Skip to main content

Waardeloos systeem want KPN is niet erg vlot met lopende bestellingen verwerken. Ik wacht nu al bijna 2 maanden maar lopende bestelling blijft open staan waardoor ik geen tweede tv kan aansluiten. Misschien beter toch naar andere provider terug

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Waardeloos systeem want KPN is niet erg vlot met lopende bestellingen verwerken. Ik wacht nu al bijna 2 maanden maar lopende bestelling blijft open staan waardoor ik geen tweede tv kan aansluiten. Misschien beter toch naar andere provider terug

Twee maanden klopt niet, dan zou ik even bellen en vragen of ze hem kunnen afsluiten voor je.


Waardeloos systeem want KPN is niet erg vlot met lopende bestellingen verwerken. Ik wacht nu al bijna 2 maanden maar lopende bestelling blijft open staan waardoor ik geen tweede tv kan aansluiten. Misschien beter toch naar andere provider terug

Hoi @Rachel62 

Welkom op het Forum van KPN.

Een bestelling die bijna 2 maanden open staat, is vaak geen goed teken.
In 9 van de 10 gevallen is deze dan vastgelopen in het systeem van KPN, en moet hij er eerst uitgehaald worden door de afdeling Back Office voordat er weer een nieuwe bestelling of wijziging gedaan kan worden geplaatst.

Dus als je graag een 2e TV ontvanger wilt ontvangen voor je tweede televisie, zou dus eerst de vastgelopen bestelling eruit gehaald worden, want ook een KPN medewerker kan dan geen bestelling of wijziging binnen jouw klantengegevens plaatsen, want die wordt dan geweigerd door het systeem.
Want er wordt maar 1 bestelling of wijziging gehonoreerd door het systeem, die dan eerst volledig moet zijn afgerond.

Dus bel daarom aankomende maandag even de klantenservice op, om dit probleem te bespreken.
De telefonische klantenservice is bereikbaar via 0800-0402
Bereikbaarheid: Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur.
(zondag en feestdagen gesloten)

Ook bij andere providers kan dit gebeuren, omdat daar ook een bestelling of wijziging kan vastlopen binnen het systeem, waardoor je voor hetzelfde probleem komt te staan.


Klopt dat het inderdaad geen goed teken is maar ben beetje huiverig om contact op te nemen met KPN en daarna mogelijk niets meer werkt

alle uitbestedingen van KPN aan onderaannemers werkt echt goed 🥴 (understatement)


Klopt dat het inderdaad geen goed teken is maar ben beetje huiverig om contact op te nemen met KPN en daarna mogelijk niets meer werkt

alle uitbestedingen van KPN aan onderaannemers werkt echt goed 🥴 (understatement)


Ze moeten hier een ticket voor aanmaken, de ict back office mensen zijn medewerkers van KPN zelf en die kan je prima vertrouwen.


Klopt dat het inderdaad geen goed teken is maar ben beetje huiverig om contact op te nemen met KPN en daarna mogelijk niets meer werkt

alle uitbestedingen van KPN aan onderaannemers werkt echt goed 🥴 (understatement)

 

Hoi @Rachel62 

Zoals @SaltyBart al schreef in zijn bericht aan jouw, kun je de medewerkers van de afdeling Back Office gewoon vertrouwen, zei lossen problemen op zoals het vastlopen van een bestelling of wijziging, en vaak ook binnen enkele dagen (afhankelijk van de drukte).

Dus kun je zonder problemen bellen met de klantenservice van KPN, zeker als je het opgelost wilt hebben.

KPN de provider werkt niet met onderaannemers (wel met enkele externe call centra voor de klantenservice), dat gebeurd wel bij KPN Netwerk die zorg draagt voor het aanleggen en onderhouden van het glasvezelnetwerk.

 


Bedankt voor jullie uitleg. 

Wel apart dat zelfs een KPN monteur eerder aangaf dat het aansluiten op afstand is uitbesteed aan onderaannemers. Deze persoon heeft in ieder geval wel via omweg gezorgd dat alles werd aangesloten en er tv en internet was. Nu alleen de melding ‘lopende bestelling’ nog, en vermelding op het juiste adres! zodat we het tweede kastje ook kunnen bestellen. Overigens eerder al vele telefoontjes en uren besteed aan contact  met het call center, frustrerend!
Maar jullie raad opvolgend ben ik benieuwd of ik de tweede termijn van 4 maanden wachten  in ga 
 

 


Bedankt voor jullie uitleg. 

Wel apart dat zelfs een KPN monteur eerder aangaf dat het aansluiten op afstand is uitbesteed aan onderaannemers. Deze persoon heeft in ieder geval wel via omweg gezorgd dat alles werd aangesloten en er tv en internet was. Nu alleen de melding ‘lopende bestelling’ nog, en vermelding op het juiste adres! zodat we het tweede kastje ook kunnen bestellen. Overigens eerder al vele telefoontjes en uren besteed aan contact  met het call center, frustrerend!
Maar jullie raad opvolgend ben ik benieuwd of ik de tweede termijn van 4 maanden wachten  in ga 
 

 

Hoi @Rachel62 

Ik ga het je gemakkelijker maken, aangezien het duidelijk is dat het je frustreert om (weer) te (moeten) bellen met de telefonische klantenservice van KPN.
Een KPN moderator van het forum kan ook veel voor je betekenen, en je hierbij van dienst zijn.

Vul daarom alvast je forum profiel zo volledig mogelijk in, denk hierbij aan je klantnummer, 06-nummer, geboortedatum, postcode en huisnummer en in het veld van persoonlijke opmerkingen zet je de laatste vier cijfers van je IBAN bankrekeningnummer.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk.

Hou er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren voordat een KPN moderator jouw topic gaat behandelen, dit hangt af van de drukte op het forum.

Maar dan hoef jij niet meer te bellen, en alleen even te wachten op het antwoord van een moderator.


Ha @Rachel62, hier ben ik! Even een check: gaat het om de verhuisorder? Ik zie een adres in jouw forumprofiel staan. Is dat het adres waar het over gaat? In het systeem zie ik een ander adres staan. Maar voor dat ik zaken ga laten verwijderen, wil ik wel even zeker zijn dat ik de administratie op orde heb 😉.


Het is sinds vanochtend in orde dankzij de tip van @Michel.uit.Arnhem 

dank je wel!


Het is sinds vanochtend in orde dankzij de tip van @Michel.uit.Arnhem 

dank je wel!

 

Hoi @Rachel62 

Fijn om te lezen, en ook goed om te horen.
Ik heb je met veel plezier mogen helpen, en ik vind het ook fijn dat het is opgelost.

Selecteer nog even een bericht in jouw topic, die voor jouw het beste antwoord is geworden.
Bij elke reactie staat links onder, “beste antwoord” en daar kun je dan op klikken.