Skip to main content

Ik heb sinds december een nieuwbouwhuis en daarbij kpn genomen om hierop aan te sluiten ben ik met  mobiel van vodafone naar kpn gegaan in maart. Mijn eerste factuur snapte ik helemaal niks van waarom de kosten hogen waren dan mijn berekening. En nu heb ik het eerste losse factuur ontvangen. Ik heb met bestellen gekozen voor 35p/m internet + telefoon samen. Echter staat er op mijn factuur dat ik 42,50€ moet betalen. Dit is klopt niet met het abbonnement dat ik heb afgesloten?? Dit vindt ik een beetje te belachelijk voor woorden. Bij vodafone als ik iets bestel en er staat 35€ moet ik ook 35€ betalen!

Hallo @Alauraa kijk de factuur maar eens goed na en de tekst op de contracten.

Het kan zijn dat je tussen 2 factuurperiodes van KPN klant bent geworden, dan betaal je een overloopperiode. De details zijn in de regel op pagina 2 van de factuur te zien.

Voorbeeld:

stel, je bent op 15 april klant geworden bij KPN, KPN factureert per de 1 van de maand.

Jouw 1e factuur ziet er dan als volgt uit:

15-4 tot 30-4 bedrag X

1-5 tot 31-5 bedrag Y

Je betaalt bij KPN abonnementskosten altijd vooraf en variabele kosten achteraf.

Zie onderstaand voorbeeld:

Voorbeeld eerste factuur Mobiel (kpn.com)


Hallo @Alauraa kijk de factuur maar eens goed na en de tekst op de contracten.

Het kan zijn dat je tussen 2 factuurperiodes van KPN klant bent geworden, dan betaal je een overloopperiode. De details zijn in de regel op pagina 2 van de factuur te zien.

Voorbeeld:

stel, je bent op 15 april klant geworden bij KPN, KPN factureert per de 1 van de maand.

Jouw 1e factuur ziet er dan als volgt uit:

15-4 tot 30-4 bedrag X

1-5 tot 31-5 bedrag Y

Je betaalt bij KPN abonnementskosten altijd vooraf en variabele kosten achteraf.

Zie onderstaand voorbeeld:

Voorbeeld eerste factuur Mobiel (kpn.com)

Beste, 

Dit is niet het geval aangezien ik in december al klant ben geworden. Op mijn factuur staat 1 maand en dan het bedrag van 32,50 op het einde onderste van de factuur maar 42,50 op de bovenste zin van de brief.

 


Hallo @Alauraa plaats eens een schermafbeelding van bladzijde 2 van de factuur, de persoonlijke gegevens even onleesbaar maken.

 

 


 


Als u ook een thuis abonnement heeft, dan moet er nog € 7,50 korting vanaf volgens mij...


Hallo @Alauraa ,

Dan lijkt het erop dat je jouw 7,50 euro korting vanwege Combivoordeel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN


Hallo @Alauraa ,

Dan lijkt het erop dat je jouw 7,50 euro korting vanwege Combivoordeel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN

Dank je wel, hiermee is het opgelost. Ik heb contact met KPN erover gehad en krijg het te veel betaalde geld over de afgelopen maanden terug.