Skip to main content

Beste lezer,

 

Het begon allemaal een paar weken terug (oktober). Telefonisch aan de klantenservice doorgegeven dat mijn abonnement niet automatisch verlengt hoeft te worden. Het abonnement is handmatig vroegtijdig buiten mijn toestemming om (een week eerder stopgezet door waarschijnlijk de klantenservice op 10 november). Nu werd er wel 1 EXTRA maand gefactureerd/afgeschreven in de maand november tot december.

En nu wordt het spannend

In de maand december wordt er een terugstorting gedaan, voor de periode van 23 november tot 18 december? (13 dagen zijn verdwenen?) Daarnaast wordt er ook nog eens 10,71 euro extra kosten afgeschreven vanuit de terugbetaling met betrekking tot ‘’Vroegtijdige beëindiging contract”.

Wat gaat er allemaal fout:

  1. Klantenservice beëindigt een contract vroegtijdig op enigenhoutje (ik ga uit van een ongelukje, mensenwerk kan gebeuren).
  2. Wordt een extra maand achteraf gefactureerd.
  3. December bevat een factuur voor terugbetaling, met de verkeerde data/bedragen.
  4. Extra kosten worden gegenereerd door een fout van KPN met het vroegtijdige beëindiging van het contract.

Na hiermee naar de klantenservice te zijn gestapt telefonisch kon helaas de eerste persoon mij niet helpen. Dus ik wordt doorverwezen naar een collega ‘’met meer rechten om financiële gegevens in te zien’’.

Deze klantenservice medewerker vertelt mij dat er geen product meer zichtbaar is en komt met de opmerking dat ik de boel aan het oplichten ben omdat ik zelf al ‘’heel veel weet’’. Nadat ik haar rustig hebt uitgelegd waar ik mijn informatie vandaan heb gehaald(de app is handig!) en dat ik niet graag op deze wijze benaderd wou worden, werd de toon van dit gesprek wat kalmer. Ze zou het uitzoeken, dus na 15 min in de wacht gezet te worden, kreeg ik een andere collega aan de lijn.

Deze derde medewerker wist niet dat dit een doorgezet telefoontje was, dus de situatie nogmaals uitgelegd en een fijn gesprek gehad. Deze heeft mij kalm verteld dat producten niet meer zichtbaar zijn als je abonnement weg is, maar dat die ook geen tergboekingen kan doen of iets aan kan bieden(wat ik begrijp i.v.m rechten, want hij is niet van een financiële afdeling en ik ben geen klant meer).

Zijn advies was om het hier te proberen, omdat hij mij niet door kon verbinden met iemand die mij hierin kon bijstaan.

Ik zoek nu graag naar een oplossing, de bedragen waar dit omgaat zijn geen vetpot. Maar een organisatie groot of klein hoort ook hun facturatie op orde te hebben en een fatsoenlijke afhandeling van problemen.

Alvast hele fijne feestdagen toegewenst!

David

 

 

Hoi @DavidN wat een verhaal zeg. Je bent dus niet meer te vinden in het systeem begrijp ik. Alleen kloppen jouw facturen niet en dat wil je graag opgelost zien. Wat heel begrijpelijk is natuurlijk. 

Als ik het goed begrijp mis je 10,71 en die 13 dagen, zeg ik het dan goed? 

Ik wil graag eens meekijken nog. Hoor graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan duik ik er eens in. 


Hoi @Bart_Z,

Bedankt voor je reactie, ik heb mijn profiel van de relevante gegevens voorzien die ik nu zo terug kan halen. (klantnummer, naam, geboortedatum datum etc.).

Het bedrag van 10,71 is onterecht op het factuur bijgeschreven als kosten van mijn kant. Hiernaast vanaf het moment dat mijn internet is stop gezet door uw collega(vanaf 10 november, dus 13 dagen wat nogmaals een ontbrekende naar schatting 28,59 euro zal zijn), staan niet op het factuur voor de terugbetaling.

Ik ben wel vrij benieuwd op hoe het bij zo veel punten fout kan gaan in een wat ik verwacht geautomatiseerd proces.

In het geval je nog iets aan informatie nodig hebt, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!


Nee hoor dit is voldoende. Ik zie inderdaad de opzegging en dat het nog doorgelopen is. Ook heb je er al contact over gehad, maar mijn collega on het niet vergoeden. Dat heb ik bij deze gedaan. Je krijgt dus nog een creditfactuur. Dan is het daarmee afgedaan. 

Fijne kerst!