Skip to main content

Vanmorgen erg geschrokken. Onze (bejaarde) buurtjes geadviseerd over te stappen van Ziggo naar KPN.

Snel geregeld maar de rekening is in mijn beleving zwaar onbillijk.

Waar wij maar €70.00 extra betaalden voor het zelfde materiaal en de aansluiting. Zelfde appartement nl.

Dit voelt zo naar. Ze hebben (helaas) getekend maar ,gelukkig,nog niet betaald.

Hun kosten kwamen op dik €260.00 .

Hoe is dit mogelijk?

Wat staat er dan allemaal op de faktuur?? Normaal gesproken betaald u 1x aansluitkosten en dat is het. 


Maar welk extra materiaal en wat is er allemaal aangesloten? Misschien zijn er naar alle kamers kabels getrokken, of heeft de klant meerdere tv’s. Het schrijven van extra kosten kan zo veel redenen hebben. En de enige manier om hier goed achter te komen is door de bon van de monteur erbij te pakken. 
 

Hier staat uitgespecificeerd waar deze kosten vandaan komen. Direct na het bezoek van de monteur hebben uw buren een mailtje ontvangen van de monteur waar dit allemaal uitgelegd is.


Dank voor de reaktie .

We wachten op de bon. 


We zijn erachter.

Zowiezo zijn er ,overbodig,2 wifiversterkers bij gezet. De buurtjes dachten dat dit erbij hoorde.

Hij heeft niet het soort abbonnement genomen waarbij de versterkers inzitten.

De man is 86 en ook nogeens dovig. Er is zeker niet gesproken over een meerprijs. Dat ook nog.

Toevallig was er een andere buurvrouw bij die het heeft aangehoord. Zij zegt expliciet dat er niet is gesproken over de prijs van de ( overbodige) versterkers.

Wij hebben dezelfde situatie 1 appartement hoger.

De aansluiting zit nu geheel in de meterkast en in het midden van het appartement.

Wij hadden met Ziggo ook problemen met de wifi doordat de hoofdbox( geen idee hoe je dat noemt)in de huiskamer stond en ver van de laatste sl.kamer.

Nu wordt er ook heel hard geaarzeld door de rest van de buren . 

 


Hoi @Mar Schothuis! Wat lief dat je namens de buren contact met ons opneemt!

Dus er zijn SuperWifi punten geplaatst en deze zijn niet nodig? Zonde van de kosten.

De SuperWifi punten kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden in één van onze winkels. Het is even belangrijk dat de monteursbon meegenomen wordt, als aankoopbewijs/ bevestiging van de aanschaf. 
In de winkel wordt het aankoopbedrag via retourpin teruggestort: het bedrag staat dan de volgende werkdag op de rekening. Het is dus belangrijk om een pinpas mee te nemen.

Omdat de SuperWifi punten via een monteur in rekening gebracht zijn, is retourneren in een KPN winkel de enige optie. Ik begrijp dat jouw buurman op leeftijd is, mocht hij zelf niet in de gelegenheid zijn om de retour in orde te maken is er dan iemand anders in hun omgeving die dit kan doen?
 


Dank. We gaan het regelen!


Is het gelukt om het te regelen, @Mar Schothuis?


Wat de Wifi versterkers betreft ja. De rest van de nota zou ik over gebeld worden vorige week en dan deze week. 

Grote stilte helaas.

De buren snappen hem niet en ik ,natuurlijk,ook niet.

Ik blijf bellen voir ze en wordt afgepoeierd lijkt het door de medewerkers. 

Ze lijken het serieus te nemen en beloven dingen die ze niet nakomen. Zoals...we zoeken het uit.

Ons hele appartementencomplex wil van Ziggo af maar er zijn nu ook andere buren die geschrokken zijn van deze aansluitkosten .

Ziggo was de enig mogelijke provider voor jaren vanaf de bouw. Nu 19 jr.geleden.

Wij waren blij dat we nu naar kpn konden. Zeer tevreden maar dit is een beetje vervelend. Wij hebben de buurtjes KPN aangeraden. 


Fijn dat het gelukt is om de SuperWifi punten te retourneren.

Ik begrijp dat er nog onduidelijkheden zijn over de factuur. Op onze website is een uitleg te vinden over de factuur: Factuur KPN TV, Internet en Bellen: komen jullie hiermee verder?

Zo niet, wat is er nog onduidelijk aan de factuur?
Als jij de klantgegevens van de buren noteert in jouw Forum profiel, dan kijk ik mee. Graag de volledige naam + geboortedatum van de contractant, klantnummer, postcode en huisnummer + de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is.
In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik de gegevens erbij kan pakken.


Ik durf hun gegevens niet te noteren.

Heb wel een kpn id voor ze aangemaakt op hun eigen account. 

Ik ga om 11.00 naar ze toe.

Dan kan ik beter samen met ze inloggen op het forum.

Beter bij ze dan op afstand.


Gedaan en de vraag gesteld in een nieuw topic


En heb je ook een linkje naar het topic?

 


Is een nieuw topic in dit forum.

Omtrent aansluiting factuur

Ik ben weer thuis nu op mijn account.


U kunt evt reageren daar.

Beter.

Dan kan ik samen met de buren reageren.


Snap ik, maar dan moet ik wel weten onder welke gebruikersnaam, titel van het topic of nog liever een linkje naar het topic…. 😉

Ik zie tot nu toe geen nieuw topic over een factuur!


Hmmmm.

Ik ben nu niet meer bij ze natuurlijk.

Helaas wachten tot Maandag dan maar. 

Dank 


Mag eea noteren.

 

.laatste cijfers bank

Gr,

M.Schothuis

admin: privégegevens verborgen


Haal die gegevens snel weg voor er misbruik van wordt gemaakt.  Zet ze in je profiel!


Als kpn nou eindelijk eens stappen onderneemt en reageert zoals beloofd zouden we geholpen zijn 

Voor kpn voldoende om in de administratie te kijken voor een buitenstaander abacadabra

Ben nu al 10 dagen bezig voor ze.

Klant worden is zo gepiept.

Klant helpen is moeilijk.

Nogmaals...uitleg waarom de hoge kosten ?


Als u meteen de juiste gegevens had vermeld dan was het al opgelost. De medewerkers hier mogen niet zoeken of ook maar iets doen zonder uw toestemming.  Dankzij de wet op de privacy.  


Ben al 10 dgn.bezig met loze beloftes.

Zou uitgezocht worden en teruggebeld zodat mijn buren hun vragen konden stellen. Dat is 2x beloofd en niet nagekomen . Ik moet daarbij zijn omdat mijn buueman behoorlijk doof is .

 

Deze mensen hebben niets aan het online regelen.

De gegevens zijn al zeker 6 maal verstrekt 

Telefonisch is geen optie blijkt. De wachttijden zijn te lang.

Er zou kontakt opgenomen worden 

Dan is het ws.snel opgelost 

Steeds een ander aan de lijn die geen antwoorden heeft 

 

 


De frustraties over het telefonische contact en de opvolging daarvan zijn duidelijk. Ik help jullie graag verder via ons forum, maar heb dan wel informatie nodig: een toelichting en klantgegevens. 

Er is getekend, gaf je al eerder aan, dus dat betekent dat de kosten ook zichtbaar geweest zijn op het scherm. Wat klopt er volgens de buurman nu nog meer niet aan de kosten die berekend zijn door de monteur?


Het gaat de aansluiting nieuwe abonnee. 
Waar wij (zelfde werk) en meer kabelmeters €70.00 kwijt waren
Wifiversterkers zijn al terug en terugbetaald. Onnodig. Deze gaan eraf natuurlijk.
Dan nog een behoorlijk bedrag.
Wel de tel.kabel extra en de luxe doos?
Er is niet gecomjiniceerd over de extra bedragen. En ja...het ene huis is het andere niet.
Ook onze zwager is onlangs aangesloten voor een vergelijkbaar bedrag . Het onze.
Deze vraag staat nu al 12 dgn.
Ons complex kan eindelijk over naar KPN en dan schrikt dit echt af.
Wij durven de ( oudere) buren niets meer aanbte raden.
Plaatsvervangende schaamte
Het gaat om een 86 jarige .
 

 


Ik snap dat dit afschrikt en een uitleg wenselijk is: daar gaan we dan ook voor.

  • De kosten van de SuperWifi punten kunnen weggestreept worden: die zijn geretourneerd. 
  • Aan de kosten “Analyseren en herstellen dienst klantlocatie” te zien, is er een servicemonteur/ storingsmonteur ingepland. Deze bedraagt namelijk €60,- per 45 minuten. Na 45 minuten wordt meerwerk gerekend: 15,- per extra kwartier.
    Op basis van de monteursbon trek ik de conclusie dat de monteur extra tijd nodig heeft gehad + 30 meter kabel en een aansluitdoos.
  • Een monteur helpt met de installatie van het modem, de wifiverbinding en het aansluiten van 1 tv, 1 pc, 1 telefoon. Op de bon zie ik dat de monteur een extra TV ontvanger heeft aangesloten. Die kosten bedragen €25,-.

Het opmerkingenveld is heel summier ingevuld door de monteur en ik begrijp dat er niets verteld is over de extra kosten. Zo hoort dat absoluut niet zo te gaan: excuses hiervoor!

Ik wil graag dat onze afdeling Klantenreacties uitzoekt welke monteur er langs geweest is, hem/ haar om een toelichting kan vragen, feedback geeft en dat zij op basis daarvan beoordelen er nog kosten gecrediteerd kunnen worden. 

Om een melding te kunnen registreren voor deze afdeling, ontvang ik graag de onderstaande gegevens van de buurman. Dat mag via jouw eigen Forum profiel, het profiel van de buurman of via een privébericht naar mij (klik op mijn foto en dan op “stuur bericht”).

Dit zijn de gegevens die ik nodig heb:

  • Volledige naam + geboortedatum van de contractant
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer
  • Contact telefoonnummer 
  • Laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is.

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt. Alles wat je invult in het vakje waar ‘Privé” achter staat, staat niet openbaar, maar is alleen in te zien voor jezelf of een KPN Moderator.


Voor de meelezers: ik heb via een privébericht de klantgegevens van de contractant ontvangen en een melding geregistreerd voor de afdeling Klantenreacties.