Skip to main content

Hallo KPN,

Voor administratiedoeleinden voor mijn bedrijf, ben ik op zoek naar missende facturen in mijn lijst van facturen in mijnKPN. Na gister telefonisch contact op te hebben genomen met KPN werd ik doorverwezen naar het Forum en kreeg een adres waar ik een brief naartoe zou moeten sturen om mijn gegevens op te vragen. En vervolgens 2 weken moet wachten?? Maar zie hier in het forum staan dat het wellicht sneller kan.

Er is waarschijnlijk een probleem bij KPN ontstaan met het overhevelen van mijn contract van Telfort naar KPN. Ik mis namelijk van 2020 de maanden; Maart, April, Mei, Juni, en Juli. Ook staan er 2 facturen van Oktober 2020 in mijn lijstje. 

Graag zou ik zien dat dit opgelost kan worden. Hoe kan dit het snelst geregeld worden?

Dank 

 

MaikelMaakt

Hoi @MaikelMaakt, van harte welkom op ons forum. We doen ons best om je hier zo snel mogelijk te helpen. Afhankelijk van de drukte, kan er een paar dagen tussen zitten voordat je een reactie in je topic krijgt. Door de drukte momenteel zijn we niet eerder aan je topic toe gekomen. 

Hoe staat het er intussen voor, heb je de benodigde facturen al gevonden? Weet je nog in welk topic je de informatie over het aanvragen per brief gevonden hebt? Het zegt me niet meteen iets. Voorheen ontving je de facturen per e-mail en de laatste periode kan je ze terugvinden in MijnKPN. Het kan daarom ook nuttig zijn om je mail nog even na te kijken naar oudere facturen.


Hallo Moderator,

Bedankt voor het reageren. Nog steeds geen complete lijst van mijn facturen in mijnkpn app.

Ook mijn mailbox meerdere malen gecheckt en niet aanwezig. Volgens de klantenservice aan de telefoon zijn ze ook nooit verstuurd. Ze konden daar ook mijn facturen  niet openen of opsturen. 

Dit kreeg ik als advies van de klantenservice. Nogal omslachtig om mij aan het werk te zetten om achter mijn eigen gegevens aan te gaan die KPN mist. Al mijn gegevens zijn al jaren bekend bij KPN(Telfort) en vind het niet zo’n fijn idee dat er zo omgesprongen wordt met facturatie-gegevens. Afgezien het feit dat ik bedrijfsmatig geld misloop ivm btw aangifte.

Er moet toch een snellere manier zijn? Helemaal als ik op het forum zie dat ik niet de enige ben met hetzelfde euvel. Ergens heb ik wel de verwachting dat KPN deze gegevens gewoon heeft en ze kan reproduceren.

Hiervoor zal je jouw dossier moeten opvragen. Dat gaat schriftelijk (per brief).

Het werkt als volgt

Verzoeken voor het opvragen van een kopie dossier kunnen worden verzonden naar:

  • KPN Mobiel
    t.a.v. CMU / Team 1
    inzake opvragen dossier
    Postbus 13500
    9700 EG Groningen


In dit verzoek dient je de volgende gegevens te vermelden:

  • Naam
  • Adres
  • Mobiel nummer en klantnummer waarop het verzoek betrekking heeft.
    • Bij meerdere producten/aansluitingen dienen alle producten/aansluitingen vermeld te worden.
  • Een duidelijke omschrijving van het exacte verzoek
  • Kopie van geldig legitimatiebewijs
    • LET OP: Laat de klant voor het versturen van een kopie van het legitimatiebewijs gebruik maken van de KopieID app. Deze app schermt persoonlijke gegevens af. Via www.rijksoverheid.nl kan deze app gedownload worden.

 

 

Ik hoop dat er een oplossing bekend is voor dit probleem.

 

Mvg Maikel


@MaikelMaakt Hi Maikel, jammer dat je de facturen nog niet hebt, ik hoopte dat je ze inmiddels had gevonden! 

Ik snap goed dat je ze zo snel mogelijk wilt hebben. Via het forum hebben we hiervoor helaas geen andere mogelijkheden dan  de onze collega's van de klantenservice. Er is geen algemeen probleem met weergave van de facturen, toch missen er bij jou een aantal. Bovenstaande werkwijze is dan de manier om je dossier met alle facturen op te vragen. 


Hallo Moderator,

 

Jammer dat het met zo'n omweg moet. Helemaal als ik lees dat het anders kan. Ik zal de facturen per brief aanvragen en 2 weken wachten. Helaas is de termijn dat ik mijn gegevens aan kan leveren voor mijn boekhouder dan verstreken. Dit betekent dat ik de btw niet meer terug kan vragen en deze gelden misloop.

Heb jij dan misschien een emailadres waar ik een factuur heen kan sturen om het geld, en inmiddels 2 uur werk kan factureren? 

 

Ik vind het vreemd dat dit niet als probleem wordt gezien. Bij het intoetsen van de alleen al zoekterm; ‘missende facturen’ krijg ik 44 topics te zien. En zelfs threads waar je zelf op heb gereageerd. Meldingen van storingen, en gelijksoortige vragen van andere klanten gerelateerd aan het zelfde onderwerp. Maar ook de oplossingen ervoor.

Ik heb het idee dat ik wordt afgewimpeld en totaal niet wordt geholpen in dit verhaal. Het kwijtmaken van gegevens ligt niet bij mij maar bij KPN. En ga dus niet akkoord met de wijze waarop dit gaat.