Skip to main content

Beste lezer,

 

Ik heb een mobiel abonnement bij u dat normaliter 65 euro per maand is. Deze had ik éénmalig willen verlagen voor September. In Oktober heb ik deze weer teruggezet naar het gebruikelijke abonnement dat ik altijd had van 65 euro. Echter is het nu opeens 72,65 euro. 

 

Ik heb daarom gebeld naar u, uw collega kon mij echter niet beantwoorden. Eerst zei ze ‘oh ja dat kom door inflatie',  daarna zei ze dat mijn abonnement is verhoogd (hoger dan unlimited? dat kan toch niet?). Daarna was het “de korting is maar voor een bepaalde tijd in je abo, je kunt niet verwachten dat je altijd korting hebt”, terwijl in mijn contract en factuur duidelijk en letterlijk staat “korting zolang abonnement loopt”. Daarna begon ze me af te kappen met dat ik mijn kortingen kwijt raak omdat ik mijn abonnement een keer had verlaagd. Maar toen ik aangaf dat er werkelijk waar nergens geschreven staat dat ik mijn kortingen verlies als ik mijn abonnement wijzig of weer terugzet, verteld uw medewerker dat ik de algemeen voorwaarden kan lezen, dat gewoon “KPN voorwaarden kan Googlen” en de eerste pagina de voorwaarden kan vinden. Nou dat heb ik gedaan, ook daar staat nergens iets over het verliezen van je combi- en hussel kortingen als je je abonnement verlaagt/verhoogt.

 

Ik probeer terug te bellen, maar uw medewerkers nemen op en hangen dan meteen op, of ze zetten me meteen in de wacht waardoor ik niemand kan spreken. Ik ben niet onbeleefd geweest in het gesprek, ik heb alleen gevraagd waarom ik mijn korting kwijt bent waardoor ik werd afgekapt omdat ze het niet kon beantwoorden en dat ik het antwoord moet accepteren dat het bedrag nu ‘gewoon zo is'. U kunt het gesprek naluisteren.

 

Daarom bereik ik u via deze weg. Graag wil ik weten waarom mijn abonnement voorheen 65 euro was en nu opeens 72,65. Waar staat dat ik mijn kortingen kwijt raak of dat ik meer ga moeten betalen als ik een keer het abonnement wijzig?

 

Nog een keer voor de duidelijkheid:

Normaliter unlimited data+ 150min/SMS: 65 euro p/m

> in september 1 x verlaagd naar 20MB : 61 euro 

> voor oktober teruggezet naar unlimited date + 150 min/SMS: opeens 72,65 euro. 

 

Waarom?

 

Indien dit niet opgelost kan worden, of fatsoenlijk beantwoord, ben ik geneigd het resterend bedrag voor het toestel in 1x af te betalen en elders een mobiel abonnement af te sluiten als ik niet van de kortingen mag genieten. 
 

graag verneem ik van u

 

Ik zie nu in voorafgaande topics van klanten die het zelfde hebben ervaren dat de korting alleen verloopt als je verlaagd (dit staat btw nergens duidelijk geschreven als je je abonnement wilt wijzigen, indien ik het over het hoofd zie, kunt u mij dan laten zien waar dat staat?), maar als je dan weer verhoogd je die weer terug zou moeten krijgen (?), en dat je dan kan bellen om doorverbonden te worden met de achterliggende afdeling.

Eerder tijdens het bellen had ik uw collega gevraagd of ik met iemand kon spreken die het voor me kon nakijken, en ze had me verteld dat dit niet kan. 

 

Graag verneem ik van u wat ik moet doen. Telefonisch zijn uw collega's mij aan het weigeren, ik kan zo niemand spreken die mij kan helpen hierin. 


Hi @CSSaccount! Er is inflatiecorrectie toegepast in die periode. Dat kan dingen wat onoverzichtelijk maken, samen met die wijziging. Maar de stijging in prijs die je aangeeft klopt niet. Die is hoger dan dat alleen de inflatie moet zijn. 

Ik wil daarom graag voor je kijken waarom ineens dat bedrag zo hoog is. Wil je je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan zoek ik het uit en laat ik je weten wat de reden is. 


@Bram_ ik heb mijn gegevens toegevoegd

 inmiddels was ik telefonisch geïnformeerd over een inflatie correctie van ongeveer 2 euro, dit staat inderdaad op mijn factuur. Daarnaast had uw telefonische collega aangegeven dat ze mijn korting van €7,50 zal crediteren voor de maand oktober en de maanden daarna zal de kosten weer kloppen. 


@CSSaccount zoals ik het zie moet daarmee ook alles opgelost zijn! Ik sluit het topic. 🙂


@Bram_  De factuur van 72,65 is afgeschreven, maar de korting van 7,50 is niet gecrediteerd zoals beloofd. Kunnen jullie dit rechtzetten?