Skip to main content

Wat er aan vooraf ging

Ik heb elke keer als er iets aan mijn abonnement wijzigt een verkeerde factuur, en heel toevallig is dat altijd in het nadeel van de klant. Aangezien het echt ELKE keer gebeurt begint het op kwade opzet te lijken. En het is elke keer een heel gedoe voor mij om het op te lossen.

Eerst op een hinderlijke manier in contact met klantenservice komen (door een AI-assistent heen klikken met eerst allemaal domme irrelevante suggesties, wachten aan de telefoon), dan vaak verkeerde informatie krijgen waardoor je nog meermaals met klantenservice contact moet opnemen (en weer door dezelfde irritante hoepels moet springen). Het komt uiteindelijk altijd goed, maar het kost hinderlijk veel tijd en je moet er elke keer zelf achteraan. Het kan niet anders dat heel veel klanten het er maar bij laten zitten.

Toen ik mijn abonnement voor internet thuis afsloot ging het direct al mist met de beloofde korting voor de eerste 6 maanden. Ik kreeg gewoon facturen zonder korting. Na meermaals contact met de klantenservice, altijd van mij uit gaand, na enkele MAANDEN gelukt om toch de korting verrekend te krijgen.

Vervolgens werd ik actief telefonisch door KPN benaderd om mijn mobiele telefoon abonnement ook via hun te regelen. Omdat het een aantrekkelijk aanbod voor mij was en ik korting op mijn Netflix abonnement zou krijgen die ik al had ben ik daar op in gegaan. Ik heb nog expliciet gevraagd of ik iets moest doen voor de netflix korting: "nee hoor, dat gaat helemaal vanzelf.”. Vervolgens ging dat natuurlijk niet vanzelf en moest ik weer naar de klantenservice. Daar kreeg ik eerst het advies: "dan moet u even bij netflix aangeven dat het door KPN gefactureerd moet worden”. Netflix wist hier, begrijpelijk, geen raad mee.

Uiteindelijk bleek dat ik mijn abonnement moest overzetten en via KPN afsluiten. Achteraf best logisch, maar 100% anders dan wat mij door KPN werd verteld.

Huidige probleem

Nu voert KPN een verhoging van het tarief door vanwege inflatiecorrectie.

Ik krijg in juni een factuur (€58,32) met een bericht erop: volgende factuur is €2,10 hoger. Maar de volgende factuur is €61,42, wat dus €3,10 hoger is. Er wordt dus 1 euro teveel gerekend.

Ik weer contact met klantenservice: "ja dat komt omdat juli 31 dagen is, en juni 30 dagen, dus dat is voor 1 dag extra”.

Maar als ik mijn facturen bekijk, dan is dit gewoon weer grote onzin. Het aantal dagen per maand varieert elke maand, maar het bedrag is ALTIJD hetzelfde.

 

Mijn vraag / voorgestelde oplossing

Is er iemand bij KPN die dit leest, die de optelsom 58,32 + 2,10 WEL kan uitrekenen rekenen en gewoon mijn factuur bedrag met 1 euro omlaag kan brengen naar €60,42?*

 

* ik snap dat de formulering van de vraag wat sarcastisch overkomt, maar dat is ook wel een beetje zo bedoeld, na bovenstaande ervaringen.

Goedemiddag @Niels123456,

Van kwade opzet is echt geen sprake, dat kan ik je verzekeren. Er kan altijd iets fout gaan en het is onze taak om dit zo snel en netjes mogelijk op te lossen. Het spijt me te horen dat het jou in het verleden veel moeite heeft gekost om het opgelost te krijgen: excuses hiervoor!

Dankzij de ingevulde klantgegevens in jouw profiel heb ik direct kunnen meekijken. 
De extra euro staat los van de inflatiecorrectie: per 1 juli 2024 heeft Netflix de prijzen tussen de 1 en 3 euro verhoogd. Voor de Netflix Basic-variant is de prijs verhoogd met €1,- (van €7,99 naar €8,99). We hebben klanten die Netflix via KPN hebben medio mei tot 1 juni per e-mail geïnformeerd.

Ik hoop dat dit duidelijk is? 
Mocht je nog vragen hebben of verdere hulp nodig hebben, laat het dan gerust weten. 


Goedemiddag @Niels123456,

Van kwade opzet is echt geen sprake, dat kan ik je verzekeren. Er kan altijd iets fout gaan en het is onze taak om dit zo snel en netjes mogelijk op te lossen. Het spijt me te horen dat het jou in het verleden veel moeite heeft gekost om het opgelost te krijgen: excuses hiervoor!

Dankzij de ingevulde klantgegevens in jouw profiel heb ik direct kunnen meekijken. 
De extra euro staat los van de inflatiecorrectie: per 1 juli 2024 heeft Netflix de prijzen tussen de 1 en 3 euro verhoogd. Voor de Netflix Basic-variant is de prijs verhoogd met €1,- (van €7,99 naar €8,99). We hebben klanten die Netflix via KPN hebben medio mei tot 1 juni per e-mail geïnformeerd.

Ik hoop dat dit duidelijk is? 
Mocht je nog vragen hebben of verdere hulp nodig hebben, laat het dan gerust weten. 

 

Dank voor je reactie.

Ik begrijp het nu, vind de manier van informeren wel wat verwarrend omdat het bedrag waarmee de factuur wordt verhoogd dat wordt aangekondigd er letterlijk in staat en die andere euro die eerder ergens ooit werd aangekondigd niet. Maar goed, eerlijk is eerlijk, het bedrag is dus toch correct en mijn kritiek niet geheel terecht. Bedankt voor het helpen ophelderen.


Het is inderdaad verwarrend als een verhoging expliciet wordt vermeld en een andere verhoging eerder is aangekondigd maar niet duidelijk is terug te vinden. 

Ik heb jouw topic als signaal intern doorgegeven zodat we kunnen kijken of en hoe we onze communicatie kunnen aanscherpen en dergelijke verwarring in de toekomst kunnen voorkomen. 

Geen dank, jij bedankt voor je topic om ons hierop te wijzen!


Reageer