Skip to main content

Ik zie op mijn factuur dat er internetkosten buiten EU a € 60,50 worden berekend op mijn factuur. Ik ben niet buiten de EU geweest. Wij gaan geregeld (6 keer per jaar) met de boot naar Engeland en ik zie nu in eens dat er SAT internetkosten worden berekend. Dit is nooit geweest en ik ben het hier ook niet mee eens. We hebben onze telefoons ook niet gebruikt op de boot. Waarom worden deze kosten in eens berekend? We hebben geen verbinding gemaakt met een zogeheten maritiem netwerk. We hebben niet anders dan anders gedaan en toch in eens deze kosten!

... via KPN Nieuwsbrieven, vooral rond de vakantie tijden, wordt er al voor gewaarschuwd!! ...

Ik heb tot nu toe geen enkele nieuwsbrief van KPN gezien waarin gesproken is over de sms "BESCHERMING AAN". Kan jij mij vertellen in welke KPN nieuwsbrief dit behandeld is?

Inderdaad niet over deze optie, maar wel over roaming in het algemeen. M.i. hebben wij als klanten ook een verantwoordelijkheid om e.e.a. te checken alvorens op vakantie te gaan. Je checkt toch ook je geldigheid van je paspoort, zorgpas bij je, etc. etc.?

Jaarlijks zijn er duizenden slachtoffers van dit fenomeen en dus is het blijkbaar toch niet zo vanzelfsprekend dat mensen dat "even checken" alvorens op vakantie te gaan.

Zou jij er aan denken als jij een strandwandeling op Texel gaat maken of naar Kos, Samos of bijvoorbeeld naar Dubrovnik (allemaal EU) op vakantie zou gaan?

 

Het is echt zaak dat KPN pro-actief een communicatiecampagne start om abonnees te informeren over de optie "BESCHERMING AAN".


Binnenkort is het weer (voorjaars)vakantie, dus wellicht gaat KPN met dit idee aan de gang


Klopt, die optie bestaat pas een paar maanden.

 

5 jaren geleden bestaat het al, tenminste "bescherming uit” uit de topic

Dan is dat blijkbaar het best bewaarde geheim van KPN want ook ik heb daar tot een paar maanden terug nog nooit van gehoord. Maar volgens mij was er destijd alleen de sms "BESCHERMING UIT" waarmee je dan kon aangeven toch door te willen gaan met roaming nadat de buiten EU bundel verbruikt was.

En ook KPN zelf wist hier blijkbaar niets van want ik heb dit issue in de afgelopen jaren tientallen keren ter sprake gebracht en tot een paar maanden terug is er nooit een moderator geweest die het bestaan van "BESCHERMING AAN" aangegeven heeft.

Onderstaand het eerste topic waarin een moderator van KPN de optie "BESCHERMING AAN" vermeldt.