Skip to main content

Geachte heer, mevrouw,

Op de laatste 2 facturen van het kindabonnement van mijn dochter staan kosten mbt betaalde diensten Apple. 

Ik vind het al vreemd dat dit kan aangezien juist dit abonnement voor een kind is aangegaan en dus betaalde diensten uitgesloten moeten eorden.

Graag verneem ik uw reactie waarom dit kan (afname betaalde diensten) en hoe dit in het vervolg stopgezet kan worden. 

 

Hallo @Sand74 , voor een snelle(re) reactie kun je beter even gratis bellen met 0800 0402, houd wèl de betreffende facturen bij de hand.

Succes.

 


Hallo @Sand74, een hele terechte vraag die je stelt.

Een Kids Sim is ideaal als eerste abonnement voor kinderen met 1 GB internet en onbeperkt bellen en sms’en. Met een Kids Sim kan je geen 0900-nummers bellen. Ook kan je met een Kids Sim geen extra bundels en opties aanzetten.

 

Met KPN Pay kan je aankopen in de Apple App Store, de Google Play Store en de Microsoft Store betalen via de KPN factuur. Dit kan ook bij een Kids Sim. De optie is niet automatisch geblokkeerd.

Wil je voorkomen dat je kind een app koopt of een in-app aankoop doet? Schakel 'Betalen via je factuur’ uit en voorkom onverwachtse kosten.

App Store

  • Open je instellingen
  • Klik op je naam met Apple ID
  • Klik vervolgens op ‘Betaling en verzending’
  • Druk op ‘bewerk’ en daarna op ‘mobiele telefoon’
  • Druk daarna op ‘verwijder’

Google Play Store

  • Open de Play Store app
  • Klik op het menu linksboven
  • Kies ‘betaalmethoden’ en dan op ‘Meer betalingsinstellingen’
  • Log in als daarom wordt gevraagd.
  • Tik onder de betaalmethode die u wilt verwijderen en daarna nogmaals op Verwijderen

 

Je kunt ook KPN Pay permanent blokkeren. Dit is een blokkade in het systeem. Alleen de contracthouder kan dit doen. Neem hiervoor contact op met de telefonische klantenservice via 0800 0402 (gratis).