Skip to main content

Ik heb een half jaar geleden verlengd met als resultaat een nieuwe jaar contract met als eerste half jaar een korting. Deze korting is er inmiddels af maar nu zijn ook de tarieven van de overige diensten verhoogd, dit is onjuist gezien het feit dat het om een jaarcontract gaat. Ik zie graag dat dit wordt gecorrigeerd. 

Is dat een internet thuis abonnement? Per factuur juli wordt de inflatiecorrectie 2023 toegepast.
Dat geldt voor de abonnementen die minstens drie maanden geleden (voor 1 april) begonnen zijn.

 


Met alle respect maar wat is dan de waarde van een jaar contract als die tussentijds dusdanig wordt geindexeerd? 

Ik kan dus ook tussentijds opzeggen? 


Nee, je kan niet opzeggen bij een inflatiecorrectie.
Die maakt deel uit van de algemene voorwaarden, die per 1 april 2023 zijn gewijzigd

Bij die wijziging kon je kosteloos opzeggen, maar dat eindigde op 31 maart.


Oké helder, en bedankt voor jouw uitleg, wat er is gebeurt is me nu helder.

 

Ik ga wel rechtstreeks met KPN contact zoeken om mijn contract alvast formeel op te zeggen per einde contract. 

 


Met alle respect maar wat is dan de waarde van een jaar contract...

Voor u is er geen waarde aan een jaarcontract. Voor KPN is de waarde dat u 12 maanden lang niet op kunt zeggen.

Wat KPN doet, dat doen alle providers. Dus om die reden overstappen is denk ik een beetje zinloos. 

Ik ga wel rechtstreeks met KPN contact zoeken om mijn contract alvast formeel op te zeggen per einde contract. 

Ik vraag me af of dat nu al kan. Om de opzegging voor over 5 of 6 maanden al vast in het systeem te zetten. Ik ben wel benieuwd.


Ik ga wel rechtstreeks met KPN contact zoeken om mijn contract alvast formeel op te zeggen per einde contract. 

 

Je hebt daarbij een opzegtermijn van 1 maand, dus wacht tot 1 maand vóór de einddatum van jouw contract. Ik denk dat eerder opzeggen niet gaat lukken.