Skip to main content

ik heb de facturen nodig van januari 2023 t/m juni 2023. kunnen jullie dat naar me mailen. 

Hallo @Nur.A 

Facturen tot 12 maanden terug staan in  → MijnKPN op de website.

Wil je nog verder terug dan gebruik je de → MijnKPN app . Daar kom je tot 20 maanden.

Daarmee kan je dus heel 2023 terughalen. Ik kom zelfs terug tot de factuur van oktober 2022.


Graag wil ik opmerken dat ik het echt bizar vind dat je een app moet downloaden om oude facturen te kunnen openen.


Je hebt geen app nodig als je de facturen tijdig download. Ze staan een jaar lang op de website.

De eerste 6 maanden zijn ze ook nog volledig met de specificaties die KPN daarna moet verwijderen i.v.m. de privacyregels AVG.


@RBxx De AVG zegt niet dat je ze moet verwijderen na 6 maanden, maar dat je persoonsgegevens niet langer mag bewaren dan nodig. Hoelang "niet langer is dan nodig” is, is niet gedefinieerd in de AVG. Het bewaren van dergelijke administratie voor een periode van bijv. 3 jaar zou geen onredelijke termijn zijn. Sterker nog, volgens de wet moet je gegevens voor de financiële administratie gegevens 7 jaar bewaren.


Hoi @ramonbakker , het gaat hier alleen over de persoonsgegevens en de keuze van 6 maanden is m.i. ruim voldoende. Als je in die periode de factuur opslaat kan je die zo lang als je wilt bewaren.

De facturen blijven online gewoon beschikbaar inclusief de financiële gegevens op de factuur, alleen de persoonlijke details verdwijnen.


Reageer