Extra TV ontvanger betalen:
de eerste is toch gratis
de eerste is toch gratis
Hallo
De eerste ontvanger is onderdeel van jouw TV-abonnement, dat kost tegenwoordig 12,50 per maand. Vanaf de tweede ontvanger betaal je vijf euro per maand.
Je zou kunnen stellen dat de eerste ontvanger gratis is, maar dan betaal je alsnog voor het TV-abonnement. De ontvanger is daarbij wel verplicht inbegrepen.
Officieel is de eerste tv-ontvanger gratis. Dat zie je terug op je factuur en in MijnKPN. Voor iedere volgende tv-ontvanger betaal je vijf euro per stuk.
Heb je een ouder abonnement, dan kan de prijs voor de eerste ontvanger (lees: abonnement) iets lager liggen.
Er zijn klanten die ten onrechte niet betalen voor een tweede of derde ontvanger. Die klanten worden momenteel aangeschreven en zij moeten in de toekomst ook betalen voor een extra ontvanger.
U heeft een oud abonnement? Alles-in-1 Standaard ofzo? Dan zat vroeger de prijs van de 2de ontvanger in de pakketprijs. Die heeft KPN er nu uit gehaald denk ik. En apart op de factuur gezet. Dus de pakketprijs word 5 euro minder en deze 5 euro word apart berekend. Totaal betaald u dus hetzelfde.
Dit heeft KPN pas met telefonie ook zo gedaan.
Ik denk dat het zo zit. Ik weet het niet zeker.
U heeft een oud abonnement? Alles-in-1 Standaard ofzo? Dan zat vroeger de prijs van de 2de ontvanger in de pakketprijs. Die heeft KPN er nu uit gehaald denk ik. En apart op de factuur gezet. Dus de pakketprijs word 5 euro minder en deze 5 euro word apart berekend. Totaal betaald u dus hetzelfde.
Dit heeft KPN pas met telefonie ook zo gedaan.
Ik denk dat het zo zit. Ik weet het niet zeker.
Nee, er is nu een actie gaande naar klanten die ten onrechte niet betalen voor een TV-ontvanger. Dat blijken er best veel te zijn. Er gaan vast meer topics hierover komen.
https://www.kpn.com/extratvontvanger.htm
Nee, er is nu een actie gaande naar klanten die ten onrechte niet betalen voor een TV-ontvanger. Dat blijken er best veel te zijn. Er gaan vast meer topics hierover komen.
Ok. Ik heb er al een paar gezien.
de eerste is toch gratis
Hallo
https://www.kpn.com/extratvontvanger.htm
Ik heb gisteren ook een mail gekregen, heb 22 jaar geleden dit contact afgesloten. Nooit overgestapt naar een andere provider. Met de mondelinge afspraak, drie tv ontvangers, twee slaapkamers en 1 in de woonkamer.
Dat was bij een glasvezel abonnement.
En nu moet ik vijf euro per maand gaan betalen. Voor de derde ontvanger. Omdat kpn de verkeerde instructies aan de verkopers heeft gegeven.
Ben vandaag terug gebeld. Wordt gedreigd om de ontvanger op afstand uit te zetten.
Je kan dit na 22 jaar toch niet doen. Beetje late correctie.
Voor mij is dit een principe qestie.
De dames en heren van de klachten afdeling zijn goed getraind in hun antwoorden.
En ik ga zoeken of ik mijn hele oude trouwe contract nog ergens heb liggen en anderes moet hij nog bij de kpn zijn.
Mvg,
MvT
Hallo
Die vijf euro per maand voor je derde ontvanger, daar ga je niet aan ontkomen. De betaalt iedereen voor de tweede en verdere ontvangers.
Maar jij hebt het over een oud contract, daar kun je wat aan doen en dan kun je jouw abonnement ook nog eens goedkoper maken door te verlengen. Je moet dan wel contractvrij zijn.
Dat verlengen kan telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet:
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.
Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:
De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:
Ik heb gisteren ook een mail gekregen, heb 22 jaar geleden dit contact afgesloten.
Had KPN 22 jaar geleden überhaupt al tv?
Hoe dan ook, het kan haast nooit zo zijn dat u nu nog steeds datzelde contract van 22 jaar geleden heeft. Dat moet haast wel al een keer omgezet zijn naar een nieuwere versie.
Hallo allemaal! We hebben inderdaad een aantal klanten aangeschreven die gebruik maken van meer tv-ontvangers dan waar zij voor betalen. Het gaat hier niet om abonnementen die ineens aangepast zouden zijn of ontvangers die eerst voor 0 euro op de factuur stonden en nu ineens voor 5. Het gaat erom dat er in je abonnement voor bijv. 1 ontvanger wordt betaald, terwijl er momenteel 2 aangesloten zijn. Het kan zo zijn dat je er eentje van marktplaats hebt gekocht, het kan zijn dat jouw ontvanger ooit defect leek en je vervanging kreeg, maar de defecte ontvanger het toch ineens weer ging doen, etc. Of in het geval van
Het is dus echt een kwestie van: je hebt een bepaalde tijd gebruik gemaakt van een ontvanger waarvoor je niet hebt betaald. Dat wordt nu aangepast. We doen dit niet met terugwerkende kracht, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat we in rekening brengen wat er daadwerkelijk gebruikt wordt.
Had KPN 22 jaar geleden überhaupt al tv?
Nee
2004 Digitenne, sinds zomer 2006 landelijk.
2010 interactieve tv onder de naam MINE (sd, 4:3 nog). Weinig klanten daarvoor.
Sinds 2011 in de markt gezet als interactieve tv.
Bij de eerste Alles in één GLASVEZEL abonnementen zitten TWEE ontvangers inbegrepen. De derde had al direct betaald moeten zijn
Als je dit GLASVEZEL abonnement dus al vanaf het allereerste moment hebt heb je al heel wat bespaard op het abonnement. Ze zijn uitgegeven sinds 2012. 12 jaar x 12 maanden x € 5 = € 720,--.
Kpn gaat het niet met terugwerkende kracht berekenen.
Ik kijk op de derde tv gratis. En dat blijft zo want daar zit een eigen streamingbox op met de smart-tv app van kpn.
Die vijf euro per maand voor je derde ontvanger, daar ga je niet aan ontkomen. De betaalt iedereen voor de tweede en verdere ontvangers.
Maar jij hebt het over een oud contract, daar kun je wat aan doen en dan kun je jouw abonnement ook nog eens goedkoper maken door te verlengen. Je moet dan wel contractvrij zijn.
Dat verlengen kan telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet:
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.
Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:
De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:
Ik zal jou voor de zekerheid nog even taggen. Op deze manier kun je jouw abonnement juist goedkoper maken.
Beste
Heb mijn contract gevonden, en er staat in dat ik voor voor 1 ontvanger betaal en de andere twee een blijvende korting heb.
Ben in ieder geval in gelijk gesteld door de kpn.
Goed om te lezen dat het toch opgelost is, Maria! Zou jij jouw adresgegevens in je profiel willen zetten? Het zou natuurlijk niet mogen dat we nu een tv-ontvanger in rekening brengen, waarbij op papier staat dat deze gratis is.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.