Skip to main content

Allereerst is dit natuurlijk een ontzettend k*t manier om in contact te kunnen komen met KPN.
Nergens op de site staat een direct nummer naar de servicedesk, hoe moeilijk is het om 0800-0402 rechtsboven op de pagina vast te zetten?!! Maar daar sta je vervolgens; of lang in de rij, of je ontvangt een SMS (die je weer terug verwijst naar deze site) en de verbinding word daarna gewoon verbroken… 😭

Dat gezegd hebbende… 

Ik heb onlangs mijn abonnement verlengt en daarmee kwam ik op een lager maandbedrag uit, fijn!
Toch ontvang ik nu een factuur die hoger uitkomt, hoger zelfs dan het maandbedrag daarvoor. Nu lees ik wel iets over inflatie, maar je snapt wel dat ik dit niet vind kloppen. Mn verlenging is nog geen maand oud.

Ik wil hier graag opheldering over, bij voorbaat dank!

Hallo @JWB78 , is op je factuur ook gespecificeerd waar de kosten precies naartoe gaan?


Ja, die gaan nergens heen. Ben binnen de bel en internet bundel gebleven, ruim zelfs.
Als in inlog staat er netjes 14,- als maandbedrag, maar de factuur is voor 21,79 waar wat vanaf gaat omdat ik ook thuis internet en TV van KPN heb. Maar eea zit ruim boven de 14,-


Het is dus de eerste factuur van een nieuw (verlengd) abonnement?

Waarschijnlijk gaat deze factuur dan over een periode langer dan één maand. Een startperiode van enkele dagen/weken gevolgd door de eerste factuurperiode van een hele maand die je vooruit betaalt. Staan er twee periodes op de specificatie op pagina 2 van de factuur? 

Wil je een afdruk van die pagina 2 hier plaatsen? Poets wel alle privégegevens weg, dus geen nummers, namen, simkaartnr. laten staan. Kijken of we het kunnen verklaren.


 


Hallo @JWB78 , je zegt dat je onlangs verlengd hebt. Wanneer was dat precies?

Dit lijkt me nog een factuur van het oude abonnement. De factuur wordt al eerder aangemaakt en ik denk dat jouw verlenging de factuur “gemist” heeft. Dat deze factuur hoger is heeft te maken met de inflatiecorrectie 2023. Zie: https://www.kpn.com/service/inflatiecorrecties.htm

Ik verwacht dat een en ander op de volgende factuur wordt rechtgetrokken.


Oke, dan wachten we nog maar even af.


Daar ben ik weer… nu krijg ik deze maand 2x een factuur. Als ik die 2 bedragen bij elkaar optel, dan gaat het weer flink m’n maandbedrag over. Wat is hier nou aan de had @Kpn 

Ik overweeg om de betaling straks maar gewoon in te trekken, ga het eerst maar eens even uitleggen hoe het zit.


Wil je ons nog laten meekijken met de pagina 2 van die facturen? Ben benieuwd hoe die er uit zien.
Dat er twee facturen zijn vind ik niet vreemd, één voor afwikkeling van het oude abonnement en de andere voor het nieuwe abonnement. Maar je zou er niet slechter van moeten worden.


Okt betaald en nu dus 2x Nov

Ik kan me ook voorstellen dat ik een credit krijg voor de overgang naar het nieuwe abonnement.
 

 


Hoi @JWB78 

KPN maakt het inderdaad wat lastig met deze twee facturen, veel details en geschuif met periodes, maar volgens mij klopt het wel.

Het belangrijkste punt is de wijziging van de factuurperiode.
Jouw oude abonnement liep gelijk met de kalendermaand (1 t/m 31 oktober op de factuur vorige maand). De factuurperiode van het nieuwe abonnement loopt vanaf de 13e van de maand (hierboven van 13 nov - 12 dec). Daarom zie je op de onderste factuur dat de periode van 01 nov - 12 nov apart in rekening wordt gebracht. Daarom is het totaal eenmalig meer dan € 14,00

Vanaf volgende maand betaal je dan alleen de maandelijkse € 14,00 van het nieuwe abonnement, zoals op de eerste factuur hierboven.


@JWB78 Was deze uitleg voldoende om de onverwachte bedragen te verklaren?


KPN maakt het echt onnodig moeilijk… ik trek gewoon de betaling in en dan zoeken ze het zelf maar mooi uit. De tijd en energie die ik als klant hier in moete steken, slaat echt helemaal nergens op!!


Met al die details maakt KPN het niet makkelijker inderdaad.
De betaling intrekken raad ik af. Het factureringssysteem stuurt je dan automatisch herinneringen (+kosten), aanmaningen en uiteindelijk leidt dat tot een afsluiting. Het gaat maar om een paar euro die volgens mij ook juist zijn.


KPN zoekt het maar even zelf uit, geen idee wie er nu op dit Forum aan het reageren is.
Ik verwacht gewoon fatsoenlijke Service van KPN… net van iemand dit toevallig actief is op een Forum. Dan kan ik mijn vraag net zo goed op Discord of Reddit gaat posten, echt bizar dit.


“Vanwege de grote drukte kunnen we u niet doorverbinden met een medewerker, de verbinding word nu verbroken”. Ja, zo kun je kennelijk dus ook gewoon “service” verlenen… 


Beste @JWB78, op het forum heb je contact met andere klanten en als je er samen niet uitkomt, met KPN. RBxx is één van onze zeer gewaardeerde Superusers. Zijn reactie klopt helemaal:

Hoi @JWB78

Het belangrijkste punt is de wijziging van de factuurperiode.
Jouw oude abonnement liep gelijk met de kalendermaand (1 t/m 31 oktober op de factuur vorige maand). De factuurperiode van het nieuwe abonnement loopt vanaf de 13e van de maand (hierboven van 13 nov - 12 dec). Daarom zie je op de onderste factuur dat de periode van 01 nov - 12 nov apart in rekening wordt gebracht. Daarom is het totaal eenmalig meer dan € 14,00

Vanaf volgende maand betaal je dan alleen de maandelijkse € 14,00 van het nieuwe abonnement, zoals op de eerste factuur hierboven.

Dat is de reden dat ik deze reactie als ‘beste antwoord’ had gemarkeerd en niet zelf nog gereageerd had met dat dit correct is. Op de onderste factuur zie je de abonnementskosten van oktober en tot en met 12 november en op de bovenste factuur zie je de abonnementskosten vanaf 13 november tot en met 12 december. Jouw volgende factuur zal dan zijn van 13 december tot en met 12 januari. We hebben hierin niets dubbel gerekend.