Skip to main content

Sinds 5 maanden wordt er op elke factuur 10euro teveel gezet.

Ik heb zojuist iemand van de klantenservice gesproken en ik werd zeer slecht geholpen.

Ik ben al jaren klant, met telefoonabbonementen, televisie en internet.

Er wordt al maandenlang 10 euro afgeschreven voor spelletjes of iets dergelijks terwijl ik hier nog nooit gebruik van heb gemaakt. De dame van de klantenservice is ook van mening dat ik het de oplichters die via jullie geld van mijn rekening halen contact op moet nemen.

Ik vind het toch echt bij KPN om niet zomaar extra diensten te factureren met mijn gegevens. Ik heb hier nooit akkoord opgegeven.

 

Wat vervelend. 

Ik neem aan dat je het hebt over de kosten voor je mobiele abonnement.

Via payinfo.nl kun je zien welke diensten dit zijn en ze stopzetten. En blokkeren. 


Hallo @BiancaUden ,

Je geeft aan dat het om online aankopen gaat. 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

 

Aanvulling : 

Bij elke factuur zit een specificatie en daarop is elke aankoop apart terug te vinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. Ook is de recente aankoopgeschiedenis terug te vinden in de (app)store:
Ik weet niet van welke (app) store je gebruik maakt, dus ik leg het uit voor Android en iOS (als je gebruik maakt van een tablet, raad ik je aan om daar ook de stores te controleren):
 

Online aankoop beheren in Android:

Belangrijk: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd.

  1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen en dan Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement opgezegd. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Bron: Google support


Online aankoop beheren in iOS (iPhone, iPad of iPod touch)

  1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

Bron: Apple support


Goed om te weten: het kan zijn dat de aankopen buiten de (app)store om gegaan zijn, op de factuur kun je terugvinden via welke aanbieder de aankoop gedaan.

 

 

Twee extra tips in verband met oplichting:  ( nu niet aan de orde) 

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde sms-diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Ben je opgelicht via instagram? Dat gebeurt de laatste tijd ook geregeld. : 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 


Hi,

 

Hartstikke bedankt voor de goede tips!

Als ik kijk bij PlayStore bij betaling en abonementen en kies voor abonnementen dan is deze lijst leeg.

Als ik kijk op de website voor SMS abonnementen en mijn telnr invul dan is mijn nummer ook niet bekend.

 

Hoe nu verder? Kan KPN dit niet voor mij blokkeren?


en mijn telnr invul

Vul je je nummer wel in met 06? En niet met +316 of 00316 !


Hi Peter,

 

Dankjewel voor je snelle bericht.

Ik heb het per SMS bevestigd en 06 ingevuld. De site maakt er zelf van 316xxx

 

 


Okee. Het was maar een ideetje.

Wel raar dat het verder nergens is terug te vinden. 

Is je forum profiel ingevuld? Dan kan een moderator er nog induiken. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

 


Hi,

Dan mogen ze mij bellen, op deze manier wil ik geen klant meer zijn van KPN helaas!

Ik heb nergens akkoord gegeven om zomaar geld af te krijgen 😞.

Toch bedankt Peter!!


Hoi @BiancaUden, welkom op ons forum!
Er zijn twee manieren waarop je diensten bij derden kunt betalen, we hebben hier ook twee handige artikelen over geschreven.

Het opzeggen van de diensten en eventuele vergoedingen gaan via de dienst die je afneemt.

Het blokkeren van payinfo en payinfo diensten kan via payinfo.nl en KPN Pay kan je regelen via mijn telefonische collega's op 0800-0402