Skip to main content

Ik zie net op de factuur van mijn zoontje dat er 9,90 euro extra kosten in rekening zijn gebracht vanwege SMS naar het buitenland. Alle SMSjes zijn op 11 aug tussen 16:04-16:07 verstuurd. 

Ik vermoed dat dit een hack is geweest (SMSjes naar SWE, JPA, CHI), maar hoe kom ik hier vanaf?

Of misschien nog wel belangrijker, hoe zet ik SMSen naar buitenland volledig uit? 

 

Ik lees dat dit mogelijk Flubot kan zijn. Dat wordt volledig herinstalleren van het toestel.

Maar is het niet mogelijk om SMS naar buitenland vanuit het abonnement te blokkeren? Het is iets wat helemaal niet nodig is en kan dus (blijkbaar) tot hoge kosten leiden (deze keer is het maar 9,90 maar ik lees ook verhalen van veel hogere kosten).

 


 

Dit zie ik op zijn telefoon op 11 augustus. Grote groepen van 19 buitenlandse telefoonnummers. 

Is dit Flubot, of toch iets anders ? (en nee, hij heeft het echt niet zelf handmatig gestuurd)


Lijkt op berichten verstuurd door een spelletje. 


Goedemorgen @sverzijl, welkom op ons forum!
Dat is wel even schrikken zeg!

Ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen wat dit precies is maar het herinstalleren van het toestel is nooit een slecht idee. Ook is het misschien goed om even te checken welke apps toegang hebben tot smsberichten.

Flubot hebben we een handig topic over: