Skip to main content

Ik ben op dit moment in de VS. Op mijn KPN telefoon heb Ik roaming uitstaan. In de KPN app zie ik dat ik 1x gebeld heb (a 0,67 euro) en 1x gebeld ben (a 0,33 euro). Nu ben ik vandaag gebeld. Maar dit telefoontje heb ik niet aangenomen. Ik heb niet gebeld. Kan iemand mij uitleggen waar deze kosten vandaan komen? Ik heb Visual Voicemail. Kan het daar aan liggen?

Hallo @Jean-Marc ,

Doordat jij voicemail hebt aanstaan, is er ook een verbinding gelegd. Zet de voicemail dus even uit zolang je in de USA bent. 


Hi @Jean-Marc, ik zie dat @Noordzee je al de tip heeft gegeven om de voicemail uit te zetten zolang je daar bent. Als iemand belt en neemt het gesprek niet aan, dan zal de voicemail alsnog ‘opnemen’ en wordt er dus wel een gesprek geregistreerd. Tijdelijk de voicemail uitzetten voorkomt dat dat nogmaals kan gebeuren 🙂


Hallo @Noordzee en @Maja. Dank jullie wel voor de informatie. Ik zal uitzoeken hoe ik voicemail uit kan zetten.

 

Vraagje: Mag ik het gek vinden dat ik voicemail uit moet zetten om kosten te voorkomen? Ook gek, zoek ik zo slecht dat ik deze informatie niet kan vinden op de KPN website?

 

Update: het lijkt erop dat ik naar Nederland moet bellen om de voicemail uit te zetten. Klopt het dat dit de enige manier is (en dat ik dus eerst meer kosten moet maken)?


Ja, dat klopt.

Hier kun je alles vinden over het gebruik van voicemail: 

 


Ja, dat klopt.

Hier kun je alles vinden over het gebruik van voicemail: 

 

Dank je wel. Helaas helpt dit niet. Ik heb mijn voicemail nl. niet ingesteld en mag hem dus niet vanuit het buitenland uitzetten 😞.


Vraagje: Mag ik het gek vinden dat ik voicemail uit moet zetten om kosten te voorkomen? Ook gek, zoek ik zo slecht dat ik deze informatie niet kan vinden op de KPN website?

Als iemand naar je nummer belt en de voicemail krijgt, komt er een gesprek tot stand waar de beller voor betaalt (of het gaat in ieder geval van de belminuten af). Zodoende is een voicemailgesprek voor jou een inkomend gesprek. Normaal gesproken is dat kosteloos, maar buiten de EU wordt het ontvangen van een gesprek ook in rekening gebracht.

Helaas helpt dit niet. Ik heb mijn voicemail nl. niet ingesteld en mag hem dus niet vanuit het buitenland uitzetten 😞.

Ik kijk graag even of het mij wel lukt om je voicemail uit te zetten. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren!


@Maja_ Dank je wel voor de assistentie. Ik hoop dat ik het profiel correct heb geupdate.


Vraagje: Mag ik het gek vinden dat ik voicemail uit moet zetten om kosten te voorkomen? Ook gek, zoek ik zo slecht dat ik deze informatie niet kan vinden op de KPN website?

Als iemand naar je nummer belt en de voicemail krijgt, komt er een gesprek tot stand waar de beller voor betaalt (of het gaat in ieder geval van de belminuten af). Zodoende is een voicemailgesprek voor jou een inkomend gesprek. Normaal gesproken is dat kosteloos, maar buiten de EU wordt het ontvangen van een gesprek ook in rekening gebracht.

 

Waarom is KPN daar zelf zo vaag over op haar website, de enige plek waar je dat kan vinden is in een tarievensheet, waarom staat dat b.v. niet in het Kennisbank artikel.

Tevens staat er op een aantal websites die KPN abonnementen verkopen/vergelijken nog steeds dat het ontvangen van voicemail overal gratis is.

Zie b.v. ook dit bericht, toen is dat blijkbaar ingevoerd.

En deze: https://www.bestemobieleproviders.nl/kosten-voicemail-in-het-buitenland/

 

Waarschijnlijk dus ooit met veel bombarie aangekondigd maar pas geleden stilletjes afgeschaft?

Zelfs op dit forum staat er in een bericht van 3 jaar geleden dat het toen gratis was:

 


Mijn excuus @Jean-Marc, jouw reactie is tussen wal en schip geraakt waardoor ik hem nu pas zie, sorry voor de late reactie!

Zou je zelf nu eens willen kijken of je hem uit kunt zetten door 'UIT' te sms’en naar 1233? Op die manier zou het vanuit het buitenland moeten lukken. Mij lukt het helaas niet 😬

 

 

 


Beste @Maja_ . Ik ben sinds een paar dagen terug in Nederland. Ik zal het uitproberen tijdens mijn volgende reis naar de VS later dit jaar.


Ah ja, dan valt het nu niet meer te testen inderdaad. Mocht het bij je volgende reis niet lukken dan mag je hier een reactie achterlaten, zodat ik er verder mee aan de slag kan gaan!