Skip to main content

Op 1 april j.l. is mijn nieuwe contract bij KPN ingegaan voor glasvezelinternet en televisie. Hiervoor was ik klant bij Online. Nadat de tv-ontvanger en modem door de monteur waren geïnstalleerd, heb ik een brief ontvangen van Online met de vraag om hun apparatuur terug te krijgen. In de brief stond ook vermeld dat ik de NTU retour diende te sturen. Omdat de monteur die de eerste keer niet vervangen had, heb ik daar een aparte afspraak voor in moeten plannen (ik heb gevraagd om de NTU toe te sturen, zodat ik deze zelf kon vervangen, maar dat was geen optie).

Voor deze tweede afspraak is 60 euro in rekening gebracht. De monteur heeft de bestaande NTU vervangen met exact dezelfde NTU (aldus de monteur) en de hele ingreep was feitelijk onnodig. Online heeft ondertussen laten weten dat ze de kosten van 60 euro niet zullen vergoeden (ik had daarom verzocht, omdat zij ten onrechte de NTU retour vroegen). Ik heb Online daarop laten weten dat totdat iemand (hetzij Online, hetzij KPN, of beide de helft) de kosten vergoed, ik de apparatuur van Online niet terugstuur. Daarnaast zal ik de afschrijving die KPN zal doen waarin deze 60 euro aan kosten zitten storneren, om daarna de kosten voor verbruik van tv en internet handmatig over te maken (dat gedeelte wordt immers niet betwist).

Vriendelijk verzoek aan KPN om contact met Online op te nemen om te bespreken wie deze kosten gaat dragen. Ik ben daar wat mij betreft niet de aangewezen partij voor.

Administratie hou ik me verder niet mee bezig maar weet wel dat storneren nooit een goed idee is, Gezien herrineringskosten en de hele mikmak

Beter lijkt mij om telefonisch contact te leggen met KPN op 0800-0402 en hier de situatie voor te leggen.

feit blijft wel die apparatuur NT is niet kosteloos, is dit geval heeft de monteur alleen de foutieve aansturing in rekening gebracht maar die apparatuur niet.. 

Vraag me wel af hoe de aansturing naar de monteur tot stand is gekomen, Gezien als u gebeld heeft en deze situatie heeft aangeven u ook kennis heeft genomen van het feit dat er bij geen defect in KPN apparatuur ( Zoals in deze ) Kosten komen te staan…

NT mag je ook nooit zelf vervangen ivm benodigdheden van reinigen dus dat het niet opgestuurd word is vrij logisch... een eventuele reparatie aan FTU is niet erg goedkoop bij fout handelen.

Denk zelf niet dat KPN hier iets mee kan of wil, als Online een product van KPN ( Het NT ) opeist en KPN zegt logischerwijs deze is goed en goed niet vervangen te worden tis tenslotte dezelfde en er toch een eis komt om dit te vervangen .. Dan is het niks logisch dan dat er gezegd word..  ja alles kan maar €€€€€


Hoi @Martijn M.J. van Dijk, welkom hier. 

Wat een gebeuren zeg. Ik kan mij voorstellen dat je baalt. Ik wil je net als LaurensZalm aanraden de factuur niet te storneren. Het betaalproces is geautomatiseerd. Je zal een herinnering krijgen wat tot afsluiting kan leiden. Dat moeten we even voorkomen in deze. Ik wil graag eens meekijken naar wat ik hier in kan betekenen. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.


Hoi Bart,

Dank voor je reactie. Ik heb de gegevens in mijn profiel aangevuld. Fijn dat je wilt meekijken.

Reden van storneren is omdat de ervaring leert dat bedrijven pas alert worden als je aan hun centen komt, dat is het enige dat indruk maakt. Dat maakt ook dat je een ingang krijgt om schriftelijk te kunnen communiceren (prettig in verband met dossiervorming), aangezien ik met KPN niet kan mailen, en de financiële afdeling smsjes stuurt waar je niet op kunt reageren in plaats van te mailen.

Ik wacht jouw reactie af, alvast bedankt!


Hoi @Martijn M.J. van Dijk 
Ja inderdaad dat smsjes sturen is bijzonder irritant.
Als je 0800 0402 belt zeg je Ik wil een medewerker spreken.
Dan sturen ze geen sms.
Overigens als je niet reageert op die sms dan krijg je alsnog een medewerker te spreken, niet ophangen dus.

 

Maar je kunt ook wachten op Bart, nadat je je profiel hebt ingevult


Reden van storneren is omdat de ervaring leert dat bedrijven pas alert worden als je aan hun centen komt, dat is het enige dat indruk maakt. Dat maakt ook dat je een ingang krijgt om schriftelijk te kunnen communiceren (prettig in verband met dossiervorming), aangezien ik met KPN niet kan mailen, en de financiële afdeling smsjes stuurt waar je niet op kunt reageren in plaats van te mailen.

Dat werkt bij kpn, en vele andere bedrijven, niet. Dit omdat het een volledig geautomatiseerd systeem is. Geen mens (persoon) zal dus onder ogen krijgen dat jij gestorneerd hebt. Het systeem zal je echter wel, na een maand of 2, als wanbetaler aanmerken. Waarna, ook weer automatisch, een opdracht tot afsluiting volgt. 

Kortom storneren is geen goed idee.

Je kan dit beter via de officiële weg regelen en daar is @Bart_Z de aangewezen persoon voor.

 


Je krijgt vanzelf eerst nog de herindering met 20 euro extra kosten, dan volgt de afsluiting, en dan worden  er weer heraansluitjosten berekend als je dan alsnog betaald.

Voor KPN is 60 euro wisselgeld, jij zonder diensten hebt er meer last van, dus het gesprek aangaan is de enige oplossing

Alleen vraag ik me af of Online de NT kan retour vragen, KPN stelt dat zelf werken aan de FTU niet toegestaan is, wil je de NT als bedeijf terug hebben moet je dus een monteur regelen die hem er afhaald.


Nogmaals is het niet handig om te storneren. Ik wil je dan ook vragen om de factuur gewoon te voldoen. Verder heb ik meegekeken en jou een privébericht gestuurd. 


Hoi Bart,

Dank voor je reactie. Ik heb de gegevens in mijn profiel aangevuld. Fijn dat je wilt meekijken.

Reden van storneren is omdat de ervaring leert dat bedrijven pas alert worden als je aan hun centen komt, dat is het enige dat indruk maakt.

Bij bedrijven waarvan u makkelijk even zonder hun diensten/producten kunt werkt dat soms inderdaad zo ja. Maar bij een internetprovider niet. Die sluit u af en dan heeft u een probleem. Geen internet, tv en telefonie meer. Met onmiddellijke ingang. En dat is toch knap lastig. 

Dat maakt ook dat je een ingang krijgt om schriftelijk te kunnen communiceren (prettig in verband met dossiervorming), aangezien ik met KPN niet kan mailen, en de financiële afdeling smsjes stuurt waar je niet op kunt reageren in plaats van te mailen.

Niet bij KPN. De communicatie bij KPN valt helemaal weg. Eerst betalen, anders gebeurt er niks.


Ja, online vraagt het NTU-kastje echt terug, ik heb de discussie nu dat ik hem niet eens gehad heb, en al sinds 2009 het ftu kastje van kpn hier heb hangen voor verbinding, maar mogelijk helpt deze brief bij het bewijs richting kpn dat u het echt heeft moeten inleveren.


@dimphy1984, je geeft aan dat NTU nooit van Online te hebben gehad, maar al die tijd die van ons. Klinkt alsof zij de administratie totaal niet op orde hebben.