Skip to main content

Beste mensen,

 

Misschien kan iemand mij uitleg geven.

Ik zeg een mobiel nummer op en krijg van KPN een bevestigingsmail op 08 februari 2022 dat het mobiele nummer vanaf 11 maart 2022 niet meer gebruikt kan worden en opgeheven is.

Naar aanleiding van dit gegeven en eerdere ervaringen heb ik Whatapp-contact gezocht met klantenservice van KPN voor bevestiging.                                                                                                    Hij bevestigt mij dat het mobiele nummer wordt opgegeven en meer niets meer gefactureerd wordt. (ik heb het gesprek gedownload )

Op 16 maart 2022 krijg ik een factuur, die ik prompt storneer.

Op 30 maart 2022 valt op mijn deurmat een herinneringsrekening van het bedrag dat ik gestorneerd heb.

In een KPN-klantenservice-telefoongesprek met een zekere Yen (achternaam mag hij niet zeggen van KPN ivm stalking, volgens zijn zeggen)komt een onduidelijk verhaal waarom de rekening toch betaald moet worden. In zijn systeem kan hij het eerder Whatsapp-gesprek niet achterhalen, en ook de bevestigingsmail kan hij niet achterhalen.

Misschien kan iemand van KPN schriftelijk op mijn verhaal reageren in dit forum.

 

Dan heeft het elkaar gekruisd. Nooit storneren. Een maand later, of wat eerder, krijg je dan nog een eindafrekening waar al het teveel betaalde gewoon teruggestort wordt. Storneren verstoord dat proces, omdat je dan als wanbetaler geregistreerd wordt. Bedrag dus alsnog betalen. Eindafrekening met terugbetaling volgt absoluut.

Bij andere providers werkt het net zo overigens.


Dan heeft het elkaar gekruisd. Nooit storneren. Een maand later, of wat eerder, krijg je dan nog een eindafrekening waar al het teveel betaalde gewoon teruggestort wordt. Storneren verstoord dat proces, omdat je dan als wanbetaler geregistreerd wordt. Bedrag dus alsnog betalen. Eindafrekening met terugbetaling volgt absoluut.

Bij andere providers werkt het net zo overigens.

 

Hi @19bellen,

Ik snap de verwarring, echter klopt het volledig wat PeterG aangeeft. Wij facturen de abonnementskosten een maand van te voren, en de verbruikskosten achteraf. Daardoor stopt de facturatie pas op het moment dat de aansluiting definitief op is geheven. Op dat moment, is er wel al voor een volledige factuurperiode aan abonnementskosten in rekening gebracht, en dat bedrag krijg je weer van ons terug middels een slotfactuur 🙂

Dat je nu pas na de ophefdatum een factuur hebt ontvangen, zal inhouden dat de ophefdatum en de factuurdatum ongeveer samen zijn gevallen. Als je op je factuur kijkt, zie je daar waarschijnlijk niet 16-03 staan, maar een datum die vlak voor of op 11-03 is gevallen. Je krijgt het te veel betaalde bedrag aan abonnementskosten écht van ons terug, maar zult de openstaande factuur wel eerst moeten betalen.