracht een schade van totaal €16,41. Hoe kan dat dat bij KPN mijn vaste telefoonnummer is gekraakt?

Het is onmogelijk dat er iets gekraakt is bij de KPN.

Ik zou eerder denken aan iemand anders die toegang heeft schaft tot jouw woning om daar vandaan te bellen. Of misschien heb je een telefoon of telefooncentrale thuis staan waarmee iemand die naar jou belt, vervolgens kan uitbellen op jouw kosten. 


In Mijn kpn meteen 0900 nummers blokkeren @V. M. uit Roden 


Welkom op de community @V. M. uit Roden, wat raar dat er gesprekken op je factuur staan die je niet gevoerd hebt! Er zit bescherming in het netwerk zodat telefoonnummers niet gekraakt kunnen worden, dus dat lijkt me sterk. Wat het wel is, dat is moeilijk te zeggen met alleen deze informatie. Je kunt 0900 nummers blokkeren zoals JanD noemt, om dat soort kosten te voorkomen.

Heb je bijvoorbeeld een alarmsysteem of iets dergelijks? Dat soort systemen hebben soms ook korte gesprekken als er iets is naar de meldkamer moet. 


@AriënC @Jasper van KPN Nummer laten blokkeren in MijnKPN is alleen mogelijk bij zakelijk telefonie abonnement. Voor particulieren moet je klantenservice bellen om te laten blokkeren.


Voor het vaste telefoonnummer gaat dat blokkeren prima via MijnKPN    @TDN ,
alleen voor de mobiel moet je bellen met klantenservice.

 


@RBxx Je heb gelijk, ik heb het verwisseld met mobiel abo, dat gaat alleen in zakelijke mijnkpn


Lieve mensen,  zeer dank allemaal voor adviezen en aanbevelen.  In heb in ‘Mijn kpn’ meteen 0900 nummers geblokkeerd. “ OPGELOST” op eigen rekening! Rekening is betaald. Het leven draait door, zeer dank allemaal. V.M. uit Roden


Lieve mensen,  zeer dank allemaal voor adviezen en aanbevelen.  In heb in ‘Mijn kpn’ meteen 0900 nummers geblokkeerd. “ OPGELOST” op eigen rekening! Rekening is betaald. Het leven draait door, zeer dank allemaal. V.M. uit Roden

Zijn het gebelde nummers van de vorige maand of van langer geleden? Ik had ook 2 nummers op de rekening, en dit was in april gebeld. Misschien dus al van langer geleden dat er gebeld is naar de nummers?


Het zou toch interessant zijn om te weten hoe dit gekomen is .
Voor dit bedrag is dat de moeite  ( voor sommigen ) niet waard, maar toch, als het voor een klein bedrag kan dan kan het bijeen ander voor en groot bedrag gebeuren.

Ik vermoed dat de vraagsteller er toch achter is gekomen dat er iemand gebeld heeft.

Het is onmogelijk dat er iets gekraakt is bij de KPN.

Dat is goed om te weten, ik hoop dat kpn  daar dan de wereld mee kan gaan verbeteren op dit gebied, zou mooi zijn.

 

 


Reageer