Skip to main content

Vandaag kreeg ik de factuur voor mobiel abonnement voor de periode 1-11-2021 tot 30-11-2021. Normaal gesproken geen probleem. Echter heb ik al sinds 1 November 2021 geen mobiel abonnement meer bij KPN aangezien ik per die datum overgestapt ben naar een andere provider.

Ik heb het abonnement bij nieuwe provider afgesloten op 27-09-2021 en per 30-09-2021 was nummerbehoud goedgekeurd. Overstap verder is zonder problemen verlopen. Er was dus al ruim 1 maand van te voren bekend dat het abonnement per 1 november beëindigd werd maar toch wil KPN nog even €14,69 innen.

Als je belt krijg je te horen dat KPN het abonnements bedrag vooruit inhoud en dat het daarna verrekend zou worden. Dus m.a.w ik moet gaan wachten tot December voordat ik het geld wat KPN ten onrechte van mijn rekening inhoud terug krijg.

KPN is niet de enige die dit beleid hanteert. Maar is het bedrag echt een probleem voor u?


KPN is niet de enige die dit beleid hanteert. Maar is het bedrag echt een probleem voor u?

Het bedrag is niet het probleem. Waar ik een probleem mee heb is dat er al ruim van tevoren bekend was dat ik zou overstappen en dat daar gewoon niets mee gedaan wordt. En dan mag ik hopen dat er in December wel een terug storting van hetzelfde bedrag gaat plaatsvinden. Onder het motto van zorgen dat we werk blijven houden.


KPN blijft volgens mij gewoon doorgaan met facturen sturen, ondanks dat ze weten dat je gaat overstappen. Pas na de dag dat je daadwerkelijk overgestapt ben gaan ze nadenken over wat u eventueel teveel betaald heeft.


KPN blijft volgens mij gewoon doorgaan met facturen sturen, ondanks dat ze weten dat je gaat overstappen. Pas na de dag dat je daadwerkelijk overgestapt ben gaan ze nadenken over wat u eventueel teveel betaald heeft.

Ik heb niets teveel betaald of te weinig. Heb betaalt t/m 31-10 en ben per 1-11 over gestapt.

 


Blijkbaar werken de interne systemen anders. Het wordt pas vervelend als u bij de volgende factuur heen geld terug krijgt. Goed in de gaten houden en anders hier even aan de bel trekken.


Blijkbaar werken de interne systemen anders. Het wordt pas vervelend als u bij de volgende factuur heen geld terug krijgt. Goed in de gaten houden en anders hier even aan de bel trekken.

Reken maar dat ik het in de gaten houdt. Had eerst rekening voor kpn willen blokkeren, voor mobiel alleen. Maar toch maar niet gedaan. Ze zouden het de 22ste inhouden dus uiterlijk 22 december wens ik mijn eigen geld weer terug op mijn rekening te hebben staan. Anders krijgt iemand een zeer onplezierig telefoontje van mij.


"Anders krijgt iemand een zeer onplezierig telefoontje van mij."

Ik kan mij dat voorstellen al heeft u alleen zichzelf ermee om boos te worden. Begrijpelijk maar het heeft geen meerwaarde. Nogmaals, als het geld niet terug wordt gestort, kom hier terug en een medewerker pakt het op.