Skip to main content

Ik heb mijn abbonement beeindigd, alle emails die bevestigen dat ik per 4 januari heb opgezegd en toch worden er nog betalingen afgeschreven. Ik heb deze terug geboekt via de bank en krijg nu betalingsherrineringen. Ik zou graag willen dat er via email waarop geantwoord kan worden contact word opgenomen om dit duidelijk te maken.

Hier kan je precies lezen hoe het zit. De volgende faktuur is de slotnota waarop het teveel betaalde wordt gecrediteerd. 


Hier kan je precies lezen hoe het zit. De volgende faktuur is de slotnota waarop het teveel betaalde wordt gecrediteerd. 

Leuk verhaal maar dat werkt natuurlijk zo niet. Het is al ruime tijd van te voren bekend dat het was opgezegd dus jullie hebben alle tijd gehad om het te verwerken en ik ben dus niet van plan om dit bedrag nogmaals naar jullie over te maken en maar op mijn geld te moeten wachten.


Hallo @FredVDL, de opzegging en zal in jouw geval precies de factuur van januari gekruist hebben. De factuur van januari zal dan middels een slotnota weer verrekend worden. Dat wil dan zeggen dat je alles wat nog teveel is geïncasseerd, weer terug krijgt. 

Het is geen handmatig proces hoe de facturen worden opgemaakt, hierdoor kan het dus voorkomen dat de maandelijkse factuur kruist met de opzegging. Gelukkig is er dan nog altijd een slotnota waarbij alles weer wordt verrekend.  


Hallo @FredVDL, de opzegging en zal in jouw geval precies de factuur van januari gekruist hebben. De factuur van januari zal dan middels een slotnota weer verrekend worden. Dat wil dan zeggen dat je alles wat nog teveel is geïncasseerd, weer terug krijgt. 

Het is geen handmatig proces hoe de facturen worden opgemaakt, hierdoor kan het dus voorkomen dat de maandelijkse factuur kruist met de opzegging. Gelukkig is er dan nog altijd een slotnota waarbij alles weer wordt verrekend.  

Waardoor het dus allemaal nog veeeeeel makkelijker moet zijn. Ik vind gewoon dat het onterecht is afgeschreven, jullie kunnen wel e-mails sturen dat de spullen retour ontvangen zijn, dat het abonnement is stop gezet maar niet op tijd een facturatie stil zetten? Grootste reinste onzin in een zover geautomatiseerd systeem waarbij jullie me wel plat kunnen bellen over verlengen van abonnementen maar een fatsoenlijk bereikbare helpdesk is er niet meer.

Dit gebeurt alleen maar omdat KPN met het geld van abonnees andere dingen doet dan puur alleen de diensten verlenen die ze aanbieden aan hun klanten, beleggen etc. etc.

Ik ga het geld ook zeker niet terugboeken want daar hebben jullie geen recht op.

Â