Skip to main content

Halo,

Recent ben ik overgestapt naar KPN, gebruikmaken van de overstapservice. Volgens mijn bestellingoverzicht en er staat in kopie contract  (bestelnummer S2138740) bedraagt de maandelijkse kosten 35,00 p/m voor de eerste jaar.

Vervolgens, tot mijn verbazing, ontvang ik maandelijkse factuur voor de eerste maand voor 43,87 p/m én er staat dat de korting voor maar 9 maanden geldig! 

Graag herstel van deze fout.

De eerste maand is dat vaak zo. Op de 2de pagina staat een specificatie.  Vrijwel zeker staan daar meer dagen dan één maand omdat het abonnement halverwege een maand is gestart. Kijk daar even naar. Uiteraard moet de kortingsperiode net zo lang zijn als op de orderbevestiging.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kan je moderater met je meekijken.  De wachttijd op een moderater is ca 2 dagen.


 

Hoi, dank voor je reactie. De gegevens heb ik ingevuld in de profiel.

Wat ik raar vind is dat op de kortingsbedrag en -periode dat op bestellingsoverzicht en contract staat vermeld, waarvan de pdf ik van KPN via mail ontvangen heb  (bestelnummer S2138740), zie ik dus niet terug op mijn factuur.

 

Zowel de 10 euro korting op interactieve TV is verlaagd naar 5, op internet van 22,50 naar 20, en de kortingsperiode van 1 jaar voor internet en TV is in de factuur ingekort naar 9 maanden.

 

Ik vind dus NIET OK  dat contract eenzijdig door KPN wordt aangepast :-( 

Bij geen oplossing naar tevredenheid wil ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht.

 

Uitleg figuur: links is knipsel van kopie contract en rechts 2e pagina van de maandelijkse factuur. Het loopt dus behoorlijk mis qua bedragen en periode tussen de contract en factuur.


Hoi @loeboe, welkom op ons forum! En welkom bij KPN! 
Dit is geen goed begin zo zeg! Ik heb meteen even met je meegekeken en zie zowel de bevestiging als de niet kloppende korting. Je hebt de verkeerde korting gekregen.
Ik kan de korting technisch niet aanpassen maar je wel het verschil vergoeden.

Als ik het goed lees mis je de volgende korting.
Ik reken eerst even de missende korting voor de 9 maanden en daarna de laatste 3 maanden.

Missende korting eerste 9 maanden:  

9x €5,- voor TV. Dit moest €10,- zijn en je krijgt nu €5,-

 

 

€45,-
9x €2,50 voor internet. Dat moest €22,50 zijn en er staat nu €20,- €22,50
En dan dus de laatste 3 maanden:  
3x €10,- voor de laatse 3 maanden TV
 
€30
3x €22,50 voor de laatste 3 maanden internet. €67,50
totaal: €165

Als ik dat zo indien word dat op je eerstvolgende factuur in mindering gebracht.
Kan je je daarin vinden?
 

*admin edit: rekenen..


@Thomas dank voor je bericht! Jouw berekening klopt helemaal. Ik ben met je voorstel akkoord.

Fijn dat je dit kan helpen rechtzetten.