Skip to main content

Beste,

 

Ik heb mijn factuur van afgelopen maand ontvangen en ik zie dat ik €7,37 extra moet betalen voor 13.393 mb verbruik in het buitenland. Echter heb ik een onbeperkt internet abonnement dus heb ik 50.000 mb te verbruiken in de EU. Ik ben in Griekenland geweest en zie nu dat ik inderdaad één moment via een mast uit Turkije verbruik gehad heb. Echter heb ik hier geen bericht van gehad dat dit het geval is. Ook achteraf heb ik geen SMS gehad. Hoe kan ik bezwaar tegen deze factuur aantekenen?

 

Mvg,

Thomas

Goedemorgen @ThomasNap en welkom hier op ons forum!

Jammer te horen natuurlijk. Als je aan de rand van de EU bent, en de mast aan de andere kant van de grens sterker is, verbindt jouw toestel daar automatisch mee. Je kunt dit uitzetten in je toestel.

Op het moment dat je verbinding maakt met een buitenlands netwerk krijg je een sms'je om je te informeren met welk land je verbonden bent, en wat daar de eventuele kosten van zijn. Als je roaming aan hebt staan in je toestel, dan zal je toestel ook op internet gaan bij een netwerk dat buiten de EU ligt. Het kan dan gebeuren, als je toestel met iets bezig was, dat er dan ook gelijk dataverbruik is zodra je met de niet-EU mast verbinding maakt. Het kan dan ook voorkomen dat je de sms over het verbinden met de mast ongeveer tegelijk krijgt met meldingen over verbruik. Verbruik buiten de EU is standaard al, als beveiliging tegen te hoge kosten, gelimiteerd tot 60.50. Meer dan dat zal het niet worden tenzij je daar zelf, actief, toestemming voor geeft.