Skip to main content

Ik heb vorige maand gebruik gemaakt van de optie om mijn factuur eenmalig later te betalen alleen heb ik er toen niet aan gedacht om de automatische incassodatum ook aan te passen. Ik verwacht dat het mij niet lukt om aan het einde van de maand via automatisch incasso te betalen maar nu wel dus ik vroeg mij af of ik dit vervroegd kan betalen zodat het allemaal netjes verloopt zonder uitgestelde betalingen?

Even bellen via 0800 0402 en vragen naar de afdeling Collections @MartGerbers 


Als je eenmalig een factuur later betaald verandert er niks aan de normale factuur datum.

Als je dus voorheen altijd rond de 20ste betaalde blijf je dat gewoon doen.

Want waarom zou je de auto incasso aanpassen deze gaat toch vanzelf op de juiste datum?


@Roos79 Ik heb voor januari de eenmalige uitstelling van mijn betaling aangevraagd, voor mij komt het beter uit als ik rond de 20e de factuur betaal echter is het standaard (of afhankelijk van andere factoren die bij mij onbekend zijn) dat ik de 30e mijn factuur moet betalen. Voor mij is de automatische incasso dus niet op een handige datum gevallen en daarom heb ik dit dus aangepast maar dat gaat pas per maart in en omdat ik voor februari de betaaldag nog niet hoef uit te stellen omdat ik er op tijd bij kan, vroeg ik mij dus af of ik een factuur ook vervroegd kan betalen.


@MartGerbers Volgens mij moet dan je factuur datum aangepast worden.

Ik vond  ook deze pagina misschien kan je daar zelf wat mee?

Zal voor deze maand niet meer lukken dat zit er te krap op.

 

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/betaaldatum-wijzigen.htm

 

Even bellen via 0800 0402 en vragen naar de afdeling Collections @MartGerbers 

 


@MartGerbers Volgens mij moet dan je factuur datum aangepast worden.

Ik vond  ook deze pagina misschien kan je daar zelf wat mee?

Zal voor deze maand niet meer lukken dat zit er te krap op.

 

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/betaaldatum-wijzigen.htm

 

Daar kun je inderdaad de incassodatum aanpassen, maar gaat bij goedkeuring pas een volgende factuurperiode in en niet meer in deze factuurperiode die nog komt @MartGerbers en @Roos79 


@Nomen Nominandum Dat dat voor nu te krap is zeg ik ook en de klant geeft aan dat hij het voor de volgende periode wil dus moet goed gaan dan als hij dat nú aanvraagt