Skip to main content

Beste KPN-Helpdesk.

 

Op 30-06-2023 heb ik mijn abbonement Internet Thuis opgezegd. Ik heb hiervan een mail ontvangen met een overzicht van mijn aanvraag. Ik heb die dag onderstaande mail ontvangen:

 

U heeft ons laten weten dat u uw abonnement wilt opzeggen. Opzeggen is alleen mogelijk als de minimale duur van uw abonnement bereikt is. U heeft een opzegtermijn van 1 maand.

We bellen u om uw opzegging te verwerken
Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug.

Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum. U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.

Uw gegevens:

Abonnement
Abonnement Televisie, Internet en Bellen
Product Internet (bijvoorbeeld ADSL)
IBAN-nummer (Blanco ivm privacy)
Gewenste datum van opzegging 31-07-2023

 

 

Ik heb later teruggebeld en heb aan de medewerkster aan de telefoon bevestigd dat ik wil opzeggen.

 

Nu heb ik alsnog een factuur ontvangen voor de periode 27-07-2023 t/m 26-08-2023, terwijl ik voor het grootste gedeelte van die periode al geen klant meer ben. Na een gesprek van een uur(!) met de KPN-klantenservice, heb ik te horen gekregen dat de klantenservice zelf de e-mails en SMSjes die naar mij zijn verstuurd niet terug kan vinden. Om die reden kunnen ze mijn factuur niet crediteren, zogenaamd gebrek aan bewijs.

 

Toen ik aanbood het bewijs op te sturen kreeg ik te horen dat de klantenservice geen emailadres kan geven. Kort na het einde van het gesprek krijg ik een email met daarin de bevestiging dat mijn abbonement per 27-08 is opgezegd.

 

Dit is onjuist, ik heb mijn opzegging tijdig gedaan en ik heb hier bewijs van. Ik weiger een factuur te gaan betalen omdat een KPN-medewerker mijn opzegging niet juist heeft verwerkt. De klantenservice geeft telefonisch aan mij niet te kunnen helpen.

 

Ik ontvang graag z.s.m. een passende oplossing en rectificatie naar de juiste opzeggingsdatum, zoals ik deze tijdig heb aangeven. Tot die tijd word het factuur niet betaald.

 

Toevoeging: in de email van vandaag waarin mijn opzegging wel is verwerkt, staat naast de verkeerde datum ook nog het verkeerde huisnummer. 

@MDH124 dit is een forum waar KPN klanten onderling elkaar helpen. Voor uw boven omschreven probleem moet u echt bij KPN zelf zijn : 0800-0402 of www.kpn.com/algemeen/klacht.htm


@Berrie_Kaas Ik heb hier iets geplaatst in de hoop dat een andere klant of wellicht een medewerker mij kan helpen. De klantenservice zegt niets te kunnen doen vanwege gebrek aan bewijs, maar weigeren ook aan te geven waar ik het bewijs dat ik heb naartoe kan sturen.


@Berrie_Kaas Ik heb hier iets geplaatst in de hoop dat een andere klant of wellicht een medewerker mij kan helpen. De klantenservice zegt niets te kunnen doen vanwege gebrek aan bewijs, maar weigeren ook aan te geven waar ik het bewijs dat ik heb naartoe kan sturen.

@MDH124 Mogelijk kan een meelezende moderator (een KPN’er) iets voor u betekenen. Hiervoor is een volledig ingevuld forumprofiel echter een must. Een reactie van een moderator zal zeker een paar dagen op zich laten wachten. 


@Berrie_Kaas Hartelijk dank voor de tip. Ik heb het e.e.a. toegevoegd aan mijn profiel.

 

Ik hoop dat een moderator mij wel kan helpen, anders rest mij niets anders dan naar een KPN-winkel te gaan en pas te vertrekken wanneer de zaak is opgelost. 


Goedemiddag @MDH124 en welkom hier op ons forum al is de aanleiding natuurlijk minder fraai.

Ik ga hierin duiken en kom hier zo snel mogelijk bij jou op terug. Ik stuur je even een PB met daarin een mailadres; zou je deze bevestiging daar naar toe kunnen sturen (waarin wordt aangegeven dat de gewenste datum van opzegging 31 juli is)? Alvast bedankt :)