Skip to main content

Ik heb inmiddels twee keer geprobeerd om over te stappen naar glasvezel van KPN, maar klant worden blijkt een uitdaging te zijn.

De eerste keer wilde ik bij het aflopen van mijn oude abonnement direct glasvezel hebben. Echter, de kabel was nog niet in het huis aangesloten. Mij werd verteld dat dit voor de aansluiting zou worden geregeld.

De dag van de overstap naderde, maar ik had nog steeds geen afspraak ontvangen voor het aansluiten van het aansluitpunt in de woning.

Ik belde de klantenservice, en die vertelde mij dat ik bij mijn aansluiting een lage internetsnelheid zou hebben totdat KPN eindelijk zou besluiten om het glasvezel bij mijn woning aan te sluiten. Dit zou gebeuren als ze meerdere adressen in de wijk tegelijkertijd konden bedienen.

Uiteraard heb ik de overstap direct stopgezet.

Een tijdje later kwam er iemand aan de deur om een nieuw abonnement af te sluiten, wat prima ging.

De dag kwam dat ik het pakket binnenkreeg, en ik merkte dat ik een TV-ontvanger te weinig had. Stom van mij natuurlijk, maar goed, ik belde KPN om een extra kastje te bestellen voordat mijn aansluitdatum was aangebroken.

Dit bleek echter niet mogelijk. Mij werd verteld dat de aansluitdatum eerst moest zijn aangebroken voordat ik een nieuwe bestelling kon doen. Frustrerend, maar goed, ik besloot te wachten op de dag van de aansluiting.

De dag kwam, en ik belde weer naar KPN om het extra kastje te bestellen. Dit keer vertelden ze mij dat de aansluiting nog niet was verwerkt, en dat ik moest wachten totdat dit gebeurd was.

Vervolgens kreeg ik te horen dat dit niet zou gebeuren totdat ik de apparatuur had aangesloten. Maar als ik dit doe, stopt mijn oude provider en gaat KPN direct van start, zonder dat ik een extra TV-ontvanger heb ontvangen, want dan pas kan ik er een extra bestellen.

Ik ben dus verplicht om een aantal dagen zonder TV-ontvanger te zitten.

Ik heb KPN voor de tweede keer opgezegd, zonder ook maar een dag gebruik te hebben gemaakt van de service.

Nu moet ik het pakket weer terugsturen om vervolgens het hele proces opnieuw te doorlopen, zodat ik de apparatuur heb die ik wil, op de dag van de aansluiting, zodat ik direct alles heb wat ik nodig heb.

Waarom moet dit allemaal zo moeilijk gaan?

Is er echt geen mogelijkheid om een extra TV-ontvanger te bestellen zonder dat ik het hele proces opnieuw moet doorlopen om te krijgen wat ik wil?

Ben ik verkeerd geïnformeerd, of is dit echt hoe het bij KPN gaat? En zo ja, waarom?

Nu maar afwachten tot ik het voor de derde keer kan proberen. Ik weet alleen niet zeker of ik dit wel echt wil, na twee keer te hebben opgezegd zonder ook maar een dag gebruik te hebben gemaakt van de service. Niet echt een goed begin.

Hallo @Ray010 ,

Vervelend natuurlijk, maar toch ook deels jouw eigen fout. 
 

Persoonlijk zou ik dan gekozen hebben voor een oplevering zonder TV. Want na een bestelling heb je zo’n ontvanger meestal al een dag later in huis. En je krijgt per direct toegang tot de KPN TV+-app. 
 

Nu heb je een hoop rompslomp erbij. 
 

Hopelijk komt het nu wel snel goed. 


@Ray010 Dat klinkt inderdaad als een hele stroeve gang van zaken en dat is uiteraard spijtig. Het klopt dat zodra de initiële order in het systeem staat deze niet zomaar gewijzigd kan worden. Zoals Noordzee aangeeft is het vaak makkelijker om de order dan door te laten lopen en op het moment van oplevering eventuele wijzigingen door te voeren.


Reageer